Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 64 - 80 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.652210 İndeks Tarihi: 27-10-2020

Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları

Öz:
Bu araştırmanın amacı; Görsel Sanatlar öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin sanatçıve öğretmen kavramlarıyla ilgili bilgi ve tutumlarını incelemektir. Araştırmanın deseni; nicelyaklaşıma dayalı betimsel araştırma yöntemidir. Araştırmanın çalışma grubunu, KaradenizTeknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Görsel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İşÖğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda örgün ve ikinci öğretimde öğrenim gören 176 öğretmen adayıve Trabzon ili il ve ilçe merkezlerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan100 Görsel Sanatlar Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla;“Kişisel Bilgi Formu”, araştırmacı tarafından geliştirilen “Sanatçı ve Öğretmen KavramlarınaYönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizi için tanımlayıcı teknikler ile bağımsız t testive parametrik olmayan veriler için Kruskall-Wallis teknikleri kullanılmıştır. Sonuçların birkısmı literatür bulgularıyla benzerlik gösterirken bir kısmı benzerlik göstermemiştir. Bu durumliteratür bulgularıyla tartışılmıştır. Sonuç olarak da araştırmaya ve ileride yapılacak olanaraştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Attitudes of Visual Arts Teachers and Prospective Teachers towards the Concepts of ‘Artist’ and ‘Teacher’

Öz:
The purpose of this research is to analyze knowledge and attitudes of Visual Arts teachers and prospective teachers towards the concepts of ‘Artist’ and ‘Teacher’. The research design employs a descriptive approach that is based on quantitative method. The research sample consists of 176 freshmen, junior and senior students studying in Department of Visual Arts and Fine Arts Education in Fatih Faculty of Education at Black Sea Technical University in Trabzon and 100 Visual Art Teachers, who work in schools administered by the Ministry of National Education in Trabzon provinces. For data collection purposes, a Personal Information Form and an Attitude Scale for Concepts of “Artist” and “Teacher” were used. Descriptive techniques and independent t test were used for data analysis; Kruskall-Wallis techniques were used for non-parametric data. This situation has been suggestions, and some critical points have been made with respect to current and future research.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Artut, K. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Ayaydın, A. (2009). Güzel sanatlar eğitimi resim-iş öğretmenliği anabilim dallarının sorunları ve çözüm önerileri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 30, 31-45.
  • Buyurgan, S. (2007). Sanat eğitimi ve öğretimi, eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, N. (2004). Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1),103-119. Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Kalyoncu, R. (2009). İlköğretim 8. sınıf görsel sanatlar dersi kent projesi konusunda proje tabanlı öğrenmeye dayalı bir uygulama örneği. (Doktora tezi). Ankara, Gazi Üniversitesi.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 35(1-2), 1-14.
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta eğitim, görmek, öğrenmek, yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel sanatlar eğitimi, resim iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş, nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Türe, N. (2007). Eğitimde ve öğretimde bir araç olarak görsel sanatlar eğitiminin öğrencilere sağladığı katkılar (Yüksek lisans tezi). Konya, Selçuk Üniversitesi.
APA şen z, Kalyoncu R (2020). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. , 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
Chicago şen zümrüt,Kalyoncu Raif Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. (2020): 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
MLA şen zümrüt,Kalyoncu Raif Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. , 2020, ss.64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
AMA şen z,Kalyoncu R Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. . 2020; 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
Vancouver şen z,Kalyoncu R Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. . 2020; 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
IEEE şen z,Kalyoncu R "Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları." , ss.64 - 80, 2020. 10.35675/befdergi.652210
ISNAD şen, zümrüt - Kalyoncu, Raif. "Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları". (2020), 64-80. https://doi.org/10.35675/befdergi.652210
APA şen z, Kalyoncu R (2020). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15(29), 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
Chicago şen zümrüt,Kalyoncu Raif Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15, no.29 (2020): 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
MLA şen zümrüt,Kalyoncu Raif Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.15, no.29, 2020, ss.64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
AMA şen z,Kalyoncu R Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(29): 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
Vancouver şen z,Kalyoncu R Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(29): 64 - 80. 10.35675/befdergi.652210
IEEE şen z,Kalyoncu R "Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15, ss.64 - 80, 2020. 10.35675/befdergi.652210
ISNAD şen, zümrüt - Kalyoncu, Raif. "Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Sanatçı ve Öğretmen Kavramlarına Yönelik Tutumları". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15/29 (2020), 64-80. https://doi.org/10.35675/befdergi.652210