Yıl: 2020 Cilt: 34 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 42 - 57 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33308/26674874.2020341159 İndeks Tarihi: 11-11-2020

Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin okul liderliğinde göreve başlamadan önceki yetiştirilme ve görev başındayken sorun yaşama seviyelerini belirlemektir. Yöneticilerin liderlikte yetiştirilme ve sorun yaşama seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığın ve ilişkinin olup olmadığı ile seviyelerin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği debelirlenmiştir. Şanlıurfa ilinde görev yapan 524 okul yöneticisinden tarama yöntemiyle elde edilen veriler çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre okul yöneticilerinin okul liderliğinde sorun yaşamadıklarına ve yeterince yetiştirildiklerine ilişkin algıya sahip oldukları belirlenmiştir. Yöneticilerin okul liderliğinde yetiştirilme seviyeleri sorun yaşama seviyelerinden daha yüksek olmasına rağmen sorun yaşama seviyelerinin düşük olmasının yetiştirilme seviyelerinin yüksek olmasından kaynaklanmadığı belirlenmiştir. Yöneticilerin okul liderliğinde sorun yaşama ve yetiştirilme seviyelerinde cinsiyet, görev türü, öğrenim seviyesi ve branşa göre farklılık bulunmamaktadır. Şanlıurfa’daki okul yöneticilerinin neden okul liderliğinde sorun yaşamadıklarını, okul liderliğinde yeterince yetiştirildiklerini ve ilkokul yöneticilerinin neden daha yüksek seviyede yetiştirildiklerini düşündüklerinin ve yöneticilerin liderlik alanında yaşadıkları sorunlara etki eden etkenlerin yeni araştırmalarla belirlenmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karacabey M, Bozkuş K (2020). Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. , 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
Chicago Karacabey Mehmet Fatih,Bozkuş Kıvanç Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. (2020): 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
MLA Karacabey Mehmet Fatih,Bozkuş Kıvanç Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. , 2020, ss.42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
AMA Karacabey M,Bozkuş K Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. . 2020; 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
Vancouver Karacabey M,Bozkuş K Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. . 2020; 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
IEEE Karacabey M,Bozkuş K "Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri." , ss.42 - 57, 2020. 10.33308/26674874.2020341159
ISNAD Karacabey, Mehmet Fatih - Bozkuş, Kıvanç. "Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri". (2020), 42-57. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341159
APA Karacabey M, Bozkuş K (2020). Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(1), 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
Chicago Karacabey Mehmet Fatih,Bozkuş Kıvanç Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34, no.1 (2020): 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
MLA Karacabey Mehmet Fatih,Bozkuş Kıvanç Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.34, no.1, 2020, ss.42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
AMA Karacabey M,Bozkuş K Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(1): 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
Vancouver Karacabey M,Bozkuş K Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(1): 42 - 57. 10.33308/26674874.2020341159
IEEE Karacabey M,Bozkuş K "Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34, ss.42 - 57, 2020. 10.33308/26674874.2020341159
ISNAD Karacabey, Mehmet Fatih - Bozkuş, Kıvanç. "Okul Yöneticilerinin Okul Liderliğinde Yetiştirilme ve Sorun Yaşama Seviyeleri". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34/1 (2020), 42-57. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341159