Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 357 - 374 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21565/ozelegitimdergisi.521556 İndeks Tarihi: 13-11-2020

Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme

Öz:
Çoklu yetersizliği (ÇYE) olan bireylere yönelik yapılan araştırmalar, bu bireylerin yaşama aktif katılmalarınısağlayacağı ve yaşam kalitelerini artıracağı için önemli görülmektedir. Yapılan araştırmalarda seçilen birçok hedefdavranış çoklu yetersizliği olan bireyler için genellikle yaşamsal önem taşıyan becerilerdir. Bu çalışmada çokluyetersizliği olan bireylerle eğitimsel bağlamda yapılmış tek denekli araştırmaların; katılımcıların yaş ve sayıları,bağımlı ve bağımsız değişken, ortam, araştırma modeli, güvenirliği, sosyal geçerliği ve örtüşmeyen veri yüzdesi(ÖVY) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamına dâhil edilen çalışmalar elektronik ortamlardataranmış, dizin taraması yapılarak ulaşılan araştırmaların kaynakçalarından elle tarama yapılmıştır. Toplamda 54makale ve iki tez çalışmasına ulaşılmıştır. Daha sonra bu çalışmalar yazarlar tarafından incelenmiş ve dâhil etmeölçütlerine göre 14 çalışma belirlenen kriterler ve meta analiz bağlamında incelenmiştir. Araştırma bulgularınabakıldığında araştırmaların çoğunluğunun ÖVY düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bulgular çeşitlibağlamlarda tartışılarak araştırmacılara ve uygulamacılara önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ali, E., MacFarland, S. Z., & Umbreit, J. (2011). Effectiveness of combining tangible symbols with the Picture Exchange Communication System to teach requesting skills to children with multiple disabilities including visual impairment. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 46(3), 425-435.
  • Almalki, N. (2016). What is the best strategy "evidence-based practice" to teach literacy skills for students with multiple disabilities? A systematic review. World Journal of Education, 6(6), 18-30.
  • Akçamete, G. (1992). Çok engelli çocuklar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 14(1), 145-150.
  • Bahçeci, B. (2009). Çok engelli çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında yoğunlaştırılmış karşılıklı etkileşim yönteminin etkililiğinin değerlendirilmesi [Evaluation of the efficacy of the ıntensive ınteraction method in developing communication skills in children with multiple disabilities] (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir. (Tez Numarası: 249919)
  • Bahçıvancıoğlu-Yazıcı, A. (2009). Çok engelli çocukların annelerinin, çocuklarının gelişimlerine ilişkin görüşlerinin betimlenmesi [Description of the mothers' views' on their multiple disabled childrens' developmental process] (Yüksek lisans tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir. (Tez Numarası: 2508229)
  • Besden, C. (2007). Design and implementation of an orientation and mobility program for a woman with multiple disabilities. Journal of Visual Impairment & Blindness, 101(10), 625-627.
  • Browder, D. M., Mims, P. J., Spooner, F., Ahlgrim-Delzell, L., & Lee, A. (2008). Teaching elementary students with multiple disabilities to participate in shared stories. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 33(1-2), 3-12.
  • Browder, D. M., Lee, A., & Mims, P. (2011). Using shared stories and individual response modes to promote comprehension and engagement in literacy for students with multiple, severe disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 46(3), 339-351.
  • Cook, B. G., Smith, G. J., & Tankersley, M. (2012). Evidence-based practices in education. In K. R. Harris, S. Graham, T. Urdan, C. B. McCormick, G. M. Sinatra, & J. Sweller (Eds.), APA educational psychology handbook, Vol. 1: Theories, constructs, and critical issues (pp. 495-527). Washington, DC, US: American Psychological Association.
  • Cook, B. G., & Odom, S. L. (2013). Evidence-based practices and implementation science in special education. Exceptional Children, 79(2), 135-144. doi: 10.1177/001440291307900201
  • Council for Exceptional Children. (2014). Council for exceptional children: Standards for evidence-based practices in special education. Teaching Exceptional Children, 46(6), 206-212. doi: 10.1177/0040059914531389
  • Crowe, L. K., Norris, J. A., & Hoffman, P. R. (2004). Training caregivers to facilitate communication participation of preschool children with language impairment during storybook reading. Journal of Communication Disorders, 37(2), 177-196. doi: 10.1016/j.jcomdis.2003.09.001
  • Çifci-Tekinarslan, İ., Arı, A., Bozak, B., Çay, E., & Çiçek, M. (2018). Özel eğitim öğretmen adaylarının bilimsel dayanaklı uygulamalar hakkındaki görüşleri [Special education teacher candidates’ views on evidencebased practices]. Journal of Human Sciences, 15(3), 1756-1772. doi: 10.14687/jhs.v15i3.5373
  • Downing, J., & Peckham-Hardin, K. (2006). Students with severe and multiple disabilities. In J. E. Downing (Ed.), Special education (pp. 530-568). Boston: A Pearson Education Company.
  • Eldeniz-Çetin, M. (2013). Ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylerin tercihlerinin değerlendirilmesi ve seçim yapma becerisinin öğretimi [Preference assessment in individuals with profound and multiple disabilities and teaching choice-making] (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir. (Tez Numarası: 333504)
  • Eldeniz-Çetin, M. (2016). Çoklu yetersizliği olan öğrenciler. V. Aksoy (Ed.), Özel eğitim [Special Education] içinde (ss. 111-145). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erbaş, D. (2012). Güvenirlik. E. Tekin-İftar (Ed.), Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar [Single-subject research in education and behavioral sciences] içinde (ss. 109-128). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Godsey, J. R., Schuster, J. W., Lingo, A. S., Collins, B. C., & Kleinert, H. L. (2008). Peer-implemented time delay procedures on the acquisition of chained tasks by students with moderate and severe disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 43(1), 111-122.
  • Hanley, G. P., Iwata, B. A., & McCord, B. E. (2003). Functional analysis of problem behavior: A review. Journal of Applied Behavior Analysis, 36(2), 147-185. doi: 10.1901/jaba.2003.36-147
  • Heward, W. L. (2009). Exceptional children: An introduction to special education. New Jersey, US: Person Education. Hitchcock, C., Meyer, A., Rose, D., & Jackson, R., (2002). Providing new access to the general curriculum universal design for learning. Teaching Exceptional Children, 35(2), 8-17.
  • Horner, R. H., Carr, E. G., Halle, J., McGee, G., Odom, S., & Wolery, M. (2005). The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education. Exceptional Children, 71(2), 165-179.
  • Hunt, P., Alwell, M., Farron-Davis, F., & Goetz, L. (1996). Creating socially supportive environments for fully included students who experience multiple disabilities. Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 21(2), 53-71.
  • Justice, L. M., & Kaderavek, J. (2002). Using shared storybook reading to promote emergent literacy. Teaching Exceptional Children, 34(4), 8-13.
  • Justice, L. M., & Kaderavek, J. (2003). Topic control during shared storybook reading: Mothers and their children with language impairments. Topics in Early Childhood Special Education, 23(3), 137-150.
  • Justice, L. M., & Kaderavek, J. (2004). Exploring the continuum of emergent to conventional literacy: Transitioning special learners. Reading & Writing Quarterly, 20(3), 231-236.
  • Justice, L. M., & Pullen, P. C. (2003). Promising interventions for promoting emergent literacy skills: Three evidence-based approaches. Topics in Early Childhood Special Education, 23(3), 99-113.
  • Justice, L. M., Kaderavek, J., Bowles, R. P., & Grimm, K. J. (2005). Language impairment, parent-child shared reading, and phonological awareness. Topics in Early Childhood Special Education, 25(3), 143-156.
  • Kahveci, G., & Ataman, A. (2017). The Effect of conjoint behavioral consultation program related teaching on problem behavior and communication/social skills with a blind and autistic child. Journal of Education and Learning, 6(4), 1927-5250. doi:10.5539/jel.v6n4p372
  • Kratochwill, T. R., Hitchcock, J. H., Horner, R. H., Levin, J. R., Odom, S. L., Rindskopf, D. M., & Shadish, W. R. (2013). Single-case intervention research design standards. Remedial and Special Education, 34(1), 26-38. doi: 10.1177/0741932512452794
  • Kratochwill, T. R., Hitchcock, J., Horner, R. H., Levin, J. R., Odom, S. L., Rindskopf, D. M., & Shadish, W. R. (2010). Single-case designs technical documentation. Retrieved from https://ies.ed.gov/ncee/wwc/Docs/ReferenceResources/wwc_scd.pdf
  • Kauffman, J. M., & Hallahan, D. P. (Eds.) (2005). Special education: What it is and why we need it. Boston: Allyn and Bacon.
  • Kazdin, A. E. (1977). Assessing the clinical or applied ımportance of behavior change through social validation. Behavior Modification, 1(4), 427-452.
  • Kazdin, A. E. (1982). Symptom substitution, generalization, and response covariation: Implications for psychotherapy outcome. Psychological Bulletin, 91(2), 349-365.
  • Kırcaali-İftar, G. & Tekin-İftar, E. (2012). Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri. E. Tekin (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri [Children with autism spectrum disorders and their education] içinde (ss. 239-265). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Kurt, O. (2012). Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar. E. Tekin (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri [Children with autism spectrum disorders and their education] içinde (ss. 83-118). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Lancioni, G. E., O’Reilly, M. F., Oliva, D., & Coppa, M. M. (2001). Using multiple microswitches to promote different responses in children with multiple disabilities. Research in Developmental Disabilities, 22(4), 309-318. doi:10.1016/s0891-4222(01)00074-9
  • Lancioni, G. E., Perilli, V., O’Reilly, M. F., Singh, N. N., Sigafoos, J., Bosco, A., & Groeneweg, J. (2013). Technology based orientation programs to support indoor travel by persons with moderate Alzheimer’s disease: Impact assessment and social validation. Research in Developmental Disabilities, 34(1), 286- 293. doi: 10.1016/j.ridd.2012.08.016
  • Lancioni, G. E., Sigafoos, J., O’Reilly, M. F., & Singh, N. N. (2013). Assistive technology: Interventions for individuals with severe/profound and multiple disabilities. New York, NY: Springer.
  • Lancioni, G. E., Singh, N. N., O’Reilly, M. F., Sigafoos, J., Campodonico, F., Oliva, D., & D’amico, F. (2018). Using microswitch-aided programs for people with multiple disabilities to promote stimulation control and mild physical exercise. Journal of Intellectual & Developmental Disability, 43(2), 242-250. doi: 10.3109/13668250.2016.1253831
  • Lancioni, G. E., Singh, N. N., O'Reilly, M. F., Sigafoos, J., Boccasini, A., La Martire, M. L. … & Lang, R. (2014). Orientation technology to help persons with blindness and multiple disabilities manage indoor travel and travel-related anxiety. Journal of Intellectual and Developmental Disability, 39(2), 198-205. doi: 10.3109/13668250.2014.902429 adresinden edinilmiştir.
  • Lancioni, G. E., O’Reilly, M. F., Oliva, D., & Coppa, M. M. (2001). Using multiple microswitches to promote different responses in children with multiple disabilities. Research in Developmental Disabilities, 22(4), 309-318. doi: 10.1016/s0891-4222(01)00074-9
  • Ledford, J. R., & Gast, D. L., (2009). Single subject research methodology in behavioral sciences. In D. L. Gast (Ed.), Applications in Special Education and Behavioral Sciences (pp. 1-492). New York: Routledge.
  • Mansell, J. (2010). Rasing our sights: Services for adults with profound intellectual and multiple disabilities. Retrieved from www.dh.gov.uk/en/Publicationsandstatistics
  • Miller, B., & Taber-Doughty, T. (2014). Self-monitoring checklists for inquiry problem-solving: Functional problem-solving methods for students with intellectual disability. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 49(4), 555-567.
  • Mims, P. J., Browder, D. M., Baker, J. N., Lee, A., & Spooner, F. (2009). Increasing comprehension of students with significant intellectual disabilities and visual impairments during shared stories. Education and Training in Developmental Disabilities, 44(3), 409-420.
  • Mednick, M. (2007). Supporting children with multiple disabilities. New York: Continum International Publishing Group.
  • National Autism Center [NAC]. (2011). A Parent’s guides to evidence-based practice and autism: Providing information and resources for families of children with autism spectrum disorders. Retrieved from https://altogetherautism.org.nz/wp-content/uploads/2017/07/nac_parent_manual.pdf
  • Odom, S. L., Collet-Klingenberg, L., Rogers, S. J., & Hatton, D. D. (2010). Evidence-based practices in interventions for children and youth with autism spectrum disorders. Preventing school failure: Alternative Education for Children and Youth, 54(4), 275-282. doi: 10.1080/10459881003785506
  • Odom, S. L., Brantlinger, E., Gersten, R., Horner, R. H., Thompson, B., & Harris, K. (2005). Research in special education: Scientific methods and evidence-based practices. Exceptional Children, 71(2), 137-148.
  • Parker, R. I., Vannest, K. J., & Davis, J. L. (2011). Effect size in single-case research: A review of nine nonoverlap techniques. Behavior Modification, 35(4), 303-322. doi: 10.1177/0145445511399147
  • Parker, A. T., Grimmet, E. S., & Summers, S. (2008). Evidence-based communication practices for children with visual impairments and additional disabilities: Anexamination of single-subject design studies. Journal of Visual Impairment & Blindness, 102(9), 540-552.
  • No Child Left Behind Act (2002). United States Congress Public Law 107-110. Retrieved from https://www2.ed.gov/policy/elsec/leg/esea02/107-110.pdf
  • Rakap, S. (2016). Özel eğitimde bilimsel dayanaklı uygulamalar. V. Aksoy (Ed.), Özel eğitim [Special education] içinde (ss. 181-211). Ankara: Pegem Akademi.
  • Rakap, S. (2017). Tek denekli deneysel araştırma yöntemleri. D. Erbaş & Ş. Yücesoy-Özkan (Eds.), Uygulamalı davranış analizi [Applied behavior analysis] içinde (ss. 153-212). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Reichow, B., Volkmar, F. R., & Cicchetti, D. V. (2008). Development of the evaluative method for evaluating and determining evidence-based practices in autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(7), 1311-1319. doi: 10.1007/s10803-007-0517-7
  • Reid, D. H., Phillips, J. F., & Green, C. W. (1991). Teaching persons with profound multiple handicaps: A review of the effects of behavioral research. Journal of Applied Behavior Analysis, 24(2), 319-336.
  • Rosenberg, M. S., Westling, D. L., & McLeskey, J. (2008). Special education for today's teachers: An introduction. New Jersey: Pearson/Merill/Prentice Hall.
  • Scruggs, T. E., Mastropieri, M. A., & Casto, G. (1987). The quantitative synthesis of single subject research: Methodology and validation. Remedial and Special Education, 8, 24-33.
  • Scruggs, T. E., & Mastropieri, M. A. (1998). Synthesizing single subject research: Issues and applications. Behavior Modification, 22, 221-242.
  • Scruggs, T. E., & Mastropieri, M. A. (2013). PND at 25: Past, present, and future trends in summarizing singlesubject research. Remedial and Special Education, 34(1), 9-19. doi: 10.1177/0741932512440730
  • Shadish, W. R., Rindskopf, D. M., & Hedges, L. V. (2008). The state of the science in the meta-analysis of singlecase experimental designs. Evidence-Based Communication Assessment and Intervention, 2(3), 188-196.
  • Shih, C. H., & Shih, C. T. (2010). Assisting two children with multiple disabilities and minimal motor skills control environmental stimuli with thumb poke through a trackb. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 38(2), 211-219. doi: 10.1017/S1352465809990683
  • Shih, C. H., Shih, C. T., & Chu, C. L. (2010). Assisting people with multiple disabilities actively correct abnormal standing posture with a Nintendo Wii balance board through controlling environmental stimulation. Research in developmental disabilities, 31(4), 936-942. doi: 10.1016/j.ridd.2010.03.004
  • Shih, C. T., Shih, C. H., & Luo, C. H. (2013). Assisting people with disabilities in actively performing physical activities by controlling the preferred environmental stimulation with a gyration air mouse. Research in Developmental Disabilities, 34(12), 4328-4333. doi: 10.1016/j.ridd.2013.09.001
  • Smith, D. D. (2007). Introduction to special education: Making a difference (6th ed.). Boston: Pearson/Allen & Bacon.
  • Smith, B. R., Schuster, J. W., Collins, B., & Kleinert, H. (2011). Using simultaneous prompting to teach restaurant words and classifications as non-target information to secondary students with moderate to severe disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 46(2), 251-266.
  • Smith, J. (2012). Reputation social identity and social conflict. Journal of Public Economic Theory, 14(4), 677- 709.
  • Snell, M. E., Chen, L., & Hoover, K. (2006). Teaching augmentative and alternative communication to students with severe disabilities: a review of intervention research 1997-2003. Research & Practice for Persons with Severe Disabilities, 31(3), 203-214. doi: 10.1177/154079690603100301
  • Şafak, P. (2012). Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi [Education of children with severe and multiple disabilties]. Ankara: Vize yayıncılık.
  • Şafak, P., Demiryürek, P., & Yılmaz, H. C. (2018). Çok duyulu öykülerin ağır ve çoklu yetersizliği olan görmeyen öğrencilerin dinlediğini anlamalarına etkisi [The effect of multisensory stories on listening comprehension of children who are blind with severe and multiple disabilities]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(1), 129-153. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.322391
  • Tate, R. L., Mcdonald, S., Perdices, M., Togher, L., Schultz, R., & Savage, S. (2008). Rating the methodological quality of single-subject designs and n-of-1 trials: Introducing the Single-Case Experimental Design (SCED) Scale. Neuropsychological Rehabilitation, 18(4), 385-401. doi: 10.1080/09602010802009201
  • Tekin, E. (1999). Yanlışsız öğretim yöntemleri [Errorless teaching procedures]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2(3), 87-102.
  • Tekin, E. (2000). Karşılaştırmalı tek-denekli araştırma modelleri [Comparative single subject research designs]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2(4),1-12.
  • Tekin-İftar, E., (Ed.). (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar [Single subject research methodology in educational and behavioral sciences]. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Taylor, J. C., McKelvey, J. L., & Sisson, L. A. (1993). Community-referenced leisure skill clusters for adolescents with multiple disabilities. Journal of Behavioral Education, 3(4), 363-386.
  • Whinnery, S. B., & Whinnery, K. W. (2011). Effects of functional mobility skills training for adults with severe multiple disabilities. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 46(3), 436-453.
  • Wolf, M. M. (1978). Social validity: The case for subjective measurement or how behavior analysis found its heart. Journal of Applied Behavior Analysis, 11(2), 203-214. doi: 10.1901/jaba.1978.11-203
  • Yücesoy-Özkan, Ş., & Sönmez, M. (2011). Yetersizliği olan bireylerle yapılmış ve kendini yönetme stratejilerinin kullanıldığı tek denekli araştırmaların incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması [Examination of single subject studies conducted on ındividuals with disabilities by using self management strategies: A meta analysis study]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 795-821.
APA ELDENİZ ÇETİN M, Çay E, BOZAK B (2020). Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. , 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
Chicago ELDENİZ ÇETİN Müzeyyen,Çay Evgin,BOZAK Burak Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. (2020): 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
MLA ELDENİZ ÇETİN Müzeyyen,Çay Evgin,BOZAK Burak Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. , 2020, ss.357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
AMA ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. . 2020; 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
Vancouver ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. . 2020; 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
IEEE ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B "Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme." , ss.357 - 374, 2020. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
ISNAD ELDENİZ ÇETİN, Müzeyyen vd. "Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme". (2020), 357-374. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.521556
APA ELDENİZ ÇETİN M, Çay E, BOZAK B (2020). Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
Chicago ELDENİZ ÇETİN Müzeyyen,Çay Evgin,BOZAK Burak Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 21, no.2 (2020): 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
MLA ELDENİZ ÇETİN Müzeyyen,Çay Evgin,BOZAK Burak Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, vol.21, no.2, 2020, ss.357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
AMA ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
Vancouver ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 2020; 21(2): 357 - 374. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
IEEE ELDENİZ ÇETİN M,Çay E,BOZAK B "Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21, ss.357 - 374, 2020. 10.21565/ozelegitimdergisi.521556
ISNAD ELDENİZ ÇETİN, Müzeyyen vd. "Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Yapılmış Tek Denekli Araştırmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 21/2 (2020), 357-374. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.521556