YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 271 - 292 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 23-11-2020

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Eğitimde teknolojinin nerede, ne zaman, ne kadar ve nasıl kullanılmasıkonusunda öğretmenlerin bilgi ve beceri düzeyleri “z kuşağı” olarakadlandırılan günümüz neslinin öğrenme sürecini doğrudan etkileyecektir. Bunedenle, dijital ve teknolojik gelişmeler ekseninde öğretmen yetiştirmeprogramlarının dijital çağın gereksinimlerine uygun olarak güncellenmesigerekmektedir. Öğretmen adaylarının yeterli düzeyde teknolojik bilgi vebeceriye sahip olarak mezun olmaları ve teknoloji konusundaki birikimleriniöğretme deneyimlerine yansıtmaları modern eğitim anlayışının temelgereksinimleri arasındadır. Bu bağlamda, öğretmenlerin ve öğretmenadaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerini araştıran çalışmalarınsayısı gerek yurt içinde gerekse yurt dışında giderek artmaktadır.Bu çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerinteknolojik pedagojik alan bilgileri yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, öğretimkademesi, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısındanincelenmiştir. Farklı öğretim kurumlarında görev yapan 277 Türkçeöğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları, öğretmenlerinteknolojik pedagojik alan bilgilerinin yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir.Yaş, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısından gruplararasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, cinsiyet, öğrenim durumu veöğretim kademesi değişkenlerinin öğretmenlerin teknolojik pedagojik alanbilgi düzeylerinde çeşitli boyutlarda farklılaşmaya neden olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

AN INVESTIGATION OF TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN TERMS OF SEVERAL VARIABLES

Öz:
Teachers’ knowledge and skills about where, when, how much and how to use technology in education will directly affect the learning process of “Generation Z” learners. Therefore, in parallel with the digital and technological developments, teacher-training programs should be updated in a way that correspond to the requirements of the digital era. It is among the basic requirements of modern education that pre-service teachers should graduate with sufficient technological knowledge and skills and reflect their knowledge about technology to their teaching activities. In this context, thenumber of the studies that investigate the Technological Pedagogical Content Knowledge of in-service and pre-service teachers is increasing both in Turkey and abroad. In this study, technological pedagogical content knowledge of Turkish language teachers were examined in terms of age, gender, level of education, teaching level, department and professional experience. The study was carried out with the participation of 277 Turkish language teachers from different institutions and the results showed that teachers’ technological pedagogical content knowledge self-efficacy levels were high. In terms of age, department and professional experience variables, no significant differences were found between the groups; however, it was found that teachers’ technological pedagogical content knowledge differ in subdimensions in terms of gender, level of education and teaching level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Türker M (2020). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 271 - 292.
Chicago Türker Murat Sami YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2020): 271 - 292.
MLA Türker Murat Sami YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2020, ss.271 - 292.
AMA Türker M YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2020; 271 - 292.
Vancouver Türker M YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2020; 271 - 292.
IEEE Türker M "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.271 - 292, 2020.
ISNAD Türker, Murat Sami. "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2020), 271-292.
APA Türker M (2020). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(1), 271 - 292.
Chicago Türker Murat Sami YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9, no.1 (2020): 271 - 292.
MLA Türker Murat Sami YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.9, no.1, 2020, ss.271 - 292.
AMA Türker M YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(1): 271 - 292.
Vancouver Türker M YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2020; 9(1): 271 - 292.
IEEE Türker M "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9, ss.271 - 292, 2020.
ISNAD Türker, Murat Sami. "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 9/1 (2020), 271-292.