Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 267 - 296 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29029/busbed.638185 İndeks Tarihi: 17-11-2020

TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ

Öz:
Personel değerlendirme, personel yönetiminin temel unsurlarından biridirve kamu yönetimindeki değişim ve dönüşümlerle birlikte yenidenşekillenmektedir. Türkiye’de 2011 yılına kadar sicil sistemi uygulanmış, 2011 yılıitibariyle sicil sisteminden performans değerlendirme sistemine geçiş için adımatılmıştır. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) öncü kurumlardan biriolmuştur. Öğretmenlere yönelik performans değerlendirmelerinin bir kısmı yargıkararları sonucunda iptal edilince uygulama bir süre durdurulmuş ve daha sonrayeni bir değerlendirme modeli ortaya konmuştur. Yeni model 360 dereceperformans değerlendirme esasına dayalıdır. 360 derece performansdeğerlendirme sistemi ile değerlendirme sürecine öğrenci ve veliler de dahiledilmiştir. Ancak düzenleme eğitim camiasından, sendikalardan ve sosyalmedyadan gelen tepkilerle karşılaşmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı,sicil sisteminden performans değerlendirme sistemine geçişe neden ihtiyaçduyulduğu, performans değerlendirme sisteminin sicil sisteminden farklı biruygulama getirip getirmediği, performans değerlendirmesinin öğretmenleri nasıletkilediğini incelemektir. Çalışmada belge analizi ve yarı yapılandırılmışgörüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ili ile sınırlandırılmıştır ve MilliEğitim Bakanlığı özelinde yürütülmüştür. Araştırma güncel gelişmeleri içermesive sendikaları kapsaması bakımından önemlidir. Araştırma sonucunda eldeedilen verilere göre, öğretmenler çoğunlukla performans değerlendirmesi hakkında olumsuz görüş taşımaktadır. Performans değerlendirme sistemi, sicilsisteminden önemli bir fark yaratmamıştır. Uygulandığı biçimiyle performansdeğerlendirme sistemi, sicil sisteminin gerisinde kalmıştır.
Anahtar Kelime:

AN EVALUATION OF THE PERFORMANCE OF CIVIL SERVANTS IN TURKEY: THE CASE OF THE MINISTRY OF NATIONAL EDUCATION

Öz:
Staff evaluation, which reshapes with changes and transformations in public administration, is one of the basic elements of personnel management. Registration system had been used as to 2011, after that steps have been taken to transition to performance evaluation system. In this regard, the Ministry of Education has been one of the leading institutions. When some of the performance evaluations of teachers were cancelled by judicial decisions, the application process was stopped for a while and a new evaluation model was introduced. This model was based on 360-degree performance evaluation, which included students and parents in the process. However, the regulation faced reactions from the educational community, trade unions and social media. The aim of this research is to facilitate the shift from registration system to performance evaluation system where it is needed. This transformation applied in the Performance evaluation of teachers affects. The document analysis and semi-structured interview method were used in the study. The research was restricted to the province of İzmir and conducted in the Ministry of National Education. The findings of this research are significant in current developments and trade unions. According to the data obtained as a result of the research, teachers mostly shared negative views on teacher performance evaluation. The performance evaluation system did not make a significant difference from the registry system. The performance evaluation system as applied lagged behind the registry system.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Aktaş D (2020). TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. , 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
Chicago Aktaş Derya TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. (2020): 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
MLA Aktaş Derya TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. , 2020, ss.267 - 296. 10.29029/busbed.638185
AMA Aktaş D TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. . 2020; 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
Vancouver Aktaş D TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. . 2020; 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
IEEE Aktaş D "TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ." , ss.267 - 296, 2020. 10.29029/busbed.638185
ISNAD Aktaş, Derya. "TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ". (2020), 267-296. https://doi.org/10.29029/busbed.638185
APA Aktaş D (2020). TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(19), 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
Chicago Aktaş Derya TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.19 (2020): 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
MLA Aktaş Derya TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.19, 2020, ss.267 - 296. 10.29029/busbed.638185
AMA Aktaş D TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 0(19): 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
Vancouver Aktaş D TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020; 0(19): 267 - 296. 10.29029/busbed.638185
IEEE Aktaş D "TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ." Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.267 - 296, 2020. 10.29029/busbed.638185
ISNAD Aktaş, Derya. "TÜRKİYE’DE DEVLET MEMURLARININ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRNEĞİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2020), 267-296. https://doi.org/10.29029/busbed.638185