Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)

Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 160 - 185 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35675/befdergi.440393 İndeks Tarihi: 27-10-2020

Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının “eğitim inançlarını” ve bu eğitiminançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçla araştırmada tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminden 2017-2018 güz döneminde KafkasÜniversitesinde öğrenim gören 657 öğretmen adayı yer almaktadır. Araştırmada veriler“Eğitim İnançları Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının eğitiminançları belirlenirken betimsel istatistikler, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testikullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının eğitim inançlarıölçeğinde en yüksek katılım gösterdiği alt boyut varoluşçu eğitim iken en az katılım gösterdiğialt boyut esasiciliktir. Ayrıca, ölçeğin bazı alt boyutlarında cinsiyet, program türü, sınıfdüzeyi, öğretim türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of Educational Beliefs of Teacher Candidates in Termsof VariousVariables (Kafkas University Example)

Öz:
The main purpose of this study is to investigate the educational beliefs of teacher candidates and in terms of various variables of these educational beliefs. For this purpose, survey model was used in the research. The sampling of the research consisted of 657 teacher candidates studying at Kafkas University during the fall semester of 2017-2018. The data were collected through “education beliefs scale” in research. The descriptive statistics, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H test were used while were being analyzed the educational beliefs of teacher candidates in the research. According to there search results, while the sub-dimension in which teacher candidates have the highest participation in the educational beliefs scale are existential education, the sub-dimension in which teacher candidates have the lowest participation are essentialism. Also, significant differences were found in some sub-dimensions of scale according to gender, program type, class level, type of teaching variables.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yaralı D (2020). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). , 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
Chicago Yaralı Dilek Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). (2020): 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
MLA Yaralı Dilek Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). , 2020, ss.160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
AMA Yaralı D Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). . 2020; 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
Vancouver Yaralı D Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). . 2020; 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
IEEE Yaralı D "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)." , ss.160 - 185, 2020. 10.35675/befdergi.440393
ISNAD Yaralı, Dilek. "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)". (2020), 160-185. https://doi.org/10.35675/befdergi.440393
APA Yaralı D (2020). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15(29), 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
Chicago Yaralı Dilek Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15, no.29 (2020): 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
MLA Yaralı Dilek Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.15, no.29, 2020, ss.160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
AMA Yaralı D Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(29): 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
Vancouver Yaralı D Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği). BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2020; 15(29): 160 - 185. 10.35675/befdergi.440393
IEEE Yaralı D "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15, ss.160 - 185, 2020. 10.35675/befdergi.440393
ISNAD Yaralı, Dilek. "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kafkas Üniversitesi Örneği)". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 15/29 (2020), 160-185. https://doi.org/10.35675/befdergi.440393