Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 87 Sayfa Aralığı: 15 - 32 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.25095/mufad.756151 İndeks Tarihi: 23-11-2020

Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar

Öz:
Araştırmanın amacı, genel muhasebe dersini alan öğrencilerin muhasebe kavramına yönelik algılarını“renk, hayvan, besin, mevsim, oyun, çiçek ve eşya” metafor kavramları aracılığıyla incelemektir. Çalışma, nitelaraştırma yöntemlerinden olgubilim çalışma deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamaaracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, 2018-2019 bahar döneminde MuşAlparslan Üniversitesi’nde genel muhasebe dersini alan toplam 269 öğrenci katılmıştır. Formlardan elde edilenveriler, betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Çalışmada uzman görüşü alınarak araştırmanın inanırlığıarttırılmıştır. Araştırmada yaş, cinsiyet, bölüm/program, ders durumu; renk, hayvan, besin, mevsim, oyun veeşya metafor kavramları ve muhasebe algılarına yönelik bulgular elde edilmiştir. Araştırmada elde edilenbulgular doğrultusunda olumsuz muhasebe algısının giderilmesine, ders müfredatının hazırlanmasına vegeliştirilmesine yönelik bir çözüm önerisi sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Metaphors Related to Muş Alparslan University Students' Perceptions of General Accounting

Öz:
The aim of the research is to examine the perceptions of the students who take general accounting course about the concept of accounting through metaphor concepts such as “color, animal, food, season, game, flower and object”. The study was carried out within the scope of the phenomenology study design which is one of the qualitative research methods. In the research, semi-structured interview method was used as the data collection tool. A total of 269 students who took general accounting course at Muş Alparslan University in 2018-2019 spring semester participated in the study. The data obtained from the forms were analyzed by descriptive analysis. The credibility of the research was increased by taking expert opinion in the study. Findings related to the students’ metaphor concepts of age, gender, department / program, course status,color, animal, food, season, game, object and their perceptions of accounting were obtained. In line with these findings of the research, a solution proposal for the elimination of negative accounting perception and preparation and development of the course curriculum was presented
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA FİDAN C, AĞIRBAŞ İ (2020). Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. , 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
Chicago FİDAN Cuma,AĞIRBAŞ İsmail Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. (2020): 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
MLA FİDAN Cuma,AĞIRBAŞ İsmail Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. , 2020, ss.15 - 32. 10.25095/mufad.756151
AMA FİDAN C,AĞIRBAŞ İ Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. . 2020; 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
Vancouver FİDAN C,AĞIRBAŞ İ Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. . 2020; 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
IEEE FİDAN C,AĞIRBAŞ İ "Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar." , ss.15 - 32, 2020. 10.25095/mufad.756151
ISNAD FİDAN, Cuma - AĞIRBAŞ, İsmail. "Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar". (2020), 15-32. https://doi.org/10.25095/mufad.756151
APA FİDAN C, AĞIRBAŞ İ (2020). Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0(87), 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
Chicago FİDAN Cuma,AĞIRBAŞ İsmail Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi 0, no.87 (2020): 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
MLA FİDAN Cuma,AĞIRBAŞ İsmail Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, vol.0, no.87, 2020, ss.15 - 32. 10.25095/mufad.756151
AMA FİDAN C,AĞIRBAŞ İ Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2020; 0(87): 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
Vancouver FİDAN C,AĞIRBAŞ İ Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2020; 0(87): 15 - 32. 10.25095/mufad.756151
IEEE FİDAN C,AĞIRBAŞ İ "Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar." Muhasebe ve Finansman Dergisi, 0, ss.15 - 32, 2020. 10.25095/mufad.756151
ISNAD FİDAN, Cuma - AĞIRBAŞ, İsmail. "Muş Alparslan Üniversitesi Öğrencilerinin Genel Muhasebe Algılarına Yönelik Metaforlar". Muhasebe ve Finansman Dergisi 87 (2020), 15-32. https://doi.org/10.25095/mufad.756151