Yıl: 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 47 - 63 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18026/cbayarsos.522307 İndeks Tarihi: 29-10-2020

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlikkavramına yönelik algılarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerindendurum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nindoğusunda yer alan bir devlet üniversitesindeki ilköğretim matematik öğretmenliğilisans programının dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla görüşme yöntemindenyararlanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarınınetkinlik kavramına ilişkin algılarını incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analiziyöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmenadayları etkinlik kavramını; materyal kullanılan, oyun oynatılan, aktif katılımısağlayan, daha iyi öğrenmeyi sağlayan, dersi sevdiren, grup çalışması yapılan,öğrenmeyi kolaylaştıran, şarkı söyletilen ve günlük yaşamdan örneklerin kullanıldığıuygulamalar ve öğretim yöntemi olarak algıladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenadaylarının neredeyse yarısı lisans öğrenimleri süresince etkinlik kavramına yönelikders almadıklarını ifade etmişlerdir. Ders aldığını belirten öğretmen adaylarının büyükçoğunluğu ise bu derslerin, etkinlik kavramına yönelik olarak yetersiz bilgi sağladığınıdile getirmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Investigation of the Perceptions of Prospective Primary Mathematics Teachers on the Concept of Activity

Öz:
The purpose of this study is to investigate the perceptions of prospective primary mathematics teachers on the concept of activity. The case study design among qualitative methods was followed in this study. The participants were 12 prospective teachers who were fourth graders in the department of primary mathematics teacher training at a state university located in the east of Turkey. For data collection, interview was used. Accordingly, separate semi-structured interview form was developed as data collection tool to investigate the perceptions of prospective teachers on the concept of activity. Content analysis was used as a qualitative research analysis technique for the data gathered through interviews. As a result of the analysis of the data obtained from the study, prospective teachers were able to understand the concept of activity; materials used, games played, active participation, provide better learning, the course is popularized, group work, learning is made, singing and everyday life as examples of applications and teaching methods were seen. In addition, almost half of the prospective teachers stated that they did not take lessons for the concept of activity during their undergraduate education. The majority of the prospective teachers who stated that they took lessons stated that these lessons provided insufficient information for the concept of activity.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTÜRK F, IŞIK a (2020). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. , 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
Chicago ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. (2020): 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
MLA ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. , 2020, ss.47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
AMA ÖZTÜRK F,IŞIK a İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. . 2020; 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
Vancouver ÖZTÜRK F,IŞIK a İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. . 2020; 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
IEEE ÖZTÜRK F,IŞIK a "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi." , ss.47 - 63, 2020. 10.18026/cbayarsos.522307
ISNAD ÖZTÜRK, Ferhat - IŞIK, ahmet. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi". (2020), 47-63. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.522307
APA ÖZTÜRK F, IŞIK a (2020). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
Chicago ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.1 (2020): 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
MLA ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.1, 2020, ss.47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
AMA ÖZTÜRK F,IŞIK a İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 18(1): 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
Vancouver ÖZTÜRK F,IŞIK a İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 18(1): 47 - 63. 10.18026/cbayarsos.522307
IEEE ÖZTÜRK F,IŞIK a "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi." Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.47 - 63, 2020. 10.18026/cbayarsos.522307
ISNAD ÖZTÜRK, Ferhat - IŞIK, ahmet. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (2020), 47-63. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.522307