Yıl: 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 101 - 108 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.375673 İndeks Tarihi: 29-10-2020

Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi

Öz:
Araştırmanın amacı, ebeveynlerin fene ve okul öncesi dönemde fenetkinliklerine yönelik görüşlerini belirlemek için bir ölçek geliştirmektir.Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Giresunİl merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir bağımsız anaokulunave üç ilkokul bünyesindeki anasınıflarına devam eden 100 çocuğunebeveynleri (N=100) oluşturmuştur. Ebeveynlerin Fene ve Okul ÖncesindeFen Etkinliklerine Yönelik Görüşleri Ölçeği (EFOFGÖ); 50 maddedenoluşan beşli likert tipinde bir ölçektir. Ölçeğin kapsam geçerliği için uzmangörüşlerine başvurulmuştur. Ölçeğin psikometrik niteliklerini ortaya koymaküzere araştırmadan elde edilen verilere Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) vemadde analizi yapılmıştır. DFA ve madde analizi sonuçlarına göre 58 maddeölçekten çıkartılmıştır ve ölçeğin son hali 50 maddeden oluşmaktadır. DFAile ölçeğin 5 faktörden oluştuğu ve DFA uyum indekslerinin kabul edilebilirolduğu belirlenmiştir. Madde analizi sonuçları da ölçek maddelerinin vefaktörlerinin ölçek yapısının geçerli olduğuna işaret etmektedir. Ölçeğinbütünü için güvenirlik katsayısı .935 olarak belirlenmiştir. Ölçek faktörleriningüvenirlik katsayıları ise .734 ile .913 arasında değişmektedir. Buna göre,araştırmada geliştirilen ölçeğin psikometrik niteliklerinden yola çıkarakölçeğin güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Developing of The Scale on Determining Parents’ Views About Science and Preschool Science Activities

Öz:
The purpose of this study was to develop a scale for determining parents’ views about science and preschool science activities. The group of this study consisted of parents (N=100) of 100 children studying at the kindergartens of 3 primary schools and 1 private preschool located in Giresun at 2014- 2015 school year. The Parents’ Views about Science and Preschool Science Activities Scale (PaVSPeSAS); is a quintet Likert type scale composed of 50 items and five sub-factors. Experts’ views were consulted for the content validity of scale. In order to determine psychometric properties of scale, item analysis, and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were carried out with data collected from the research. In accordance with results related to CFA and item analysis, 58 items were excluded from scale, and the scale took its final form with 50 items. Results of the CFA and item analysis were revealed that within the scope of five-factor structure, construct validity was high for target characteristics to be measured. Cronbach alpha reliability coefficient of the scale was calculated as .935. Also Cronbach alpha reliability coefficient of factors of the scale varied between .734 and .913. In this context, it could be acceptable that scale was reliability.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHİN ÇAKIR Ç, ULUDAĞ G, GEDİKLİ E, KARAKAYA L (2018). Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. , 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
Chicago ŞAHİN ÇAKIR Çiğdem,ULUDAĞ GONCA,GEDİKLİ Elif,KARAKAYA Leyla Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. (2018): 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
MLA ŞAHİN ÇAKIR Çiğdem,ULUDAĞ GONCA,GEDİKLİ Elif,KARAKAYA Leyla Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. , 2018, ss.101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
AMA ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. . 2018; 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
Vancouver ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. . 2018; 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
IEEE ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L "Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi." , ss.101 - 108, 2018. 10.24106/kefdergi.375673
ISNAD ŞAHİN ÇAKIR, Çiğdem vd. "Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi". (2018), 101-108. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375673
APA ŞAHİN ÇAKIR Ç, ULUDAĞ G, GEDİKLİ E, KARAKAYA L (2018). Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
Chicago ŞAHİN ÇAKIR Çiğdem,ULUDAĞ GONCA,GEDİKLİ Elif,KARAKAYA Leyla Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26, no.1 (2018): 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
MLA ŞAHİN ÇAKIR Çiğdem,ULUDAĞ GONCA,GEDİKLİ Elif,KARAKAYA Leyla Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.26, no.1, 2018, ss.101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
AMA ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
Vancouver ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 101 - 108. 10.24106/kefdergi.375673
IEEE ŞAHİN ÇAKIR Ç,ULUDAĞ G,GEDİKLİ E,KARAKAYA L "Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26, ss.101 - 108, 2018. 10.24106/kefdergi.375673
ISNAD ŞAHİN ÇAKIR, Çiğdem vd. "Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği’nin Geliştirilmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26/1 (2018), 101-108. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375673