Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 198 - 218 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.30703/cije.560090 İndeks Tarihi: 17-11-2020

Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri

Öz:
Dünya çapındaki göç hareketleri ve küreselleşmenin etkisi ileokullarda farklı kültürlerden gelen öğrencilerin sayısıartmaktadır. Okullardaki bu kültürel çeşitlilik çok kültürlüeğitim kavramını ortaya çıkarmıştır. Yaşanan sosyaldeğişimlerle birlikte, okullarda çok kültürlü bir eğitim ortamısağlamaktan sorumlu olan eğitimcilerin görev ve rollerinde dedeğişiklikler olmuştur. Bu çalışmanın amacı, psikolojik iyioluş, cinsiyet, mesleki kıdem ve okuldaki görev süresininkültürlerarası duyarlılık düzeyini yordayıcı rollerinin, yurt içive yurt dışından çok miktarda göç alan bölgelerde yer alan,kültürel çeşitliliğin bulunduğu devlet okullarında görev yapanilkokul öğretmenleri üzerinde incelenmesidir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde, yoğun dış ve iç göçalmış bölgelerdeki 7 ayrı okulda görev yapan ve çalışmayakatılmaya gönüllü olan sınıf öğretmenleri (N=144) ilegerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında “KültürlerarasıDuyarlılık Ölçeği(KDO)”, “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği(PİOÖ)”ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerinçözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, PearsonMomentler Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal RegresyonAnalizi kullanılmıştır. Bulgular, KDÖ puanlarının PIOÖpuanları ile (r=.495, p<.01) orta düzeyde, cinsiyet ile düşükdüzeyde (r= -.17, p<.05) anlamlı bir ilişkisi olduğunu, kıdemve okuldaki çalışma süresinin ise öğretmen kültürlerarasıduyarlılığı ile anlamlı bir ilişkisinin bulunmadığınıgöstermiştir. Ayrıca, psikolojik iyi oluş öğretmenkültürlerarası duyarlılığının anlamlı bir yordayıcısı olarakbulunmuştur (F(1-138) = 44.76; p<.01). Psikolojik iyi oluşpuanları kültürlerarası duyarlılık puanlarındaki değişimin%25’ini açıklamaktadır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Oğuz-Duran N, Çalışkan B (2020). Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. , 198 - 218. 10.30703/cije.560090
Chicago Oğuz-Duran Nagihan,Çalışkan Başak Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. (2020): 198 - 218. 10.30703/cije.560090
MLA Oğuz-Duran Nagihan,Çalışkan Başak Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. , 2020, ss.198 - 218. 10.30703/cije.560090
AMA Oğuz-Duran N,Çalışkan B Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. . 2020; 198 - 218. 10.30703/cije.560090
Vancouver Oğuz-Duran N,Çalışkan B Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. . 2020; 198 - 218. 10.30703/cije.560090
IEEE Oğuz-Duran N,Çalışkan B "Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri." , ss.198 - 218, 2020. 10.30703/cije.560090
ISNAD Oğuz-Duran, Nagihan - Çalışkan, Başak. "Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri". (2020), 198-218. https://doi.org/10.30703/cije.560090
APA Oğuz-Duran N, Çalışkan B (2020). Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 198 - 218. 10.30703/cije.560090
Chicago Oğuz-Duran Nagihan,Çalışkan Başak Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 9, no.1 (2020): 198 - 218. 10.30703/cije.560090
MLA Oğuz-Duran Nagihan,Çalışkan Başak Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.9, no.1, 2020, ss.198 - 218. 10.30703/cije.560090
AMA Oğuz-Duran N,Çalışkan B Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2020; 9(1): 198 - 218. 10.30703/cije.560090
Vancouver Oğuz-Duran N,Çalışkan B Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2020; 9(1): 198 - 218. 10.30703/cije.560090
IEEE Oğuz-Duran N,Çalışkan B "Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri." Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9, ss.198 - 218, 2020. 10.30703/cije.560090
ISNAD Oğuz-Duran, Nagihan - Çalışkan, Başak. "Psikolojik İyi Oluş, Cinsiyet, Mesleki Kıdem ve Okuldaki Görev Süresinin Öğretmen Kültürlerarası Duyarlılığını Yordamadaki Rolleri". Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 9/1 (2020), 198-218. https://doi.org/10.30703/cije.560090