Yıl: 2020 Cilt: 3 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 456 - 503 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-11-2020

Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı özel dershanelerde görev yaparken Millî Eğitim Bakanlığına atanan/geçen fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki yeterlik algılarını ve öğrenme-öğretme sürecindeki davranışlarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş ilinde resmi ortaokullarda 2015-2016 öğretim yılında görev yapan altı fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Amaçsal örnekleme yönteminden ölçüt örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından devlet okullarına atanmadan önce dershanede çalışmış olma ve fen bilimleri öğretmeni olma ölçüt olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde gözlem, görüşme, doküman incelenmesi ve öz değerlendirme formundan faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda özel dershanede görev yaparken MEB’e atanan /geçen fen bilimleri öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği genel yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin özellikle program ve içerik bilgisi yeterliklerini çok yüksek algıladığı mevzuat bilgilerini ise yetersiz algıladığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin fen bilimleri öğretim programın ilke ve yaklaşımına uygun dersleri yürütmediği, daha çok sınav odaklı ders işlediği ve etkinlikler yaptığı, sınav konusunda rehberlik ettiği ve öğrencileri sınavla motive ettiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

The Protective Effct of N-acetylcysteine Against Methotrexate-Induced Hepatotoxicity in Rat

Öz:
Objectives: In the present study, we investigated the probably curable effcts of N-acetylcysteine (NAC) on Methotrexate (MTX)-induced hepatotoxicity as biochemically and histopathologically.Methods: For this purpose 24 male rats were divided into four groups as; control, MTX, NAC+MTX and NAC groups.Control and MTX groups were given 0.09% NaCl solution for 7 days; and MTX group was administrated single dose MTXat fourth day, additionally. NAC+MTX and NAC groups were given NAC during 7 days; and NAC+MTX group was appliedsingle dose MTX at fourth day. On the eighth day, rats were sacrified, blood samples and livers were taken.Results: According to biochemical analysis results, NAC caused a reduction in the MTX-induced increased levels ofaspartate aminotransferase (AST), alanine aminotransferase (ALT) and gamma-glutamyl transferase (GGT) enzymes.Histopathologically, cytoplasmic swelling-vacuolization, sinusoidal dilatation and congestion seen in the MTX groupwere decreased with NAC administration. Although abundant lipid droplets were found in the sections stained withOil Red O of MTX, NAC usage decreased this situation to the minimum level. While NAC given with MTX decreased Baximmunopositivity, it increased Bcl-2 immunopositivity. Also, TUNEL-positive cells were less in NAC+MTX group according to MTX group.Conclusion: Findings obtained in the current study suggest that NAC may be effctive on the MTX-induced hepatotoxicity.
Anahtar Kelime:

Research into the Perceptions of Professional Competence and the Behaviors of Science Teachers Appointed to Public Schools from Private Courses

Öz:
The aim of this research is to examine career-changing science teachers’ perceptions on general teacher qualifications and their behaviors in terms of learning andteaching process. The research was designed as a case study in line with the qualitative research approach. The research sample consisted of six science teachers working in public secondary schools in Kahramanmaraş, Turkey in the 2015-2016 academic year. In the research, which uses the criterion sampling method linked to the purposeful sampling method, being a science teacher who had worked in private courses before being assigned to public schools operated by the MoNE was taken as the main criterion. The research data were collected through observations, interviews, document reviews and self-evaluation forms. The results showed that the participant teachers have high level of perceptions on general teaching qualifications. Besides, it was revealed that teachers perceived the assigned program and content knowledge competencies at a very high level, and that they did not have sufficient knowledge of the legislation. Finally, it was determined that they do not teach in accordance with the principles and approaches identified in the science curriculum, that they tend to conduct exam-oriented lessons and activities, that they guide the students about the exam and that they motivate these students through exams.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Erdogan E, Ilgaz Y, Gurgor PN, Oztas Y, Topal T, Oztas E. Rutin ameliorates methotrexate induced hepatic injury in rats. Acta Cir Bras 2015;30:778–84. [CrossRef]
  • Ada, Ş. ve Akan, D. (2007). Değişim sürecinde etkili okullar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (16), 343-373.
  • 2. Kose E, Sapmaz HI, Sarihan E, Vardi N, Turkoz Y, Ekinci N. Benefiial effcts of montelukast against methotrexate-induced liver toxicity: a biochemical and histological study. Scientifi World Journal 2012;2012:987508. [CrossRef]
  • Adıgüzel, A. (2008). Eğitim fakülterinde öğretmen eğitimi program standartlarının gerçekleşme düzeyi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • 3. Dalaklioglu S, Genc GE, Aksoy NH, Akcit F, Gumuslu S. Resveratrol ameliorates methotrexate-induced hepatotoxicity in rats via inhibition of lipid peroxidation. Hum Exp Toxicol 2013;32:662–71. [CrossRef]
  • Ağçam, R. ve Babanoğlu, P. (2016). An investigation on EFL teachers’ attitude toward teaching profession. Higher Education Studies, 6(3), 21-31.
  • 4. Uraz S, Tahan V, Aygun C, Eren F, Unluguzel G, Yuksel M, et al. Role of ursodeoxycholic acid in prevention of methotrexateinduced liver toxicity. Dig Dis Sci 2008;53:1071 –7. [CrossRef]
  • Akpınar, E. ve Ergin, Ö. (2005). Yapılandırmacı kuramda fen öğretmeninin rolü. İlköğretim Online, 4(2), 55-64.
  • 5. Vardi N, Parlakpinar H, Cetin A, Erdogan A, Cetin Ozturk I. Protective effct of beta-carotene on methotrexate-induced oxidative liver damage. Toxicol Pathol 2010;38:592–7. [CrossRef]
  • Aslanargun, E., Bozkurt, S. ve Düzce, A. T. L. (2012). Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı sorunlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 349-368.
  • 6. Sener G, Eksioglu-Demiralp E, Cetiner M, Ercan F, Yegen BC. Beta-glucan ameliorates methotrexate-induced oxidative organ injury via its antioxidant and immunomodulatory effcts. Eur J Pharmacol 2006;542:170–8. [CrossRef]
  • Aydın, S. ve Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • 7. Jahovic N, Cevik H, Sehirli AO, Yegen BC, Sener G. Melatonin prevents methotrexate-induced hepatorenal oxidative injury in rats. J Pineal Res 2003;34:282–7. [CrossRef]
  • Bardak, Ş. ve Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin kullandıkları öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 567-605.
  • 8. Padma VV, Baskaran R, Roopesh RS, Poornima P. Quercetin attenuates lindane induced oxidative stress in Wistar rats. Mol Biol Rep 2012;39:6895–905. [CrossRef]
  • Beyaztaş, İ. D., Kaptı, B. S. ve Gelbal, S. (2013). Ortaöğretim ve özel dershane öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecindeki davranışlarına ilişkin öğrenci görüşleri. Uluslararası Eğitim Programı ve Öğretim Çalışma Dergisi, 3(5), 1-12.
  • 9. Hadi NR, Al-Amran FG, Swadi A. Metformin ameliorates methotrexate-induced hepatotoxicity. J Pharmacol Pharmacother 2012;3:248–53. [CrossRef]
  • Böyük, U., Demir, S. ve Erol, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar çalışmalarına yönelik yeterlik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Tübav Bilim Dergisi, 3(4), 342-349.
  • 10. Campos R, Shimizu MH, Volpini RA, de Braganca AC, Andrade L, Lopes FD, et al. N-acetylcysteine prevents pulmonary edema and acute kidney injury in rats with sepsis submitted to mechanical ventilation. Am J Physiol Lung Cell Mol Physiol 2012;302:L640–50. [CrossRef]
  • Bunchberger, F., Campos, B. P., Kallos, D. ve Stephenson, J. (2000). Green paper on teacher education in Europe. High Quality Teacher Education for High Quality Education and Training. Tehmatic Network on Teacher Education in Europe. TNTEE and the Editors.
  • 11. Maeda T, Miyazono Y, Ito K, Hamada K, Sekine S, Horie T. Oxidative stress and enhanced paracellular permeability in the small intestine of methotrexate-treated rats. Cancer Chemother Pharmacol 2010;65:1117–23. [CrossRef]
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G. ve Acar, V. (2012) Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler. Millî Eğitim Dergisi, (194), 31-50.
  • 12. Srivastava RK, Rahman Q, Kashyap MP, Lohani M, Pant AB. Ameliorative effcts of dimetylthiourea and N-acetylcysteine on nanoparticles induced cyto-genotoxicity in human lung cancer cells-A549. PLoS One 2011;6:e25767. [CrossRef]
  • Caena, F. (2014). Teacher competence frameworks in Europe: Policy-as-discourse and policy-as-practice. Francesca European Journal of Education, 49(3), 311-331.
  • 13. Cetinkaya A, Bulbuloglu E, Kurutas EB, Kantarceken B. Nacetylcysteine ameliorates methotrexate-induced oxidative liver damage in rats. Med Sci Monitor 2006;12:Br274–Br8.
  • Carey, K. (2004). The real value of teachers: Using new information about teacher effectiveness to close the achievement gap. Thinking K–16, 8(1), 3-42.
  • 14. Kahraman H, Kurutas E, Tokur M, Bozkurt S, Ciralik H, Kabakci B, et al. Protective effcts of erythropoietin and N-acetylcysteine on methotrexate-induced lung injury in rats. Balkan Med J 2013;30:99–104. [CrossRef]
  • Cemaloğlu, N. ve Erdemoğlu Şahin, D. (2007). Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 465-484.
  • 15. Ritter C, Andrades ME, Reinke A, Menna-Barreto S, Moreira JC, Dal-Pizzol F. Treatment with N-acetylcysteine plus deferoxamine protects rats against oxidative stress and improves survival in sepsis. Crit Care Med 2004;32:342–9. [CrossRef]
  • Coninx, N., Kreijn, K ve Jochems, W. (2013). The use of keywords for delivering immediate performance feedback on teacher competence development. European Journal of Teacher Education, 36(2), 164-182.
  • 16. Spapen H, Zhang HB, Demanet C, Vleminckx W, Vincent JL, Huyghens L. Does N-acetyl-L-cysteine inflence cytokine response during early human septic shock? Chest 1998;113:1616–24. [CrossRef]
  • Cooper, P. ve Yan, Z. (2015). Some possible effects of behaviour management training on teacher confidence and competence: Evidence from a study of primary school teachers in Hong Kong. Educational Studies, 41(1-2), 156–170.
  • 17. Zafarullah M, Li WQ, Sylvester J, Ahmad M. Molecular mechanisms of N-acetylcysteine actions. Cell Mol Life Sci 2003;60:6– 20. [CrossRef]
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed: M. Bütün ve S. B. Demir) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • 18. Armagan I, Bayram D, Candan IA, Yigit A, Celik E, Armagan HH, et al. Effcts of pentoxifylline and alpha lipoic acid on methotrexate-induced damage in liver and kidney of rats. Environ Toxicol Pharmacol 2015;39:1122–31. [CrossRef]
  • Çalık, C. (2007). Okul-çevre ilişkisinin okul geliştirmedeki rolü: Kavramsal bir çözümleme. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 123-139.
  • 19. Akbulut S, Elbe H, Eris C, Dogan Z, Toprak G, Otan E, et al. Cytoprotective effcts of amifostine, ascorbic acid and N-acetylcysteine against methotrexate-induced hepatotoxicity in rats. World J Gastroenterol 2014;20:10158–65. [CrossRef]
  • Çalık, T. (2003). Eğitimde değişimin yönetimi: Kavramsal bir çözümleme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 9(4), 536-557.
  • 20. Fedchenko N, Reifenrath J. Diffrent approaches for interpretation and reporting of immunohistochemistry analysis results in the bone tissue - a review. Diagn Pathol 2014;9:221.
  • Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim online, 2(2), 28-34.
  • 21. Cetinkaya A, Bulbuloglu E, Kurutas EB, Kantarceken B. Nacetylcysteine ameliorates methotrexate-induced oxidative liver damage in rats. Med Sci Monit 2006;12:BR274–8.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of Teacher Education, 57(3), 300-314.
  • 22. Hemeida RA, Mohafez OM. Curcumin attenuates methotraxate-induced hepatic oxidative damage in rats. J Egypt Natl Canc Inst 2008;20:141 –8.
  • Dekker-Groen, A. M., Marieke, F., Schaaf, D. ve Karel, M. (2013). A teacher competence development programme for supporting students’ reflection skills. Teachers and Teaching Theory and Practice, 19(2), 150-171.
  • 23. Miyazono Y, Gao F, Horie T. Oxidative stress contributes to methotrexate-induced small intestinal toxicity in rats. Scand J Gastroenterol 2004;39:1119–27. [CrossRef]
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • 24. Jahovic N, Sener G, Cevik H, Ersoy Y, Arbak S, Yegen BC. Amelioration of methotrexate-induced enteritis by melatonin in rats. Cell Biochem Funct 2004;22:169–78. [CrossRef]
  • Demirtaş, Z. ve Kahveci, G. (2010). Öğrenci algılarına göre 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 18-29.
  • 25. Devrim E, Cetin R, Kilicoglu B, Erguder BI, Avci A, Durak I. Methotrexate causes oxidative stress in rat kidney tissues. Ren Fail 2005;27:771 –3. [CrossRef]
  • Doğan, Y. (2010). Fen ve teknoloji dersi programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 86-106.
  • 26. Özen E. 1,4-Dioksan Verilen Albino Farelerde Yeşil Çayin Bazi Biyokimyasal Parametreler Üzerine Koruyucu: Giresun Üniversitesi; 2012.
  • Erdoğan, İ (2001). Değişim yönetimi: Ders geçme ve kredili sistem üzerine bir araştırma. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(14), 73-98.
  • 27. Montasser AOS, Saleh H, Ahmed-Farid OA, Saad A, Marie MS. Protective effcts of Balanites aegyptiaca extract, Melatonin and Ursodeoxycholic acid against hepatotoxicity induced by Methotrexate in male rats. Asian Pac J Trop Med 2017;10:557– 65. [CrossRef]
  • European Commission. (2015). Science education for responsible citizenship. Report To The European Commission of The Expert Group on Science Education.
  • 28. Fu Y, Zheng S, Lin J, Ryerse J, Chen A. Curcumin protects the rat liver from CCl4-caused injury and firogenesis by attenuating oxidative stress and suppressing inflmmation. Mol Pharmacol 2008;73:399–409. [CrossRef]
  • Fullan, M. G. (2007). The new meaning of educational change (4th ed.). New York, NY: Teachers College Press
  • 29. Eminler AT, Irak K, Ayyildiz T, Keskin M, Kiyici M, Gurel S, et al. The relation between liver histopathology and GGT levels in viral hepatitis: More important in hepatitis B. Turk J Gastroenterol 2014;25:411 –5. [CrossRef]
  • Geçer, A. ve Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1-26.
  • 30. Cai Z, Lou Q, Wang F, Li E, Sun J, Fang H, et al. N-acetylcysteine protects against liver injure induced by carbon tetrachloride via activation of the Nrf2/HO-1 pathway. Int J Clin Exp Pathol 2015;8:8655–62.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 135-145.
  • 31. Miele L, Valenza V, La Torre G, Montalto M, Cammarota G, Ricci R, et al. Increased intestinal permeability and tight junction alterations in nonalcoholic fatty liver disease. Hepatology 2009;49:1877–87. [CrossRef]
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 76-88.
  • 32. Schumacher JD, Guo GL. Mechanistic review of drug-induced steatohepatitis. Toxicol Appl Pharmacol 2015;289:40–7.
  • Helvacı, A. (2010). Eğitim örgütlerinde değişim yönetimi ilke yöntem ve süreçler (2. bs). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 33. Huang Q, Jin X, Gaillard ET, Knight BL, Pack FD, Stoltz JH, et al. Gene expression profiing reveals multiple toxicity endpoints induced by hepatotoxicants. Mutat Res 2004;549:147–67.
  • Jiang, F., Lin, S. ve Mariano, J. M. (2016). The influence of Chinese college teachers’ competence for purpose support on students’ purpose development. Journal of Education for Teaching, 42(5), 565-581.
  • 34. Lee MH, Hong I, Kim M, Lee BH, Kim JH, Kang KS, et al. Gene expression profies of murine fatty liver induced by the administration of methotrexate. Toxicology 2008;249:75–84.
  • Johansson, S., Myrberg E. ve Rosén, M. (2015). Formal teacher competence and its effect on pupil reading achievement Scandinavian. Journal of Educational Research, 59(5), 564–582.
  • 35. Patel V, Sanyal AJ. Drug-induced steatohepatitis. Clin Liver Dis 2013;17:533–46, vii. [CrossRef]
  • Karacaoğlu, C. Ö. (2008). Avrupa birliği uyum sürecinde öğretmen yeterlilikleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 36. Scales MDC, Timbrell JA. Studies on Hydrazine Hepatotoxicity .1. Pathological Findings. J Toxicol Env Health 1982;10:941 –53.
  • Karaman, P. ve Karaman, A. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşleri. Journal of Education Faculty, 18(1), 243-269.
  • 37. Hu CF, Sun LP, Yang QH, Lu DX, Luo S. Ginsenosides from stems and leaves of ginseng prevent ethanol-induced lipid accumulation in human L02 hepatocytes. Chin J Integr Med 2017;23:438–44. [CrossRef]
  • Kaya, H. İ. (2010). Öğretmen eğitiminde yapılandırmacı öğrenmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının, problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme eğilimlerine etkileri. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • 38. Ashok I, Wankhar D, Loganathan S, Shanmugam S, Rajan R, Sheeladevi R. Disruption of redox homeostasis in liver function and activation of apoptosis on consumption of aspartame in folate defiient rat model. Journal of Nutrition & Intermediary Metabolism 2017;8:41 –50. [CrossRef]
  • Kıroğlu, K. (2011) Bir meslek olarak öğretmenlik. İçinde Ö. Demirel ve Z. Kaya (Ed.) Eğitim bilimlerine giriş (345-370) Ankara: Pegem Akademi.
  • 39. Mahmoud AM, Hozayen WG, Ramadan SM. Berberine ameliorates methotrexate-induced liver injury by activating Nrf2/HO-1 pathway and PPARgamma, and suppressing oxidative stress and apoptosis in rats. Biomed Pharmacother 2017;94:280–91. [CrossRef]
  • Lıncoln, Y.S. ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. California: SAGE
  • 40. Ali N, Rashid S, Nafees S, Hasan SK, Sultana S. Benefiial effects of Chrysin against Methotrexate-induced hepatotoxicity via attenuation of oxidative stress and apoptosis. Mol Cell Biochem 2014;385:215–23. [CrossRef]
  • Ministry of National Education (MoNE) (2006). Öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri, temel eğitimi destekleme projesi “öğretmen eğitimi bileşeni”. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü
  • 41. Mahmoud AM, Hussein OE, Hozayen WG, Abd el-Twab SM. Methotrexate hepatotoxicity is associated with oxidative stress, and down-regulation of PPAR gamma and Nrf2: Protective effct of 18 beta-Glycyrrhetinic acid. Chem-Biol Interact 2017;270:59–72. [CrossRef]
  • Ministry of National Education (MoNE). (2007). Okul temelli mesleki gelişim kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü.
  • 42. Ali N, Rashid S, Nafees S, Hasan SK, Shahid A, Majed F, et al. Protective effct of Chlorogenic acid against methotrexate induced oxidative stress, inflmmation and apoptosis in rat liver: An experimental approach. Chem Biol Interact 2017;272:80–91. [CrossRef]
  • Ministry of National Education (MoNE) (2013) İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Başkanlığı.
  • 43. Liu X, Wang J, Xu W, Ding J, Shi B, Huang K, et al. Glutathionedegradable drug-loaded nanogel effctively and securely suppresses hepatoma in mouse model. Int J Nanomedicine 2015;10:6587–602. [CrossRef]
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed: S. Turan) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • 44. Abo-Haded HM, Elkablawy MA, Al-Johani Z, Al-Ahmadi O, El-Agamy DS. Hepatoprotective effct of sitagliptin against methotrexate induced liver toxicity. PLoS One 2017;12:e0174295. [CrossRef]
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd Ed.). Calif: SAGE Publications.
  • Mutlu, M. ve Aydoğdu, M. (2003). Fen bilgisi eğitiminde Kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 15-29.
  • National Council for Accreditation of Teacher Education. (2002). Professional standards for the accreditation of schools, colleges, and departments of education. Washington: Copyright © University of Virginia
  • Oğuz, A. ve Bayındır, N. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğretimi planlamaya ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 8(3), 901-922.
  • Özden, M. (2010). Kimya öğretiminde okul ve dershane eğitiminin karşılaştırılması: Malatya ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Bahar, 8(2), 397-416.
  • Özer, Y. ve Acar, M. (2011). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri üzerine ikili karşılaştırma yöntemiyle bir ölçekleme çalışması. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40), 89-101.
  • Pantıc´, N., Wubbels, T. ve Mainhard, T. (2011). Teacher competence as a basis for teacher education: Comparing views of teachers and teacher educators in five western Balkan countries. Comparative Education Review, 55(2), 165-188.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. Ed: M. Bütün ve S. B. Demir) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Saylı, H. ve Tüfekçi, A. (2008). Basarılı bir örgütsel degisimin gerçeklestirilmesinde dönüstürücü liderligin rolü. Erciyes Üniversitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, (30), 193-210.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80.
  • Stake, R. E. (2005) Qualitative case studies. In N. K Denzin ve YS. Lincoln (Eds.). The Sage handbook Of qualitative research (3rd ed.), (443-466), Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Taş, A. (2009). Ortaögretim okulu müdürlerinin degisimi yönetme davranıslarına iliskin ögretmen algılarının degerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 10(2), 1–18.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • Tıkaç, S. (2015). Nitel veri analiz programlarının veri analizinde kullanımı: Nvivo’ya bir bakış. İçinde F.N. Seggie ve Y. Bayyurt (Ed.) Nitel araştırma, yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları (260-371) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tunçer, P. (2011). Örgütsel değişim ve liderlik. Sayıştay Dergisi, 22(80), 57-83.
  • Turan, İ. ve Alaz, A. (2007). Özel dershanelerde coğrafya öğretiminin öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 279-292.
  • Uştu, H., Taş, A. M. ve Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına ilişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 4(1), 15-23.
  • Ünsal, S., ve Bağçeci, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki imajlarina ilişkin görüşleri ve mesleki imaja etki eden faktörler. Journal of Human Sciences, 13(3), 3905-3926.
  • Webster-Wright, A. (2009). Reframing professional development through understanding authentic professional learning. Review of Educational Research, 79(2), 702-739.
  • Yangın, S. ve Dindar, H. (2007). İlköğretim fen ve teknoloji programındaki değişimin öğretmenlere yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 240-252.
  • Yanık, B. H., Bağdat, O., Gelici, Ö. ve Taştepe, M. (2016). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 130-152.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
  • Yin, K. R. (2004).“Case study methods” to appear in the 3rd edition of complementary methods for research in education. American Educational Research Association, Washington.
  • Yurdakul, K. I. (2016). Nitel veri analizinde adım adım nvivo kullanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
APA Çetin A, Demirci T, Sadık F, Gedikli S, Ozturk N, AYDEMİR CELEP N (2020). Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. , 456 - 503.
Chicago Çetin Abdullah,Demirci Tuba,Sadık Fatma,Gedikli Semin,Ozturk Nurinnisa,AYDEMİR CELEP NEVRA Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. (2020): 456 - 503.
MLA Çetin Abdullah,Demirci Tuba,Sadık Fatma,Gedikli Semin,Ozturk Nurinnisa,AYDEMİR CELEP NEVRA Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. , 2020, ss.456 - 503.
AMA Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. . 2020; 456 - 503.
Vancouver Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. . 2020; 456 - 503.
IEEE Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N "Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi." , ss.456 - 503, 2020.
ISNAD Çetin, Abdullah vd. "Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi". (2020), 456-503.
APA Çetin A, Demirci T, Sadık F, Gedikli S, Ozturk N, AYDEMİR CELEP N (2020). Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 456 - 503.
Chicago Çetin Abdullah,Demirci Tuba,Sadık Fatma,Gedikli Semin,Ozturk Nurinnisa,AYDEMİR CELEP NEVRA Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.3 (2020): 456 - 503.
MLA Çetin Abdullah,Demirci Tuba,Sadık Fatma,Gedikli Semin,Ozturk Nurinnisa,AYDEMİR CELEP NEVRA Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.3, 2020, ss.456 - 503.
AMA Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 3(3): 456 - 503.
Vancouver Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 3(3): 456 - 503.
IEEE Çetin A,Demirci T,Sadık F,Gedikli S,Ozturk N,AYDEMİR CELEP N "Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.456 - 503, 2020.
ISNAD Çetin, Abdullah vd. "Özel Dershanelerden Resmi Okullara Atanan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Davranışlarının İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 3/3 (2020), 456-503.