Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 806 - 819 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2020..-527615 İndeks Tarihi: 30-10-2020

ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırmada Fen Bilimleri Dersi Programı’nda yer alan Dünya ve Evren konu alanının anlatımında kullanılmak üzere Güneş, Dünya ve Ay modelinin geliştirilmesi, geliştirilen model hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi ve hazırlanan modelin kullanıldığı örnek bir ders planının yapılmasıyla fen bilimleri dersinde nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Çorum il merkezinde 20 derslikli bir ortaokulda çalışan 9 fen bilimleri öğretmeni ve aynı okulda eğitim gören 30 öğrenci mevcuduna sahip bir 6. sınıf oluşturmaktadır. Araştırmada geliştirilen model hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu, geliştirilen modelin fen bilimleri dersinde nasıl kullanılacağının araştırılması için ise gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, geliştirilen modelin başarılı bir 3 boyutlu analojik-pedagojik bir model olduğunu ve hazırlanan planın uygunluğunun, geliştirilen modelin fen bilimleri dersinde verimli olarak nasıl kullanılabileceğine ilişkin iyi bir örnek olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime:

DEVELOPMENT OF A SUN, EARTH, AND MOON MODEL AT THE SECONDARY EDUCATION LEVEL

Öz:
The aim of this research is to develop a model of Sun, Earth, and Moon which can be used in secondary school science lessons during the “Earth and Universe” subject area of Science Curriculum, to examine science teachers’ opinions about the developed model, and to examine how it can be used in lessons with a sample lesson plan. Case study, one of the qualitative research methods, was employed in the study. The research group includes 9 science teachers working in a secondary school of 20 classes in Çorum and a sixth grade with 30 students in the same school, in 2018-2019 Education Years. In the research, half structured interview form was used to get opinions of science teachers about the developed model, and an observation form was used to investigate how the model was integrated in a science course. Descriptive analysis method was used to interpret the obtained data. The results of the study showed that the developed model is a successful three dimensional pedagogical analogical model and the suitability of the prepared plan showed a good example of how the developed model can be used efficiently in the science courses.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yılmaz Ü, Ünal C (2020). ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. , 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
Chicago Yılmaz Ümüt Reşit,Ünal Cezmi ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. (2020): 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
MLA Yılmaz Ümüt Reşit,Ünal Cezmi ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. , 2020, ss.806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
AMA Yılmaz Ü,Ünal C ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. . 2020; 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
Vancouver Yılmaz Ü,Ünal C ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. . 2020; 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
IEEE Yılmaz Ü,Ünal C "ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ." , ss.806 - 819, 2020. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
ISNAD Yılmaz, Ümüt Reşit - Ünal, Cezmi. "ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ". (2020), 806-819. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-527615
APA Yılmaz Ü, Ünal C (2020). ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
Chicago Yılmaz Ümüt Reşit,Ünal Cezmi ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.2 (2020): 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
MLA Yılmaz Ümüt Reşit,Ünal Cezmi ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.2, 2020, ss.806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
AMA Yılmaz Ü,Ünal C ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(2): 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
Vancouver Yılmaz Ü,Ünal C ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(2): 806 - 819. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
IEEE Yılmaz Ü,Ünal C "ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.806 - 819, 2020. 10.17240/aibuefd.2020..-527615
ISNAD Yılmaz, Ümüt Reşit - Ünal, Cezmi. "ORTAOKUL DÜZEYİNDE GÜNEŞ, DÜNYA ve AY MODELİNİN GELİŞTİRİLMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/2 (2020), 806-819. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-527615