Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1161 - 1177 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2020..-649198 İndeks Tarihi: 30-10-2020

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin; “teknoloji" kavramına ilişkin metaforik algılarını ve kendi öğrenme süreçlerinde teknolojiyi nasıl kullandıklarını belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın deseni fenomoloji olarak belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları 346 ilkokul öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğrencilerin “teknoloji” kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemek amacı ile öğrencilere “Teknoloji ……… gibidir. Çünkü ………” ifadesinin yer aldığı bir form uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi uygulanarak çözümlenmiş, metaforların 10 farklı kategoride toplandığı belirlenmiştir. Bu kategoriler içerdikleri metafor sayısına göre araç gereç olarak teknoloji, yapı olarak teknoloji, hayal gücü olarak teknoloji, araştırma olarak teknoloji, zararlı olarak görülen teknoloji, değişim ve gelişim olarak teknoloji, eğitim aracı olarak teknoloji, oyun olarak teknoloji, duyuşsal olarak teknoloji ve meslek olarak teknoloji şeklinde sıralanmaktadır. Araştırmada öğrencilerin teknoloji kavramına ilişkin toplam 130 metafor ürettikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin en fazla belirttikleri metaforların ise bilgisayar, telefon, tablet, beyin, robot ve bilim olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde teknolojiyi nasıl kullandıklarını belirlemek amacıyla, teknolojiye ilişkin metaforik algıları açısından farklı kategorileri ve sınıf düzeylerini temsil edecek şekilde, en sık tekrarlanan metaforları üreten 20 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Bu görüşmelerden elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin teknolojiyi kendi öğrenme süreçlerinde çoğunlukla araştırma, ödev yapma, eğitici videolar izleme gibi akademik çalışmalar yapmak için kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin eğitim ve araştırma konularında teknoloji kullanımlarının tablet, telefon, bilgisayar gibi çevrelerindeki teknolojik araçlarla ve arama motorlarını kullanarak bilgiye ulaşma çabası ile sınırlı olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

METAPHORIC PERCEPTIONS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS ABOUT “TECHNOLOGY” AND THE USE OF TECHNOLOGY IN LEARNING PROCESSES

Öz:
The aim of the study was to investigate the metaphoric perceptions of primary school students about the concept of “technology” and the use of technology in their own learning processes. The design of the research in which the qualitative method was used was determined as phenomenology. The participants of the study consisted of 346 primary school students. In the first part of the study in order to determine the students’ metaphoric perceptions about “technology”, “Technology is like………. Because………” sentence frame was implemented to the students. The data were analysed through content analysis and metaphors were collected in 10 categories. These categories were listed as technology as tools, technology as structure, technology as imagination, technology as research, technology seen as harmful, technology as change and development, technology as educational tool, technology as game, technology as affective, and technology as profession according to the number of metaphors they include. It was determined that students developed 130 metaphors related to the technology. It was found that students defined technology as “computer”, “phone”, “tablet”, “brain”, “robot” and “science” most frequently. In the second part of the study, in order to determine how students use technology in their own learning processes, interviews conducted with 20 students in different grades who produced the most frequently repeated metaphors representing different categories of metaphoric perceptions about technology. Content analysis was subjected to the data obtained from these interviews. As a result of the research, it was found that students mostly use technology in their learning processes to conduct academic studies such as research, homework and videos. Also they were determined that the technology use of students was limited with the technological tools around them such as tablets, phones and computers and the efforts to reach information was limited with search engines.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 105-109.
  • Altun, E. (2008). 6th, 7 th and 8 th graders’ attitudes towards online homework assignment sites. TOJET:The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7 (4), 5-18.
  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 24-33.
  • Arslan, A. ve Zengin, R. (2017). Investigation of science teacher students’ perceptions about the concept of global warming through metaphor analysis. The Journal of Academic Social Science Studies, 55, 23-36.
  • Aslantaş, T. (2014). Uzaktan eğitim, uzaktan eğitim teknolojileri ve Türkiye’de bir uygulama. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Erişim adresi (11.11.2018): http://www.tankutaslantas.com /wpcontent/uploads/2014/04/UzaktanEğitim-Uzaktan EğitimTeknolojileri.Türkiyede-bir-Uygulama. pdf
  • Aydın, F. (2011, Nisan). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin teknolojiye yönelik düşüncelerinin çizimle belirlenmesi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications’da sunulan bildiri, Antalya. Erişim adresi: http://www.iconte.org/FileUpload/ks 59689/File/067.pdf
  • Aydın, F. ve Eser Ünaldı, Ü. (2010). Coğrafya öğretmen adaylarının “coğrafya” kavramına ilişkin algılarının metafor yardımıyla analizi. International Online Journal Of Educational Sciences, 2(2), 600-622.
  • Aydoğdu Karaaslan, İ. (2015). Dijital oyunlar ve dijital şiddet farkındalığı: Ebeveyn ve çocuklar üzerinde yapılan karşılaştırmalı bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 806-818.
  • Batur, Z. ve Uygun, K. (2012). İki neslin bir kavram algısı: Teknoloji. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 74-88.
  • Coşkun, M. (2011). Lise öğrencilerinin “iklim” kavramıyla ilgili metaforları (zihinsel imgeleri).Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 919-940.
  • Coutinho, Clara P. (2007). Infusing technology in pre service teacher education programs in Portugal: an experience with weblogs. In R. Craslen et al (Eds.). Proceedings of the 18th International Conference of the Society for Information Technology & Teacher Education, SITE 2007. Chesapeake, VA: AACE, 2027-2034.
  • Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L. & Hanson, W. E. (2003). Advanced mixed methods research designs. In A. Tashakkori and C. Teddlie (Eds), Handbook on mixed methods in the behavioral and social sciences (209-240). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Dağhan, G., Kalaycı, E. ve Seferoğlu, S.S. (2011, Şubat). Milli eğitim şuralarındaki teknoloji politikalarının incelenmesi. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri. İnönü Üniversitesi, Malatya. Erişim Adresi: https://ab.org.tr/kitap/ab11.pdf
  • DiGironimo N. (2011). What is technology? Investigating student conceptions about the nature of technology. International Journal of Science Education, 33(10), 1337–1352. doi:10.1080/09500693. 2010.495400.
  • Durukan, Ü. G., Hacıoğlu, Y. ve Usta, N. D. (2016). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmeni adaylarının “teknoloji” algıları. Journal of Computer and Education Research, 4(7), 24 - 46.
  • Ekici, G. (2016). Öğretmen adaylarının" bilgisayar" kavramına ilişkin metaforik algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(3), 755-781.
  • Eraslan Çapan, B. (2010). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (12), 140-154.
  • Ergen, B. ve Yanpar Yelken, T. (2015). Metaphoric perceptions of primary 3rd class students about technology concept. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, 509-527.
  • Erişti, S. D. ve Kurt, A. A. (2011) Elementary school students’perceptions of technology in their pictorial representations. The Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2(1), 24-37.
  • Ertem, I. S. (2010). The effect of electronic storybooks on struggling fourth graders’reading comprehension. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(4), 140-155.
  • Eyyam, R. ve Yaratan, H. S. (2014). Impact of use of technology in mathematics lessons on student achievement and attitudes. Social Behavior and Personality: An International Journal, 42(1), 31-42.
  • Fidan, M. (2014). Prospective teachers’ metaphoric perceptions regarding the concept of technology and social network. The Journal of Academic Social Science Studies, 25(1), 483-496.
  • Gök, B. ve Erdoğan, T. (2010). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of technology through metaphor analysis. Turkish Online Journal of Educational Technology, 9(2), 145- 160.
  • Güneyli, A. ve Ozkul, A. (2013). Turkish language and history candidate teachers’ use of metaphors in their perception of computer. Eurasian Journal of Educational Research, 53, 185-204.
  • Harris, J., Al-Bataineh,T. ve Al-Bataineh, A. (2016). One to one technology and its effect on student academic achievement and motivation. Contemprorary Educational Technology, 7(4), 368-381.
  • Henkoğlu, H. Ş., Mahiroğlu, A. ve Keser, H. (2015). Approaches of middle school students to internet as an information access tool: A descriptive study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(1), 72-110.
  • Herdem, K., Aygün, H. ve Çinici, A. (2014). Sekizinci sınıf öğrencilerinin teknoloji algılarının çizdiklerikarikatürler yoluyla incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 232-258.
  • Hsiao, L. H. C. (2012). A study on teaching quality of Taiwan government training civil servants with educational technology. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(2), 38-43.
  • İçli, G. (2001). Eğitim, istihdam ve teknoloji. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(9), 65-71.
  • Karaçam, S. ve Aydın, F. (2014). Ortaokul öğrencilerinin teknoloji kavramına ilişkin algılarının metafor analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,, 13(2), 545-572.
  • Karadeniz Ş. (2012). School administrators, ICT coordinators and teachers’ metaphorical conceptualizations of technology. Education, 2(5), 101-111.
  • Kobak, M. ve Taşkın, N. R. (2012). Prospective teachers’perceptions of using technology in three different ways. Procedia-Social and Behavioral Science. 46, 3629-3636.
  • Korat, O. (2008). The educational electronic book as a tool for supporting children's emergent literacy in low versus middle SES groups. Computers and Education, 50(1), 110-124.
  • Korkmaz, F. ve Ünsal, S. (2016). Okul öncesi öğretmenlerin ‘‘teknoloji’’kavramına ilişkin metaforik algılarının incelemesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 194-212.
  • Kurt, A. A. ve Özer, Ö. (2013). Metaphorical perceptions of technology: Case of Anadolu University Teacher Training Certificate Program. Journal of Theory and Practice in Education, 9(2), 94-112.
  • Küçük, M. ve Yalçın, Y. (2011, Mayıs). Sınıf öğretmeni adaylarının teknoloji kavramıyla ilgili metaforları. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas. Erişim adresi: https://www.pegem.net/Akademi/sempozyum_detay.aspx?id=122288
  • Küçükturan, G. (2003). Okul öncesi fen öğretiminde bir teknik: Analoji. Milli Eğitim Dergisi,157, 9-15.
  • Lei, J. ve Zhao, Y. (2007). Technology uses and student achievement: A longitudinal study. Computers ve Education, 49(2), 284-296.
  • Linebarger, D. L. ve Piotrowski, J. T. (2009). TV as storyteller: How exposure to television narratives impacts at risk preschoolers’ story knowledge and narrative skills. British Journal of Developmental Psychology, 27(1), 47–69.
  • Linn, M. C. (1998). Learning and instruction in science education:Taking advantage of technology.In D. Tobin, and B. Frazer (Eds.), International handbook of science education. Dordrecht, The Netherlands: Kluwer.
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim kurumları teknoloji tasarım dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Erişim Adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018124112937511TEKN OLOJ%C4%B0%20TASARIM%20%C3%96%C4%9EET%C4%B0M%20PROGRMI%2078pdf
  • MEB. (2018). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937FEN%20B%C4% B0L%C4% B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%PROGRAMI2018.pdf
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., Huberman, M. A. ve Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Press. Miller, S. (1987). Some comments on the utility of metaphors for educational theory and practice. Educational Theory. 37, 219-227.
  • Moreland, J. (2004). Putting students at the centre: Developing effective learners in primary technology classrooms. Set Research Information for Teachers, (1), 37–43.
  • National Research Council. (2012). Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. Committee on Defining Deeper Learning and 21st Century Skills.Washington, DC: The National Academies Press.
  • Niederhauser, D. S. ve Stoddart, T. (2001). Teachers’instructional perspectives and use of educational software. Teaching and Teacher Education, 17 (1), 15-31.
  • Özder, A., Kaya, H. ve Ünlü, M. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin “turizm” kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların analiz örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 25, 18-31.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley ve Sons, Ltd.
  • Peele, H. (1983). Computer methaphors: Approaches to computer literacy for educators. Computers and Education. 7(2), 91-99.
  • Saban, A. (2006). Functions of metaphor in teaching and teacher education: A review essay. Teaching Education,17 (4), 299–315.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326.
  • Scardamalia, M. ve Bereiter, C. (1996). Engaging students in a knowledge society. Educational Leadership, 54(3), 6-10.
  • Sevindik, T. (2006). Akıllı sınıfların yükseköğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Shapley, K. S., Sheehan, D., Maloney, C. ve Caranikas-Walker, F. (2010). Evaluating the implementation fidelity of technology immersion and its relationship with student achievement. The Journal of Technology, Learning and Assessment, 9(4), 1-68.
  • Singh, K. (2010). Metaphor as a tool in educational leadership classrooms. Management in Education,24 (3) 127–131.
  • Şahin, Ş. ve Baturay, M. H. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 177-192.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük. Erişim adresi (11.12.2018): http://www.tdk.gov.tr.
  • Yalçın Irmak, A. ve Erdoğan, S. (2016). Ergen ve genç erişkinlerde dijital oyun bağımlılığı: Güncel bir bakış. Türk Psikiyatri Dergisi, 27(2), 128-137.
  • Yanpar Yelken, T. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldız, C. ve Abdüsselam, M. S. (2016). Ortaokul ve ortaöğretim öğrencilerinin internet kullanımına yönelik yaşantıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 274-287.
  • Yılmaz, M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin basarı ve tutuma etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2016). Öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin ve teknoloji tutumlarının değerlendirilmesi(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Zhao X. L., Wang M., Wu, J. ve He, K. (2011). ICT and an exploratory pedagogy for classroom based Chinese language learning. TOJET: The Turkish Online Journal ofEducational Technology, 10(3), 141-151.
APA Özyurt M, badur m (2020). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. , 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
Chicago Özyurt Melike,badur merve İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. (2020): 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
MLA Özyurt Melike,badur merve İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. , 2020, ss.1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
AMA Özyurt M,badur m İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. . 2020; 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
Vancouver Özyurt M,badur m İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. . 2020; 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
IEEE Özyurt M,badur m "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI." , ss.1161 - 1177, 2020. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
ISNAD Özyurt, Melike - badur, merve. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI". (2020), 1161-1177. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-649198
APA Özyurt M, badur m (2020). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
Chicago Özyurt Melike,badur merve İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.2 (2020): 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
MLA Özyurt Melike,badur merve İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.2, 2020, ss.1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
AMA Özyurt M,badur m İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(2): 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
Vancouver Özyurt M,badur m İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 20(2): 1161 - 1177. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
IEEE Özyurt M,badur m "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.1161 - 1177, 2020. 10.17240/aibuefd.2020..-649198
ISNAD Özyurt, Melike - badur, merve. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “TEKNOLOJİ” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMLARI". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20/2 (2020), 1161-1177. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-649198