Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 34 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 152 - 167 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33308/26674874.2020341165 İndeks Tarihi: 11-11-2020

Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı,öğretmenlerin toplumsal saygınlığına, mesleki kimliğine ve imajına olumsuz etkisi olan, pejoratif yönü bulunan faktörlerin öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmesidir. Öğretmen kimliği, Türk toplumunun hafızasında ve kadim geleneğinde saygın ve entelektüel arka planı sağlam bir yapıya sahipken zaman içerisinde ortaya çıkan çeşitli faktörlerin etkisi ile güç kaybına uğramış durumdadır. Bu faktörlerin, toplum nazarında kabul görmüş öğretmen kimliğini ve imajını zedeleyici, öğretmenin itibarına zarar vericiyönleri bulunmaktadır. Araştırmanın temel eksenini farklı mesleki kıdem, dünya görüşü, pedagojik anlayış ve branşlarda görev yapan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kendi mesleki kimliklerinin ve toplumsal imajlarının hangi faktörlerin etkisi ile bulunduğunuya da bulunması gerekenyerden uzaklaştığını ortaya koymak oluşturmaktadır. Çalışma betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Bu bağlamda toplamda 10 öğretmenle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi ile çözümlenmiştir. Temaların oluşturulmasında NVIVO 12 programından yararlanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmenlerin görüşlerine göre en çok profesyonellikten yoksun olmanın, özlük haklarında görülen düşüşün, medyaya yansıyan olumsuz haberlerin, olumsuz siyasi söylemlerin öğretmen kimliğini örselediğini ve toplumun imgeleminde olması gereken konumdan uzaklaştırdığını göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ATMACA T (2020). Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. , 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
Chicago ATMACA TANER Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. (2020): 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
MLA ATMACA TANER Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. , 2020, ss.152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
AMA ATMACA T Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. . 2020; 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
Vancouver ATMACA T Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. . 2020; 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
IEEE ATMACA T "Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi." , ss.152 - 167, 2020. 10.33308/26674874.2020341165
ISNAD ATMACA, TANER. "Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi". (2020), 152-167. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341165
APA ATMACA T (2020). Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(1), 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
Chicago ATMACA TANER Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34, no.1 (2020): 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
MLA ATMACA TANER Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.34, no.1, 2020, ss.152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
AMA ATMACA T Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(1): 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
Vancouver ATMACA T Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(1): 152 - 167. 10.33308/26674874.2020341165
IEEE ATMACA T "Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34, ss.152 - 167, 2020. 10.33308/26674874.2020341165
ISNAD ATMACA, TANER. "Öğretmenlerin Toplumsal Saygınlık ve İmajlarına Olumsuz Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34/1 (2020), 152-167. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341165