Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 471 - 479 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5961/jhes.2018.288 İndeks Tarihi: 12-11-2020

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin mezuniyet sonrasına yönelik mesleki kaygılarını belirlemektir.Ayrıca bölüme yeni başlayan birinci sınıflar ile mezun aşamasındaki son sınıfları mesleki kaygı açısından karşılaştırmaktır. 2016-2017öğretim döneminde fizyoterapi bölümü birinci ve son sınıf öğrencilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilen mesleki kaygı anketi iledurumluk ve süreklilik kaygı ölçeği 1-2 (State-Trait Anxiety Inventory – STAI TX 1-2) uygulandı. Kesitsel ve tanımlayıcı olarak planlananaraştırmada her üç ölçek açısından cinsiyet ve sınıflar arası fark araştırıldı. Her üç ölçek açısından cinsiyetler arasında istatistiksel farktespit edilemezken, mesleki kaygı maddeleri açısından sınıflar arasında fark tespit edilmiştir (p>0.05). Birinci sınıflarda mesleki yeterliğeyönelik kaygı yüksek iken dördüncü sınıflarda gelecek ve iş bulma kaygısı daha yüksek bulundu (p>0.05). Çalışmamızda, eğitim sürecininöğrencilerin öz yeterliliklerini desteklemesini memnun edici bulduk. Dördüncü sınıfta artan gelecek ve iş bulma kaygılarının azaltılmasıiçin kariyer günleri gibi faaliyetlerin artırılmasının yararı olacağını düşünmekteyiz.
Anahtar Kelime:

Determination of Professional Anxiety Levels of Undergraduate Students Who Have Physiotherapy and Rehabilitation Education

Öz:
The aim of the study is to determine professional anxiety levels of undergraduate students who have physiotherapy and rehabilitation education. The professional anxiety questionnaire developed by the researchers and the state-trait anxiety inventory (STAI TX 1-2) were applied on a voluntary basis to physiotherapy first grade and fourth-grade students in the 2016-2017 academic year. In this study which was planned as cross-sectional and descriptive, the difference between genders and classes was investigated in terms of each scale. While no statistical difference between genders was determined in terms of three scales, the statistical significant difference between classes was determined in terms of professional anxiety questioner’s items (p>0.05). While anxiety about professional competence was higher in the first graders, the future and employability anxiety was higher in the fourth graders (p>0.05 ). We were pleased that the educational process supported students’ professional competence anxiety in this study. We consider that increasing activities such as career days will be useful for reducing the future and employability anxiety.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özdinç S, Biçici Y, Çamur M, Turan F (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. , 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
Chicago Özdinç Sevgi,Biçici Yağmur,Çamur Miraç,Turan Fatma Nesrin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. (2018): 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
MLA Özdinç Sevgi,Biçici Yağmur,Çamur Miraç,Turan Fatma Nesrin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. , 2018, ss.471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
AMA Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. . 2018; 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
Vancouver Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. . 2018; 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
IEEE Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F "Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi." , ss.471 - 479, 2018. 10.5961/jhes.2018.288
ISNAD Özdinç, Sevgi vd. "Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi". (2018), 471-479. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.288
APA Özdinç S, Biçici Y, Çamur M, Turan F (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
Chicago Özdinç Sevgi,Biçici Yağmur,Çamur Miraç,Turan Fatma Nesrin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 8, no.3 (2018): 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
MLA Özdinç Sevgi,Biçici Yağmur,Çamur Miraç,Turan Fatma Nesrin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol.8, no.3, 2018, ss.471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
AMA Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2018; 8(3): 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
Vancouver Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2018; 8(3): 471 - 479. 10.5961/jhes.2018.288
IEEE Özdinç S,Biçici Y,Çamur M,Turan F "Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi." Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8, ss.471 - 479, 2018. 10.5961/jhes.2018.288
ISNAD Özdinç, Sevgi vd. "Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi". Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 8/3 (2018), 471-479. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.288