SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ

Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 413 - 424 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 23-11-2020

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alanbecerilerin öğretiminde hangi geleneksel oyunların oynanabileceğini tespitetmektir. Araştırmada, öğretim programında yer alan becerilerin öğretimindekullanılabilecek geleneksel çocuk oyunlarının belirlenmesi amaçlandığı için,nitel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın verilerinin toplanmasındadoküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye’de 2004yılında yaşayan geleneksel çocuk oyunları isimli eser doküman analizinekaynaklık etmiştir. Eser, Oğuz ve Ersoy (2007) tarafından hazırlanmıştır.Araştırmanın verilerinin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alaniletişim, işbirliği, karar verme, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, özdenetim ve problem çözme becerilerinin öğretiminde kullanılmak üzeretoplam 56 oyun tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

EXAMINATION OF TRADITIONAL CHILDREN’S GAMES THAT CAN BE USED IN TEACHING SKILLS IN THE SOCIAL STUDIES EDUCATION CURRICULUM

Öz:
The aim of this study is to determine which traditional games can be played in teaching skills in social studies curriculum. Qualitative model was used in the study since it was aimed to determine the traditional children's games that can be used in teaching the skills included in the social studies curriculum. Document analysis was used to collect the data of the study. Within this study, traditional children's games is living in Turkey in 2004, work was the source of the document analysis. The work was prepared by Oğuz and Ersoy (2007). Descriptive analysis method was used in the analysis of the data of the study. As a result of the research, a total of 56 games were identified to be used in teaching communication, cooperation, decision making, correct, beautiful and effective use of Turkish language, self-control and problem solving skills.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çelik Geldi A (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. , 413 - 424.
Chicago Çelik Geldi Ayşegül SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. (2020): 413 - 424.
MLA Çelik Geldi Ayşegül SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. , 2020, ss.413 - 424.
AMA Çelik Geldi A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. . 2020; 413 - 424.
Vancouver Çelik Geldi A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. . 2020; 413 - 424.
IEEE Çelik Geldi A "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ." , ss.413 - 424, 2020.
ISNAD Çelik Geldi, Ayşegül. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ". (2020), 413-424.
APA Çelik Geldi A (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(1), 413 - 424.
Chicago Çelik Geldi Ayşegül SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9, no.1 (2020): 413 - 424.
MLA Çelik Geldi Ayşegül SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.9, no.1, 2020, ss.413 - 424.
AMA Çelik Geldi A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(1): 413 - 424.
Vancouver Çelik Geldi A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(1): 413 - 424.
IEEE Çelik Geldi A "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9, ss.413 - 424, 2020.
ISNAD Çelik Geldi, Ayşegül. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ İNCELENMESİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9/1 (2020), 413-424.