TÜKETİCİ HUKUKU AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI REKLAM – DOĞRUDAN MI DOLAYLI MI?
Karşılaştırmalı reklamda, çeşitli ürün ya da hizmetler, rakiplere ait ürün ya dahizmetlerle mukayese edilir. Rakibin şahsı, mal ve hizmetleri, açıkça ya da ima yoluylakarşılaştırmalı reklama konu olabilir. Bu yönüyle karşılaştırmalı reklam, diğer reklamtürlerinden farklılık arz eder. Ayrıca karşılaştırmalı reklam, diğer reklam türlerinegöre daha etkilidir.Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da ve Ticari Reklam ve HaksızTicari Uygulamalar Yönetmeliği’nde karşılaştırmalı reklama dair düzenlemeleryer almaktadır. Bahsi geçen Yönetmelik’te, karşılaştırmalı reklamın tanımı yapılmışve şartları belirlenmiştir. Esasen bu düzenlemeler, 2006/114/EC sayılı Aldatıcı veKarşılaştırmalı Reklamlara Dair Yönerge’de ifadesini bulan hüküm ve esaslaradayanmaktadır. Ne var ki, söz konusu Yönetmelik uyarınca, karşılaştırmalı reklamdarakiplere ait marka ve diğer ayırt edici işaretlere yer verilmesi yasaklanmıştır.Başta bu husus olmak üzere, karşılaştırmalı reklama dair önemli görülen hususlarbu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Karşılaştırmalı reklam, Türk TicaretKanunu’nda da düzenlenmiştir. Bununla birlikte konu, haksız rekabet hükümlerindenziyade, tüketici hukuku açısından ele alınmıştır.