Yıl: 2018 Cilt: 32 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1155 - 1170 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-10-2020

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA)

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Erzurum ilinde öğrenim gören üniversiteöğrencilerinin gelir-harcama ilişkisini ve öğrencilerin şehrin ekonomisine olanetkisini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak adına 815 öğrenci için ankethazırlanmıştır. Harcama gruplarına ait gelir esneklikleri engel fonksiyonlarıaracılığıyla hesaplanmıştır. Sonuç olarak, gıda, giyim-ayakkabı, barınma, ulaşımve eğitim-öğretim harcamalarının zorunlu harcamalar, haberleşme, kişiselbakım, eğlence, sosyo-kültürel, şans oyunları ve diğer harcamaların iseöğrenciler açısından lüks harcamalar niteliğinde olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

THE RELATIONSHIP INCOME-EXPENDITURE OF THE UNIVERSITY STUDENTS (AN APPLICATION ON ERZURUM)

Öz:
The aim of this study is to analyze income-expenditure of the university students in the Erzurum province and the contribution of students on province economy. To obtain this purpose a questionnaire was applied at sample to 815 students. Income elasticity of expenditure for this group was found with the help of Engel function. Food, clothing and footwear, sheltering, transportation and education, expenditures required for students are estimated as compulsory expenditure. Although communication, personal care, entertainment, culture, game of chances and other commodities alcoholic beverages, cigarette and tobacco and other commodities expenditures are determined as luxury good.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARACA Z, Çalmaşur G, DAŞTAN H (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). , 1155 - 1170.
Chicago KARACA ZEYNEP,Çalmaşur Gürkan,DAŞTAN Hüseyin ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). (2018): 1155 - 1170.
MLA KARACA ZEYNEP,Çalmaşur Gürkan,DAŞTAN Hüseyin ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). , 2018, ss.1155 - 1170.
AMA KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). . 2018; 1155 - 1170.
Vancouver KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). . 2018; 1155 - 1170.
IEEE KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA)." , ss.1155 - 1170, 2018.
ISNAD KARACA, ZEYNEP vd. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA)". (2018), 1155-1170.
APA KARACA Z, Çalmaşur G, DAŞTAN H (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(4), 1155 - 1170.
Chicago KARACA ZEYNEP,Çalmaşur Gürkan,DAŞTAN Hüseyin ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 32, no.4 (2018): 1155 - 1170.
MLA KARACA ZEYNEP,Çalmaşur Gürkan,DAŞTAN Hüseyin ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.32, no.4, 2018, ss.1155 - 1170.
AMA KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2018; 32(4): 1155 - 1170.
Vancouver KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2018; 32(4): 1155 - 1170.
IEEE KARACA Z,Çalmaşur G,DAŞTAN H "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA)." Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32, ss.1155 - 1170, 2018.
ISNAD KARACA, ZEYNEP vd. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELİR-HARCAMA İLİŞKİSİ (ERZURUM İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA)". Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 32/4 (2018), 1155-1170.