Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 34 Sayfa Aralığı: 105 - 117 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x İndeks Tarihi: 03-11-2020

Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyinin çeşitlideğişkenlere göre incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda öğrencilerin cinsiyet, sınıf,evde bilgisayar olup olmama durumu ve akademik başarı ortalamaları değişkenlerine görebilgisayar oyun bağımlılık düzeyleri incelenmiştir. Öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığınıölçebilmek Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından geliştirilen çocuklar için “BilgisayarOyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek toplam 21 maddeden oluşan dört faktörlü biryapıya sahiptir. Ölçeğin güvenilirliği için Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından Cronbachalfa iç tutarlılık sayısı .85, bu araştırma için hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlılık sayısı ise.84 olarak hesaplanmıştır. Bu araştırma 2016-2017 yılı güz eğitim ve öğretim dönemindegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi Siirt ili merkezinde yer alan farklı okulların 5.6.7.ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerden rastgele (tesadüfî) seçilmiştir. Elde edilen veriler SPSS22.0 veri analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Bağımsızörneklemler t testi ve Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Araştırmasonucunda erkek öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığının kız öğrencilere göre anlamlıdüzeyde farklılık tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of Computer Game Addiction Level of Secondary School Students According To Various Variables

Öz:
The aim of this study is to investigate the level of computer addiction of secondary school students according to various variables. In line with this general goal, the computer game addiction levels were examined according to the variables of gender, class, whether or not having a computer at home and academic achievement average. Computer Game Addiction Scale for Children developed by Horzum, Ayas and Balta (2008) was used to measure computer game addiction. The scale has a four-factor structure consisting of a total of 21 items. For the reliability of the scale, Horzum, Ayas and Balta (2008) found the Cronbach alpha internal consistency as .85, while in the present study it was calculated as .84. This research was conducted during the fall term 2016-2017 academic and the participants were randomly selected from the students at 5,6,7, and 8 grades in different schools in the city center of Siirt. The data obtaiend was analyzed via SPSS 22.0 data analysis program. Independent samples t test and One-way analysis of variance (ANOVA) test were used to analyze the data. At the end of the research, it was determined that the computer game addiction of male students was significantly different than that of female students.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA PESEN A, ŞANLI T (2018). Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
Chicago PESEN Ata,ŞANLI Tuğçe Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (2018): 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
MLA PESEN Ata,ŞANLI Tuğçe Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 2018, ss.105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
AMA PESEN A,ŞANLI T Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2018; 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
Vancouver PESEN A,ŞANLI T Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2018; 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
IEEE PESEN A,ŞANLI T "Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi." , ss.105 - 117, 2018. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
ISNAD PESEN, Ata - ŞANLI, Tuğçe. "Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi". (2018), 105-117. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
APA PESEN A, ŞANLI T (2018). Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9(34), 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
Chicago PESEN Ata,ŞANLI Tuğçe Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9, no.34 (2018): 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
MLA PESEN Ata,ŞANLI Tuğçe Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, vol.9, no.34, 2018, ss.105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
AMA PESEN A,ŞANLI T Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(34): 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
Vancouver PESEN A,ŞANLI T Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi. 2018; 9(34): 105 - 117. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
IEEE PESEN A,ŞANLI T "Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi." AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 9, ss.105 - 117, 2018. 10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x
ISNAD PESEN, Ata - ŞANLI, Tuğçe. "Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi". AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi 9/34 (2018), 105-117. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2018.4.008.x