Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 407 - 423 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 28-10-2020

İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri

Öz:
Bu araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mobbinge uğrama nedenleri ve başa çıkma yöntemlerine ilişkin algıdüzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Betimsel modelde olanbu araştırmanın çalışma evrenini Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi merkez ilçelerinde görev yapmakta olan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Kolayda ulaşılabilen örnekleme yolu ile belirlenen örneklem, araştırmaya gönüllü katılan153 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak içinİş Yerinde Duygusal Yönden İncitilme (Yıldırma) Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların algılarına göremobbingin nedenlerinin mağdurdan değil, okul ikliminden veya kültüründen kaynaklandığı, mobbing ile mücadele yöntemleri arasında okulu değiştirme ve incitici davranış yapanlarlakarşılaşmamaya özen gösterme ifadelerinin ön plana çıktığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Primary and Secondary School Teachers' Reasons Exposed to Mobbing and Coping Methods

Öz:
In this study, it was aimed to reveal the reasons for mobbing, find out the perception levels of mobbing coping methods of primary and secondary school teachers. The study universe of this research which is done in the descriptive survey model is primary and middle school teachers working in Yesilyurt and Battalgazi, the central districts of Malatya. The randomly selected sample is composed of 153 teachers voluntarily participating in the research. Workplace mobbing survey was used to collect data in the research. As a result of the survey, it was seen that the participants' perceptions of mobbing were not caused by the victim, but by the school climate or culture and that the foreground expressions in coping with the mobbing were changing schools and not paying attention to those who did harmful behaviors.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Konan N, Umur Z (2019). İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. , 407 - 423.
Chicago Konan Necdet,Umur Zeynep İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. (2019): 407 - 423.
MLA Konan Necdet,Umur Zeynep İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. , 2019, ss.407 - 423.
AMA Konan N,Umur Z İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. . 2019; 407 - 423.
Vancouver Konan N,Umur Z İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. . 2019; 407 - 423.
IEEE Konan N,Umur Z "İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri." , ss.407 - 423, 2019.
ISNAD Konan, Necdet - Umur, Zeynep. "İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri". (2019), 407-423.
APA Konan N, Umur Z (2019). İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(19), 407 - 423.
Chicago Konan Necdet,Umur Zeynep İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.19 (2019): 407 - 423.
MLA Konan Necdet,Umur Zeynep İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.19, 2019, ss.407 - 423.
AMA Konan N,Umur Z İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 0(19): 407 - 423.
Vancouver Konan N,Umur Z İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 0(19): 407 - 423.
IEEE Konan N,Umur Z "İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri." Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.407 - 423, 2019.
ISNAD Konan, Necdet - Umur, Zeynep. "İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mobbinge Uğrama Nedenleri ve Başa Çıkma Yöntemleri". Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 (2019), 407-423.