Yıl: 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 209 - 217 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.378129 İndeks Tarihi: 30-10-2020

Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi

Öz:
Bu araştırmada öğrenci başarısı, öğrencilerin derse katılımı ilehissedilen öğretmen yakınlığının ilişkisi incelenmiştir. Araştırma verileriAnkara sınırları içerisinde yer alan dört farklı lisenin 871 öğrencisindenelde edilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Sever (2014) tarafındanTürkçeye uyarlanan “Derse Katılım Envanteri” ile Kolburan-Geçer(2002) tarafından geliştirilen “Öğretmen Yakınlık Davranışları Ölçeği”kullanılmıştır. Araştırma sonucunda gerek genel akademik başarı gerekseen sevilen öğretmenin dersinden elde edilen başarıyla duyuşsal, bilişselkatılım ve öğretmen yakınlığının pozitif ilişkisi belirlenmiştir. Ancak başarıile uyma/itaat türü katılım ile derse katılmama arasında negatif yönde ilişkibelirlenmiştir. Path analizi sonucunda başarıyı açıklayan, başarı üzerindepozitif yönde etkili olan değişkenler yakınlık, bilişsel katılım ve sınıf katılımıolarak tespit edilmiştir. Derse katılmama ise başarı üzerinde negatif etkiyesahip bir değişken olarak ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

The Relation of Student Achievement with Course Attendance and Teacher Immediacy

Öz:
In this study, the relation of student achievement with students’ course attendance and teacher immediacy was investigated. The data was acquired from 871 students from four different high schools in the boundaries of Ankara province. In the research, “Classroom Engagement Inventory” which was adapted into Turkish by Sever (2014) and “The Scale of Teacher Immediacy Behaviors” which was developed by Kolburan-Geçer (2002) were used to collect data. As a result of the research, it was revealed that there was a positive correlation between both general student achievement and achievement from mostly-liked teacher’s lesson with emotional, cognitive engagement and teacher immediacy. However, a negative correlation was found out between achievement and kind of obedience/adaptation engagement with non-attendance to the lesson. Non-attendance to the lesson was a variable that had a negative effect on achievement.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇELİK S, TORAMAN S, ÇELİK K (2018). Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. , 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
Chicago ÇELİK Süleyman Muhammed,TORAMAN Sultan ÖRENOĞLU,ÇELİK Kevser Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. (2018): 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
MLA ÇELİK Süleyman Muhammed,TORAMAN Sultan ÖRENOĞLU,ÇELİK Kevser Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. , 2018, ss.209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
AMA ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. . 2018; 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
Vancouver ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. . 2018; 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
IEEE ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K "Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi." , ss.209 - 217, 2018. 10.24106/kefdergi.378129
ISNAD ÇELİK, Süleyman Muhammed vd. "Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi". (2018), 209-217. https://doi.org/10.24106/kefdergi.378129
APA ÇELİK S, TORAMAN S, ÇELİK K (2018). Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
Chicago ÇELİK Süleyman Muhammed,TORAMAN Sultan ÖRENOĞLU,ÇELİK Kevser Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26, no.1 (2018): 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
MLA ÇELİK Süleyman Muhammed,TORAMAN Sultan ÖRENOĞLU,ÇELİK Kevser Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.26, no.1, 2018, ss.209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
AMA ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
Vancouver ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 209 - 217. 10.24106/kefdergi.378129
IEEE ÇELİK S,TORAMAN S,ÇELİK K "Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26, ss.209 - 217, 2018. 10.24106/kefdergi.378129
ISNAD ÇELİK, Süleyman Muhammed vd. "Öğrenci Başarısının Derse Katılım ve Öğretmen Yakınlığıyla İlişkisi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 26/1 (2018), 209-217. https://doi.org/10.24106/kefdergi.378129