Yıl: 2020 Cilt: 35 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 338 - 353 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16986/HUJE.2018044072 İndeks Tarihi: 21-11-2020

Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi

Öz:
Bu araştırmada, üniversite birinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları stres ile üniversite yaşamına uyumu arasındaki ilişkide öğrencilerin ayrılık anksiyetesi belirtilerinin aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya üniversitede öğrenim gören 269 birinci sınıf öğrencisi (86 Erkek, 183 Kadın) katılmıştır. Öğrencilere, Üniversite Yaşamı Ölçeği, Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi Anketi, Algılanan Stres Ölçeği ve Demografik Bilgiler Formu uygulanmıştır. Üniversite yaşamına uyum, üniversite ortamına uyum, duygusal uyum, kişisel uyum, karşı cinsle ilişkilerde uyum, akademik uyum, sosyal uyum düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Karşı cinsle ilişkilerdeki uyum, romantik ilişkiye sahip olma açısından anlamlı bir fark görülürken, üniversite yaşamına uyum, üniversite ortamına uyum, duygusal uyum, kişisel uyum, akademik uyum ve sosyal uyum anlamlı bir fark görülmemektedir. Üniversite yaşamına uyum, üniversite ortamına uyum, duygusal uyum, kişisel uyum, karşı cinsle ilişkilerde uyum, akademik uyum, sosyal uyum düzeylerinde yaşamın büyük bölümünün geçirildiği yere göre de istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ayrılık anksiyetesinin algılanan stres ve üniversite yaşamına uyum, akademik uyum, duygusal uyum ve karşı cinsle ilişkilerde uyum düzeyleri arasında kısmi aracılık rolüne sahip olduğu görülmüştür. Ayrılık anksiyetesi, üniversite öğrencilerinin algıladıkları stres ve üniversiteye uyumları arasındaki ilişkiyi açıklayan faktörlerden birisidir. Bulgular ilgili literatüre bağlı olarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

A Mediation Variable in Relation To Perceived Stres and Adaptation to University Life: Separation Anxiety

Öz:
This study aimed to investigate the mediator role of separation anxiety symptoms on the relationship between perceived stress and adaptation to university life of students. 269 freshmen participated in the study (86 men, 183 women). Participants completed the University Life Scale, Separation Anxiety Symptoms Inventory and Perceived Stress Scale. Results indicated that there was a positive relation between perceived stress and separation anxiety. Both perceived stress and separation anxiety showed negative relation with adaptation to university life. There was no significant difference between genders for the level of adaptation to university life, adaptation to university environment, emotional adaptation, personal adaptation, adaptation to relationships with opposite sex, academic adaptation and social adaptation. Levels of adaptation to relationships with opposite sex showed differences according to having a romantic relationship or not; however, adaptation to university life, adaptation to university environment, emotional adaptation, personal adaptation, academic adaptation and social adaptation did not. Besides, there were no differences between the levels of adaptation to university life, adaptation to university environment, emotional adaptation, personal adaptation, adaptation to relationships with opposite sex, academic adaptation and social adaptation depending on the place the participant spent most of his/her life. Finally, separation anxiety symptoms had a partial mediation effect on the relationships between perceived stress and adaptation subscales (adaptation to university life, academic adaptation, emotional adaptation and adaptation to relationships with opposite sex).
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aladağ Bayrak, Ö. ve Bülbül, T. (2013). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 6-20.
  • Aladağ, M., Kağnıcı, D.Y., Tuna, M. E. ve Tezer, E. (2003). Üniversite Yaşamı ölçeği: ölçek geliştirme ve yapı geçerliliği üzerine bir çalışma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 11(20), 43-47.
  • Allen, J., Robbins, B. S., Casillas, A. & Oh, IS. (2008). Third-year college retention and transfer: Effects of academic performance, motivation, and social connectedness. Research in Higher Education, 49(7), 647-664.
  • Alpan, A. (1992). Cumhuriyet üniversitesi ve Erciyes üniversitesi fen edebiyat fakültesi öğrencilerinde çevreye ve üniversiteye uyum sorunları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Al-Sharideh, K. & Goe, W. R. (1998). Ethnic communities within the university: An examination of factors influencing the personal adjustment of international students. Research in Higher Education, 39(6),699-725.
  • Aktaş, Y. (1997). Üniversite öğrencilerinin uyum düzeylerinin incelenmesi: Uzunlamasına bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-110.
  • Amerikan Psikiyatri Birliği. (2013). Mental bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı, (DSM-5) (Çev. Ed. Ertuğrul Köroğlu). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
  • Arı, R. (1989). Üniversite öğrencilerinin baskın ben durumları ile bazı özlük niteliklerinin, ben durumlarına, atılganlık ve uyum düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, S. (2015). Üniversite Yaşamına Uyum Ölçeği’nin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(4), 132- 145.
  • Aypay. A., Aypay, A. ve Demirhan, G. (2009). Öğrencilerin üniversiteye sosyal uyumu bir üniversite örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 46-64.
  • Baker, R.W., McNeil, O.V. & Siryk, B. (1985). Expectation and reality in freshman adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 32, 94-103.
  • Baker, R. & Siryk, B. (1984). Measuring adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 33, 31-38.
  • Baker, S.R. (2003). A prospective longitudinal investigation of social problem solving appraisals on adjustment to university, stress, health, and academic motivation and performance. Personality and Individual Differences, 35(3), 569-591.
  • Baron M.R. & Kenny, A.D. (1986). The Moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51(6), 1173-1182.
  • Bayram, N. ve Bilgel, N. (2008). The prevalence and socio-demograraphic correlations of depression, anxiety and stress among a group of university students. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 43(8), 667-672.
  • Beck, R., Taylor, C. & Robbins, M. (2003). Missing Home: Sociotropy and autonomy and their relationship to psychological distress and homesickness in college freshmen. Anxiety, Stress, and Coping, 16(2), 155-166.
  • Beokmann Murry, R. & Proctor Zentner, J. (1989). Nursing concepts for health promotion. NewYork, Prentice Hall. Internationale Ltd.
  • Bojuwoye, O. (2002). Stressful experiences of first year students of selected universities in South Africa. Counselling Psychology Quarterly, 15(3), 277-290.
  • Braxton, M. J., Bray, J. N. & Berger, B. J. (2000). Faculty teaching skills and their influence on the college student departure process. Journal of College Student Development, 41(2), 215-226.
  • Brooks, H. J. & Dubois, L. D. (1970). Individual and environmental predictors of adjustment during the first year of college. Journal of College Student Development, 36(4), 347-360.
  • Buote, V. M., Pancer, S. M., Pratt, M.W., Adams, G., Birnie-Lefcovitch, S., Polivy, J, & Wintre, M. G. (2007). The importance of friends: Friendship and adjustment among 1st-year university students. Journal of Adolescent Research, 22(6), 665-689.
  • Bülbül, T. (2012). Yükseköğretimde okul terki: Nedenler ve çözümler. Eğitim ve Bilim, 37(166), 219-235.
  • Chau, C. & Saravia, J.C. (2016). Monographicarticle: Does stress and university adjustment relate to health in Peru. Journal of Behavior, Health&Social Issues, 8(1):1-7.
  • Chen, Y. F. & Peng, S. S. (2008). University students' internet use and its relationships with academic performance, interpersonal relationships, psychosocial adjustment, and self-evaluation. CyberPsychology & Behavior, 11(4), 467-469.
  • Cohen, S., Kamarck, T., & Mermelstein, R.(1983). A Global Measure of Perceived Stress. Journal of Health and Social Behavior, 24(4), 385-396.
  • Crow, L. D. & Graham, T. F. (1973). Human Development and Adjustment. New Jersey: Littlefield, Adams & Co.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Cyranowski, M.J., Shear, K.M., Rucci, P., Fagiolini, A., Frank, A., Grochocinski, J.V., Kupfer, J.D., Banti, S., Armani, A. & Cassano, G. (2002). Adult separation anxiety: psychometric properties of a new structured clinical interview. Journal of Psychiatric Research, 36(2), 77-86.
  • Çuhadaroğlu-Çetin, F., Canat, S., Kılıç, E., Şenol, S., Rugancı, N., Öncü, B. Gündüz Hoşgör A., Işıklı S. ve Avcı A. (2004). Ergen ve ruhsal sorunları: Durum saptama çalışması. Türkiye Bilimler Akademisi Raporları (4) Ankara: Tübitak Matbaası.
  • Demir, M. (2008). Sweetheart, you really make me happy: Romantic relationship quality and personality as predictors of happiness among emerging adults. Journal of Happiness Studies, 9, 257-277.
  • Deniz, M. E. ve Yılmaz, E. (2005). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka ve stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(25), 17-26.
  • Durna, U. (2006). Üniversite öğrencilerinin stres düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 319-343.
  • Duru, E. (2008). The predictive analysis of adjustment difficulties from loneliness, social support, and social connectedness. Educational Sciences: Theory & Practice, 8(3), 849-856.
  • Dusek, B. J. (1987). Adolescent Development and Behavior, Prentice Hall.
  • Dyson, R. & Renk, K. (2006). Freshmen adaptation to university life: depressive symptoms, stress, and coping. Journal of Clinical Psychology, 62(10), 1231-1244.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H. S. ve Bekir, H. S. (2005). Gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Erkuş, A. (2017). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci (5. Baskı). Ankara: Seçkin
  • Eskin, M., Harlak, H., Demirkıran, F. ve Dereboy, Ç. (2013). Algılanan Stres Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Güvenirlik ve geçerlik analizi. New/Yeni Symposium Journal, 51(3), 132-140.
  • Feenstra, S.J., Banyard, L.V., Rines, N. E. & Hopkins, R.K. (2001). First-year students' adaptation to college: The role of family variables and individual coping. Journal of College Student Development, 42(2), 106-113.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistic Using SPSS: (and sex and drugs and rock ‘n’ roll) (Third Edition). London: Sage Publications Inc.
  • Fisher, R., Cavanagh, J. & Bowles, A. (2009). Assisting transition to university: using assessment as a formative learning tool. Journal Assessment & Evaluation in Higher Education, 36(2), 225-237.
  • Fisher, S. & Hood, B. (1987). The stress of the transition to university: A longitudinal study of psychological disturbance absentmindedness and vulnerability to homesickness. British Journal of Psychology, 78(4), 425-441.
  • Fisher, S. & Hood, B. (1988). Vulnerability factors in the transition to university: self-reported mobility history and sex differences as factors in psychological disturbance. British Journal of Psychology, 79, 309-320.
  • Folkman, S. & Lazarus, R.S. (1988). Coping as a mediator of emotion. Journal of Personality and Social Psychology, 54(3), 466- 475.
  • Furman, W. & Buhrmester, D. (1992). Age and sex differences in perceptions of networks of personal relationships. Child Development, 63, 103-115.
  • Gardner, F., Johnson, A., Yudkin, P. Bowler, U., Hockley, C., Mutch, L. & Wariyar, U. (2004). Behavioral and emotional adjustment of teenagers in mainstream school who were born before 29 weeks' gestation. Pediatrics. 114(3), 676-82.
  • Geçtan, E. (1993). Psikanaliz ve sonrası. İstanbul: Remzi Kitap Evi.
  • Geçtan, E. (1995). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi, 11. Basım.
  • Gerdes, H. & Mallinckrodt, B. (1994). Emotional, social, and academic adjustment of college students: A longitudinal study of retention. Journal of Counseling & Development, 72, 57-64.
  • Güçlü, N. (2001). Stres yönetimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 91-109.
  • Halamandaris, F.K. & Power, G.K. (1997). Individual differences, dysfunctional attitudes, and social support: A study of the psychosocial adjustment to university life of home students. Personality and Individual Differences, 22(1), 93-104.
  • Hayes, A. F. (2013). Introduction to Mediation, Moderation, and Conditional Process Analysis: A Regression-Based Approach. New York: The Guildford Press.
  • Hayes, A. F., Preacher, K. J., & Myers, T. A. (2011). Mediation and the estimation of indirect effects in political communication research. In E. P. Bucy & R. L. Holbert (Eds), Sourcebook for political communication research: Methods, measures, and analytical techniques. (p. 434-465). New York: Routledge.
  • İkiz, E., Asıcı, E., Savcı, M. ve Yörük, C. (2015). Problemli internet kullanımı ile üniversite yaşamına uyum ilişkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 34-50.
  • Jackson, M.L., Pancer, M.S., Pratt, W.M. & Hunsberger, E.B. (2000). Great expectations: The relation between expectancies and adjustment during the transition to university. Journal of Applied Social Psychology, 30(10), 2100-2125.
  • Karahan, F., Sardoğan, M.E., Özkamalı, E. ve Dicle, A.N. (2005). Üniversite 1. sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin sosyokültürel etkinlikler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(30), 63- 71.
  • Konopka, G. (1973). Requirements for healthy development of adolescent youth. Adolescence, 8(31), 291-316.
  • Kum, N. (1977). Cerrahi hastada anksiyete ve korku. Hacettepe Tıp Cerrahi Bülteni, 10 (3).
  • Lamontagne, L., RewMason K. & Hepworth, J. (1985). Effects of relaxation on ankiety in children: Implications for coping with stress. Nursing Research. Vol. 34 (5), 289 292.
  • Larose, S. & Boivin, M. (1998). Attachment to parents, social support expectations, and socioemotional adjustment during the high school-college transition. Journal of Research on Adolescence, 8(1), 1-27.
  • Levitz, R., & Noel, L. (1989). Connecting students to institutions. In The freshman year experience. M. L. Upcraft and J. N. Gardner (eds.). San Francisco: Josey-Bass.
  • Luo L (1990). Adaptation to British universities: Homesickness and mental health of Chinese students. Counselling Psychology Quarterly, 3(3).
  • Mallinckrodt, B. (1988). Student retention, social support, and dropout intention: Comparison of Black and White students. Journal of College Student Development, 29(1), 60-64.
  • Manicavasagar, V., Silove, D. & Curtis, J. (1997). Separation anxiety in adulthood: A phenemonological investigation. Comprehensive Psychiatry, 38, 274-82.
  • Manicavasagar, V., Silove, D., Curtis, J. & Wagner, R. (2000). Continuities of separation anixety from early life into adulthood. Journal of Anxiety Disorder, 14(1), 1-18.
  • Manicavasagar V, Silove D. & Wagner R (2003) A self-report questionnaire for measuring separation anxiety in adulthood. Comprehensive Psychiatry, 44, 146-153.
  • Mercan, S. Ç. ve Yıldız, A. S. (2011). Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 135-154.
  • Napoli, A. R. & Wortman, P. M. (1998). Psychosocial factors related to retention and early departure of two-tear community college students. Research in Higher Education, 39(4), 419-455.
  • Öktem Ö. (1981). Anksiyetenin. öğrenme ve hafızaya etkisi. İstanbul: Güryay Matbaası.
  • Özdel, L., Bostancı, M., Özdel, O. ve Oğuzhanoglu N.K. (2002). Üniversite öğrencilerinde depresif belirtiler ve sosyodemografik özelliklerle ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3, 155-161.
  • Özkan, S. ve Yılmaz, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), 153-171.
  • Öztemel, K. (2010). Teknik eğitim fakültesi öğrencilerinin uyum düzeylerinin incelenmesi. Politeknik Dergisi, 13(4), 319-325.
  • Pancer, S. M., Pratt, B. H., Michael, W. & Alisat, S. (2000). Cognitive complexity of expectations and adjustment to university in the first year. Journal of Adolescent Research, 15, 38-57.
  • Pascarella, E .T., Smart, J. C. & Ethington, C.A.(1986). Long-term persistence of two-year college students. Research in Higher Education, 24(1), 47-71.
  • Paul, E. S. & Brier, S. (2001). Friendsickness in the transition to college: Precollege predictors and college. Journal of Counseling and Development, 79(1), 77-89.
  • Petersen, I., Louw, J. & Dumont, K. (2009). Adjustment to university and academic performance among disadvantaged students in South Africa. Educational Psychology, 29(1), 99-115.
  • Preacher, J. K. & Hayes, F. A. (2008). Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40(3), 879-891.
  • Pritchard, M. E., Wilson, G.S. & Yamnitz, B. (2007). What predicts adjustment among college students? A longitudinal panel study. Journal of American College Health, 56(1), 15-22.
  • Sadava, S. W. & Pak, A. W. (1993). Stress-related problem drinking and alcohol problems: a longitudinal study and extension of Marlatt's model. Canadian Journal of Behavioural Science, 25(3), 446-464.
  • Sevinç, S. (2010). Mersin Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin kişisel ve kurumsal uyumlarını olumsuz etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Sevinç, S. ve Gizir, A., C. (2014). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin bakış açılarından üniversiteye uyumu olumsuz etkileyen faktörler (Mersin üniversite örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1285-1308.
  • Shear, K., Jin, R., Ruscio, M. A., Walters, E. E. & Kessler, C. R. (2006). Prevalence and correlates of estimated DSM-IV child and adult separation anxiety disorder in the national comorbidity survey replication. The American Journal of Psychiatry, 163(6), 1074-1083.
  • Silove, M. D., Marnane, L. C., Wagner, R., Manicavasagar, L.V. & Rees, S. (2010). The prevalence and correlates of adult separation anxiety disorder in an anxiety clinic. BMC Psychiatry,10, 21.
  • Sims, A. & Snaith, P. (1988). Anxiety in clinical practice. NewYork, A Wiley Medical Publications.
  • Şahin, G. ve Tunçel, M. (2008). Sınıf öğretmenliği ve beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psikososyal uyum düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 45-50.
  • Tabachnick, G.B. & Fidell, S. L. (2001). Using Multivariate Statistic. Boston: Allyn and Bacon.
  • Temel, E., Bahadır, A. ve Çuhadır, D. (2007). Öğrenci hemşirelerin stresle baş etme tarzları ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2(5), 107-118.
  • Terenzini, P. T., Lorang, W. G. & Pascarella, E. T. (1981). Predicting freshman persistence and voluntary dropout decisions: A replication. Research in Higher Education, 15(2), 109-127.
  • Thomas, L. (2002). Students retention in higher education: The role of institutional habitus. Journal of Education Policy, 17(4), 423-442.
  • Thurber, C.A. & Walton, E.A. (2012). Homesickness and adjustment in university students. Journal of American College Health, 60(5), 415-419.
  • Tinto, V. (1988). Stages of student departure: Reflections on the longitudinal character of student leaving. The Journal of Higher Education, 59(4), 438-455.
  • Tognoli, J. (2003). Leaving home: Homesickness, place attachment, and transition among residential college students. College Student Psychotherapy, 18, 35-48.
  • Turhan, M. (1983). Cemiyet içinde fert II. İstanbul. Milli Eğitim Basımevi.
  • Williams, M. N., Grajales, C. A. G., & Kurkiewicz, D. (2013). Assumptions of multiple regression: Correcting two misconceptions. Practical Assessment, Research & Evaluation, 18(11), 1-14.
  • Wintre, M. G., Knoll, G. M., Pancer, S. M., Pratt, M. W. & Polivy, J. S., (2008). The transition to university: The student-university match (SUM). Questionnaire Journal of Adolescent Research, 23, 745-769.
  • Yalım, D. (2007). First year college adjustment: The role of coping, egoresiliency, optimism and gender. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Van Rooijen, L. (1986). Advanced students’ adaptation to college. Higher Education, 15, 197–209.
  • Zitzow, D. (1984).The college adjustment rating scale. Journal of College Student Personnel, 25,160-164.
APA akhunlar-turgut m, sarıot ertürk ö, KARSLI F, sakiroglu m (2020). Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. , 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
Chicago akhunlar-turgut miraç neslihan,sarıot ertürk özge,KARSLI Feyza,sakiroglu mehmet Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. (2020): 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
MLA akhunlar-turgut miraç neslihan,sarıot ertürk özge,KARSLI Feyza,sakiroglu mehmet Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. , 2020, ss.338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
AMA akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. . 2020; 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
Vancouver akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. . 2020; 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
IEEE akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m "Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi." , ss.338 - 353, 2020. 10.16986/HUJE.2018044072
ISNAD akhunlar-turgut, miraç neslihan vd. "Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi". (2020), 338-353. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018044072
APA akhunlar-turgut m, sarıot ertürk ö, KARSLI F, sakiroglu m (2020). Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
Chicago akhunlar-turgut miraç neslihan,sarıot ertürk özge,KARSLI Feyza,sakiroglu mehmet Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35, no.2 (2020): 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
MLA akhunlar-turgut miraç neslihan,sarıot ertürk özge,KARSLI Feyza,sakiroglu mehmet Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.35, no.2, 2020, ss.338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
AMA akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 35(2): 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
Vancouver akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 35(2): 338 - 353. 10.16986/HUJE.2018044072
IEEE akhunlar-turgut m,sarıot ertürk ö,KARSLI F,sakiroglu m "Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, ss.338 - 353, 2020. 10.16986/HUJE.2018044072
ISNAD akhunlar-turgut, miraç neslihan vd. "Algılanan Stres ve Üniversite Yaşamına Uyum İlişkisinde Bir Aracı Değişken: Ayrılık Anksiyetesi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/2 (2020), 338-353. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018044072