Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 88 - 107 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30703/cije.541106 İndeks Tarihi: 17-11-2020

Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi

Öz:
Matematikte öğrenci öğrenmelerini istenilen seviyeye çıkarmak içinöğretim programında yer alan kazanımların öğretilmesiamaçlanmaktadır. Bu amacın gerçekleşip gerçekleşmediğinianlamak, ölçme ve değerlendirme süreciyle mümkündür. Matematikeğitiminde ölçme ve değerlendirme, konunun öğretimi kadarönemlidir. Ölçme değerlendirme süreci içerisinde öğrencilerinöğrendiklerini rahat bir şekilde ifade etmeleri amaçlanır. Kavramharitaları, hem konunun öğretimi hem de ölçme değerlendirmesüreci içerisinde öğrencilerin ilgisini çeken, kendilerini rahat birşekilde ifade edebilecekleri bir yöntem olarak belirtilmektedir. Budüşüncelerle birlikte çalışmanın amacı, ortaokul 5. Sınıföğrencilerinin açılar konusuna ait kavramları öğreniminin kavramharitasıyla değerlendirilmesidir. Bu çalışmada, 40 ortaokul 5.sınıföğrencisinin açılar konusundaki öğrenme durumlarının tespitiamaçlandığından durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma,öğrencilerin bulundukları sınıflarda ikişerli gruplar oluşturularak 20çalışma grubuyla yürütülmüştür. Veriler toplandıktan sonraoluşturulan kavram haritaları araştırmacılar tarafından incelenmişve içerik analizine tabi tutularak kodlar belirlenmiştir. Elde edilensonuçlara göre; öğrencilerin açı çeşitleri ve tanımlarında, açıçeşitlerinden özellikle doğru açı ve tam açı kavramlarındahatalarının olduğu görülmüştür. Öğrencilerin belirledikleri açıçeşitlerinin tanımını ve çizimini genel olarak doğru bir şekildegerçekleştirdiklerine ulaşılmıştır. Ayrıca kavram haritasının ölçmeve değerlendirme aracı olarak matematikte rahatlıklakullanılabileceği, öğrenciler için verimli bir araç olduğu sonucunaulaşılmıştır. Öğrencilerin kendi oluşturdukları kavram haritalarında,kavramlar arasındaki ilişkileri doğru ifade ettikleri sonucunaulaşılmıştır. Öğretmenlerin matematik derslerinde kavram haritasınadaha fazla yer vermeleri önerilir.
Anahtar Kelime:

Evaluation of the Teaching 5th Grade Middle School Angles Subject With Concept Map

Öz:
In mathematics, it is aimed to teach the learning outcomes in the curriculum in order to increase student learning to the desired level. It is possible to understand whether this aim has been achieved or not by the process of assessment and evaluation. Assessment and evaluation in mathematics education is as important as the teaching of the subject. During the process of assessment and evaluation, it is aimed that students can express what they have learned comfortably. The concept maps are stated as a method arousing students’ interest and providing them to express themselves comfortably not only during the process of teaching but also during the process of assessment and evaluation. In this context, the study aims to evaluate secondary school fifth-grade students’ learning of the concepts related to the subject of angles by means of the concept maps. In the study, the case study design was used since it was aimed to determine the learning status of 40 middle school 5th grade students about the angles concept. The research was carried out with 20 study groups by forming groups of two in the students' classes. After the data were collected, the concept maps were examined by the researchers and the codes were determined by the content analysis. According to the results obtained; it was observed that students have mistakes in the types of angles and their definitions; especially with regard to the concept of full and right angles. It has been reached that the students have generally made the definition and drawing of the angle types they determined correctly. In addition, it has been concluded that the concept map can be used easily in mathematics as an assessment and evaluation tool and it is a more efficient tool for students than the traditional methods. It is also concluded that students have correctly expressed the relations between concepts in the concept maps they created themselves. It is recommended that teachers should give more space to the concept maps in mathematics lessons.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yürekli A, GÖKÇEK T (2020). Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. , 88 - 107. 10.30703/cije.541106
Chicago Yürekli Ayşenur,GÖKÇEK TUBA Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. (2020): 88 - 107. 10.30703/cije.541106
MLA Yürekli Ayşenur,GÖKÇEK TUBA Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. , 2020, ss.88 - 107. 10.30703/cije.541106
AMA Yürekli A,GÖKÇEK T Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. . 2020; 88 - 107. 10.30703/cije.541106
Vancouver Yürekli A,GÖKÇEK T Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. . 2020; 88 - 107. 10.30703/cije.541106
IEEE Yürekli A,GÖKÇEK T "Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi." , ss.88 - 107, 2020. 10.30703/cije.541106
ISNAD Yürekli, Ayşenur - GÖKÇEK, TUBA. "Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi". (2020), 88-107. https://doi.org/10.30703/cije.541106
APA Yürekli A, GÖKÇEK T (2020). Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 88 - 107. 10.30703/cije.541106
Chicago Yürekli Ayşenur,GÖKÇEK TUBA Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 9, no.1 (2020): 88 - 107. 10.30703/cije.541106
MLA Yürekli Ayşenur,GÖKÇEK TUBA Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.9, no.1, 2020, ss.88 - 107. 10.30703/cije.541106
AMA Yürekli A,GÖKÇEK T Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2020; 9(1): 88 - 107. 10.30703/cije.541106
Vancouver Yürekli A,GÖKÇEK T Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2020; 9(1): 88 - 107. 10.30703/cije.541106
IEEE Yürekli A,GÖKÇEK T "Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi." Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9, ss.88 - 107, 2020. 10.30703/cije.541106
ISNAD Yürekli, Ayşenur - GÖKÇEK, TUBA. "Ortaokul 5.Sınıf Açılar Konusunun Öğretiminin Kavram Haritası İle Değerlendirilmesi". Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 9/1 (2020), 88-107. https://doi.org/10.30703/cije.541106