Yıl: 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 49 - 55 Metin Dili: Türkçe DOI: 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183 İndeks Tarihi: 29-10-2020

3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı 3D programları ve yüksek çözünürlüklü figürimajlarının Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resimİş Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencilerinin desen dersi başarılarına etkisiniaraştırmaktır. Araştırma 37 1. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deneyselyöntemin kullanıldığı araştırmada aynı gruba ait ön-test ve son-testleriarasındaki fark için bağımlı örneklemler t- testi, gruplar arasındaki sontest farkını ölçmek için ise Kovaryans analizi uygulanmıştır. Araştırmabulgularına göre deney grubunun ön-test ve son test puanları arasındaanlamlı fark mevcuttur. Ayrıca ön-test puanları kontrol altına alındığındaKovaryans analizine göre, deney ve kontrol grubunun son-test puanlarıarasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

The Effect of 3D Modeling Programs and High Definition Figure Images on The Success of Pattern Course

Öz:
Aim of this study is to examine the effect of 3D programs and high definition figure images on the Faculty of Education, Department of Fine Arts, Art Teaching Program students’ success in pattern course. The study was carried out with 37 first grade students from related program. In the study, experimental method was used also dependent t-test for the difference between pre-test and post-test of the same group and covariance analyses to measure the difference of post-tests between the groups were applied. According to findings there are significant differences between the pretest and post-test points of experiment group. Also, when pre-test points are controlled, according to covariance analysis it is found that there are significant differences in favor of experiment group between the post-test points of experiment and control group.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TAŞKESEN S, YILMAZ M (2018). 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. , 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
Chicago TAŞKESEN Selma,YILMAZ Meliha 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. (2018): 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
MLA TAŞKESEN Selma,YILMAZ Meliha 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. , 2018, ss.49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
AMA TAŞKESEN S,YILMAZ M 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. . 2018; 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
Vancouver TAŞKESEN S,YILMAZ M 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. . 2018; 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
IEEE TAŞKESEN S,YILMAZ M "3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi." , ss.49 - 55, 2018. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
ISNAD TAŞKESEN, Selma - YILMAZ, Meliha. "3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi". (2018), 49-55. https://doi.org/49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
APA TAŞKESEN S, YILMAZ M (2018). 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
Chicago TAŞKESEN Selma,YILMAZ Meliha 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26, no.1 (2018): 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
MLA TAŞKESEN Selma,YILMAZ Meliha 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.26, no.1, 2018, ss.49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
AMA TAŞKESEN S,YILMAZ M 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
Vancouver TAŞKESEN S,YILMAZ M 3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 49 - 55. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
IEEE TAŞKESEN S,YILMAZ M "3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26, ss.49 - 55, 2018. 49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183
ISNAD TAŞKESEN, Selma - YILMAZ, Meliha. "3D Modelleme Programları ve Figür İmajlarının Desen Dersi Başarılarına Etkisi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26/1 (2018), 49-55. https://doi.org/49-55. doi:10.24106/kefdergi.350183