Yıl: 2004 Cilt: 0 Sayı: 17 Sayfa Aralığı: 97 - 109 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi

Öz:
Öğrencilerin sınıf ortamına daha önceden kazandıkları pek çok bilgi, inanç ve fikirlerle geldikleri bilinmektedir. Bu inançlar öğrencinin bakış acısına göre oldukça mantıklı olsa da, bilimsel olarak kabul edilebilir nitelikte olanlardan oldukça farklı olabilmektedir. Bu nedenle öğrencilerin ön bilgilerinin belirlenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada, öğrencilerin en fazla hatalı bilgiye sahip oldukları iki kavram olan ısı ve sıcaklık kavramları ile ilgili öğrenci anlamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, ana okulundan yüksek öğrenime kadar beş kademede öğrenim gören öğrencilerden rasgele seçilen toplam 85 öğrenci (her seviyeden 5 öğrenci) ile yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Ayrıca 4 anaokulu öğretmeni ile bu kavramlarla ilgili yarı-yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular her seviyedeki öğrencilerin çeşitli hatalı fikirler taşıdıklarını göstermiştir. Bu ve benzer çalışmaların sonuçları dikkate alınarak, fen bilgisi konularına ilişkin tespit edilen kavram yanılgılarını giderebilecek nitelikte materyaller geliştirilmeli ve öğretmenlerin kullanımına sunulmalıdır
Anahtar Kelime: isı kavram yanılgıları sıcaklık kavram öğretimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A Case Study on Constructed Students' Mind of Heat and Temperature Concepts

Öz:
It is known that students begin the study of science with preexisting conceptions, beliefs, and ideas about scientific phenomena. These beliefs and ideas are logical, sensible, and valuable from the students' point of view, but differ from the accepted scientific views. Therefore, it is important to investigate the students' preconceptions. In this study, it is aimed to investigate students' understanding about heat and temperature concepts. For this purpose, it was randomly selected and structured interviewed 85 students (five students from each level) who entitled from pre-school to university. And also, it was semi-structured interviewed with four pre-school teachers about these concepts. Collected data showed that students from each level had some misconceptions. By taking into consideration to this and other similar studies' results; materials having the quality of removing the determined misconceptions related to science subjects should be developed and presented to teachers' usage.
Anahtar Kelime: concept teaching heat misconceptions temperature

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAMUSTAFAOĞLU O, ÖZMEN H, Ayvacı H (2004). Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. , 97 - 109.
Chicago KARAMUSTAFAOĞLU Orhan,ÖZMEN Haluk,Ayvacı Hakan Şevki Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. (2004): 97 - 109.
MLA KARAMUSTAFAOĞLU Orhan,ÖZMEN Haluk,Ayvacı Hakan Şevki Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. , 2004, ss.97 - 109.
AMA KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. . 2004; 97 - 109.
Vancouver KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. . 2004; 97 - 109.
IEEE KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H "Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi." , ss.97 - 109, 2004.
ISNAD KARAMUSTAFAOĞLU, Orhan vd. "Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi". (2004), 97-109.
APA KARAMUSTAFAOĞLU O, ÖZMEN H, Ayvacı H (2004). Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(17), 97 - 109.
Chicago KARAMUSTAFAOĞLU Orhan,ÖZMEN Haluk,Ayvacı Hakan Şevki Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.17 (2004): 97 - 109.
MLA KARAMUSTAFAOĞLU Orhan,ÖZMEN Haluk,Ayvacı Hakan Şevki Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.17, 2004, ss.97 - 109.
AMA KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 0(17): 97 - 109.
Vancouver KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 0(17): 97 - 109.
IEEE KARAMUSTAFAOĞLU O,ÖZMEN H,Ayvacı H "Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.97 - 109, 2004.
ISNAD KARAMUSTAFAOĞLU, Orhan vd. "Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2004), 97-109.