Yıl: 2020 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 39 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-11-2020

BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM

Öz:
Amaç: Bu araştırmanın amacı, Türk Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi (KBB-BBC) Derneği tüzel yapısı olan AraştırmacıDanışma ve Destekleme Çalışma Grubunun (ADDG) araştırmacı eğitim programına yönelik küçük grup ve genişletilmiş grup çalışmasınınöğrenme hedeflerine ne oranda katkı sağladığını saptamaktır.Yöntem: Çalıştaya ait çekirdek eğitim grubunun öğrenme hedefleri, çalıştay sırasında katılımcıların cinsiyet, çalıştıkları kurum veakademik ünvan bilgileri, çalıştay sırasında oluşturulan eğitim hedefleri, eğitim materyali içinde eğitim hedeflerinin dağılım biçimi veyöntemleri ve çalıştaya davet edilme ve gelebilme durumları incelendi. Genişletilmiş grubun oluşturduğu öğrenim hedeflerinin bilinme veöğrenme düzeyleri belirlendi.Bulgular: Çalıştaya yaş ortalamaları 42,21 (35-52) olan 47 kişi (23 kadın, 24 erkek) katıldı. Oturumlar, çalışmaya dahil edilen dört anabaşlıkta öğrenim hedeflerini belirleyecek dört ayrı masa ve çalışmadan çıkarılan fon ve mentorluk masalarından olmak üzere toplam altıyuvarlak masadan oluşan grup çalışması şeklinde gerçekleştirildi. Öğrenim hedefleri Bloom taksonomisi prensiplerine göre oluşturuldu.Çekirdek grubun belirlediği öğrenme hedef sayısı 67 iken, çalıştay grubunun önerdiği öğrenme hedefi sayısı 448 idi. Öğrenme hedeflerinin;bilinme düzeyleri sıklığı 1,2 ve 3 düzey için sırasıyla %29,2 (n=130), %28,3 (n=127) ve %42,4 (n=191) iken, öğrenme düzeyleri ise düzey1,2,3, ve 4 için sırasıyla %16,3 (n=73), %64,7 (n=290), %13,2 (n=59) ve %5,8 (n=26) idi.Sonuç: Bu çalışmada, Türk KBB-BBC Deneği Araştırmacı Destekleme ve Danışma Çalışma Grubu tarafından yapılan çalıştayda,bilimsel araştırma ile ilgili gelecekte verilecek eğitim müfredatına ilişkin öğrenme hedeflerinin neler olduğunu ve nasıl oluşturulduğunubildirdik.
Anahtar Kelime:

INCLUSIVE METHOD FOR THE DETERMINATION OF LEARNING OBJECTIVESIN THE SCIENTIFIC RESEARCHER PROGRAM DEVELOPMENT PROCESS

Öz:
Objective: The purpose of this research is to determine the extent to which the small group and extended group works contributed to the learning objectives regarding researcher education curriculum of Researcher Advisory and Support Working Group (ADDG), a legitimate unit of Turkish Otorhinolaryngology and Head and Neck Surgery (ORL-HNS) Association. Methods: The learning objectives of the core training group belonging to the workshop, the gender of the participants in the workshop, the institution they worked and the academic title informations, the learning objectives created during the workshop, the distribution of learning objectives and methods in the training material and the states of being invited to the workshop and being able to attend were examined. The level of knowing and learning of the learning objectives formed by the extended group was determined. Results: Fourty-seven individuals (23 women, 24 men) with mean age of 42,21 (35-52) participated in the workshop. The sessions were held in the form of group work consisting of a total of six round tables; four separate tables that will determine the learning objectives under four main topics, which were included in this study and funding and mentoring tables, which were excluded. Learning objectives were created according to the principles of Bloom taxonomy. While the number of learning objectives determined by the core group was 67, the number of learning objectives suggested by the workshop group was 448. The frequency of knowing levels of learning objectives were 29.2% (130), 28.3% (127) and 42.4% (191), for 1,2 and 3 levels respectively, while the learning levels were 16.3% (73), 64.7% (290), 13.2% (59) and for levels of 1,2,3, and 4, respectively. Conclusion: In this study, we reported what were the learning objectives related to coming education curriculum regarding scientific research and how they were created in the workshop done by Researcher Supporting and Advisory Working Group of Turkish ORL-HNS Association.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Roberts SF, Fischhoff MA, Sakowski SA, Feldman EL. Perspective: transforming science into medicine: how clinician-scientists can build bridges across research"s "valley of death."Acad Med 2012;87:266-270.
  • 2. Stahl MJ. Encyclopedia of Health Care Management.London: Sega Publication, 2004.
  • 3. https://www.scimagojr.com/countryrank.php?category=2733. (Erişim tarihi: 20/05/2020).
  • 4. Erdağ TK. Be Aware of Predatory/Fake Conferences!.Turk Arch Otorhinolaryngol 2019;57:111-112.
  • 5. Demir SB. Predatory journals: Who publishes in them and why? Journal of Informetrics 2018; 12: 1296?1311. (doi:10.1016/j.joi.2018.10.008)
  • 6. Keuth H. The Philosophy of Karl Popper. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2005.
  • 7. https://www.kbb.org.tr/Custom/Upload/Document/YNGKBB-BBC-GNL-19-Arastirma-Destekleme-ve-DanismaKomisyonu-Yonergesi.pdf. (Erişim tarihi: 22/05/2020).
  • 8. Osterwalder A. A better way to think about your business model. Boston, MA: Harvard Business School, 2013.
  • 9. AAMC-HHMI. Report on basic sciencecompetencies. 2009.https://www.aamc.org/system/files?file=2020- 02/scientificfoundationsforfuturephysicians.pdf. (Erişim tarihi: 20/05/2020).
  • 10. Kablan, Z. HEDEF BELİRLEME: BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE DEVİNİŞSEL ALANLAR. In: Şeker H, ed. Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar, Yaklaşımlar, Ankara: Anı Yayıncılık, 2013:1-35.
  • 11. Yüksel Aslıer NG. Academic Development and Mentoring. Turk Arch Otorhinolaryngol 2020; 58:69-70.
  • 12. Price D. Continuing medical education, quality improvement, and organizational change: implications of recent theories for twenty-first-century CME. Med Teach 2005; 27:259-268.
  • 13. Campbell C, Silver I, Sherbino J, Cate OT, Holmboe ES. Competency-based continuing professional development. Med Teach 2010;32:657?62.
  • 14. Parboosingh IJ, Reed VA, Caldwell Palmer J, Bernstein HH. Enhancing practice improvement by facilitating practitioner interactivity: new roles for providers of continuing medical education. J Contin Educ Health Prof 2011;31:122-127.
  • 15. Reed VA, Schifferdecker KE, Turco MG. Motivating learning and assessing outcomes in continuing medical education using a personal learning plan. J Contin Educ Health Prof 2012; 32:287-294.
  • 16. Alkhafaji, AF. Strategic Management: Formulation, Implementation, and Control in a Dynamic Environment. New York: The Haworth Press,2003.
  • 17. Demirel Ö. Eğitim Program Tasarımı. In: Demirel Ö, ed. Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007:47.
  • 18. Bloom BS, Engelhart MD, Furst EJ, Hill WH, Krathwohl DR. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay Company, 1956.
  • 19. Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine 1990; 65:63-67.
  • 20. Kern DE, Thomas PA, Hughes MT, Barker LR, Bass EB, Carrese JA, Wolfe L. Curriculum Development for Medical Education: A Six-Step Approach, 2nd ed. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2009.
  • 21. https://www.scimagojr.com/countryrank.php?category=2733 &order=cd&ord=desc&year=2003 (Erişim tarihi 23 Mayıs 2020).
  • 22. Wiliam, D. The validity of teachers"assessments. Paper presented to the Working Group6 (Research on the Psychology of Mathematics Teacher Development) of the 22nd Annual Conference of the InternationalGroup for the Psychology of Mathematics Education,Stellenbosch, South Africa, July 1998.
APA Yüksel Aslıer N, Selçuk A, Orhan K, GOKCAN M, Ecevit M (2020). BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. , 39 - 48.
Chicago Yüksel Aslıer Nesibe Gül,Selçuk Ayşe adin,Orhan Kadir Serkan,GOKCAN MUSTAFA KURSAT,Ecevit Mustafa Cenk BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. (2020): 39 - 48.
MLA Yüksel Aslıer Nesibe Gül,Selçuk Ayşe adin,Orhan Kadir Serkan,GOKCAN MUSTAFA KURSAT,Ecevit Mustafa Cenk BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. , 2020, ss.39 - 48.
AMA Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. . 2020; 39 - 48.
Vancouver Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. . 2020; 39 - 48.
IEEE Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M "BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM." , ss.39 - 48, 2020.
ISNAD Yüksel Aslıer, Nesibe Gül vd. "BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM". (2020), 39-48.
APA Yüksel Aslıer N, Selçuk A, Orhan K, GOKCAN M, Ecevit M (2020). BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. KBB-Forum, 19(2), 39 - 48.
Chicago Yüksel Aslıer Nesibe Gül,Selçuk Ayşe adin,Orhan Kadir Serkan,GOKCAN MUSTAFA KURSAT,Ecevit Mustafa Cenk BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. KBB-Forum 19, no.2 (2020): 39 - 48.
MLA Yüksel Aslıer Nesibe Gül,Selçuk Ayşe adin,Orhan Kadir Serkan,GOKCAN MUSTAFA KURSAT,Ecevit Mustafa Cenk BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. KBB-Forum, vol.19, no.2, 2020, ss.39 - 48.
AMA Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. KBB-Forum. 2020; 19(2): 39 - 48.
Vancouver Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM. KBB-Forum. 2020; 19(2): 39 - 48.
IEEE Yüksel Aslıer N,Selçuk A,Orhan K,GOKCAN M,Ecevit M "BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM." KBB-Forum, 19, ss.39 - 48, 2020.
ISNAD Yüksel Aslıer, Nesibe Gül vd. "BİLİMSEL ARAŞTIRMACI PROGRAMI GELİŞTİRME SÜRECİNDE ÖĞRENME HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİNDE KAPSAYICI YÖNTEM". KBB-Forum 19/2 (2020), 39-48.