Yıl: 2020 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 148 - 154 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5222/HEAD.2020.46667 İndeks Tarihi: 19-11-2020

Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

Öz:
Amaç: Araştırma üniversite öğrencilerinde dismenore yaşama durumu vekişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma kesitsel tiptedir. Araştırmanın evrenini bir devletüniversitesinin fakülte ve yüksekokullarında normal öğretimde öğrenimgören 2.426 kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminiyapılan güç analizine göre belirlenen 772 kız öğrenci oluşturmuştur.Veriler Katılımcı Tanıtım Formu ve Cervantes Kişilik Ölçeği kullanılaraktoplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, aritmetikortalama, standart sapma, ki-kare, bağımsız gruplarda t testi, pearsonkolelasyon testi ve Cranbach Alfa güvenilirlik testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %85’inin dismenore yaşadığıbelirlenmiştir. Araştırmada, 19-25 yaş grubu öğrencilerin 18 ve altıyaş grubu öğrencilerden daha fazla dismenore yaşadıkları saptanmıştır(p<0.05). Ayrıca öğrencilerin duygusal dengeden nörotizme doğru vetutarsız kişilik özeliğinden tutarlı kişilik özelliğine doğru gidildikçedismenore yaşama durumunun arttığı saptanmıştır (p <0.05).Sonuç: Araştırmada, öğrencilerin çoğunluğunun dismenore yaşadığıve duygusal olarak nörotik ve tutarlı kişilerde dismenorenin daha fazlagörüldüğü bulunmuştur. Sağlık personelinin bu kadar yaygın görülenbu problemin çözümünde kişilik özelliklerinin de dismenoreyi etkileyenbir faktör olduğunu bilerek kadınları bütüncül olarak ele almasıönerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Evaluating the Relationship between Dysmenorrhea and Personality Traits in University Students

Öz:
Aim: This study aimed to evaluate the relationship between dysmenorrhea and personality traits in university students. Methods: The research was cross-sectional. The research sample comprised 2,426 female students. The sample of this study comprised 772 students, determined by power analysis. The Participant Presentation Form and the Cervantes Personality Scale were used for data collection, and arithmetic mean, standard deviation, chi-square, independent samples t test, Pearson’s correlation test, and Cronbach’s alpha reliability analysis were used for evaluating the data. Results: It was determined that 85% of the students experienced dysmenorrhea. It was found that students between the ages of 19 and 25 had more dysmenorrhea than those 18 and under. In addition, it was found that as students moved from emotionally balanced to neuroticism and from inconsistent personality traits to consistent personality traits, dysmenorrhea increased (p = 0.001). Conclusion: The study found that the majority of students experienced dysmenorrhea and dysmenorrhea was more prevalent in emotionally neurotic and coherent individuals. It is recommended that the health staff should approach women in a holistic way by knowing that dysmenorrhea affects personality traits.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Şener çetin N, Timur Taşhan S (2020). Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. , 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
Chicago Şener çetin Nurdilan,Timur Taşhan Sermin Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. (2020): 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
MLA Şener çetin Nurdilan,Timur Taşhan Sermin Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. , 2020, ss.148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
AMA Şener çetin N,Timur Taşhan S Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. . 2020; 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
Vancouver Şener çetin N,Timur Taşhan S Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. . 2020; 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
IEEE Şener çetin N,Timur Taşhan S "Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi." , ss.148 - 154, 2020. 10.5222/HEAD.2020.46667
ISNAD Şener çetin, Nurdilan - Timur Taşhan, Sermin. "Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi". (2020), 148-154. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.46667
APA Şener çetin N, Timur Taşhan S (2020). Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(2), 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
Chicago Şener çetin Nurdilan,Timur Taşhan Sermin Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 17, no.2 (2020): 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
MLA Şener çetin Nurdilan,Timur Taşhan Sermin Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, vol.17, no.2, 2020, ss.148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
AMA Şener çetin N,Timur Taşhan S Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020; 17(2): 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
Vancouver Şener çetin N,Timur Taşhan S Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020; 17(2): 148 - 154. 10.5222/HEAD.2020.46667
IEEE Şener çetin N,Timur Taşhan S "Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi." Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17, ss.148 - 154, 2020. 10.5222/HEAD.2020.46667
ISNAD Şener çetin, Nurdilan - Timur Taşhan, Sermin. "Üniversite Öğrencilerinde Dismenore Yaşama Durumu ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi". Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 17/2 (2020), 148-154. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.46667