Yıl: 2020 Cilt: 53 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 209 - 240 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30964/auebfd.479111 İndeks Tarihi: 03-11-2020

Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi

Öz:
Okuma becerileri akademik başarının temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle, çocuklarınokumada yaşadıkları güçlüklere neden olan faktörlerin belirlenmesi önemlidir. Okumabecerilerinin gelişiminde etkili çok sayıda beceriden söz edilmekle birlikte, sesbilgiselfarkındalık, hızlı isimlendirme ve çalışma belleği becerilerinin okuma başarısında diğerlerinegöre daha etkili olduğu bildirilmektedir. Okumada yaşanan güçlüklerin nedenlerine yönelikçalışmalar erken müdahale programlarının planlanması açısından önemli görülmektedir. Buçalışmada düşük okuma başarısı gösteren birinci sınıf çocukların sözcük okuma, sesbilgiselfarkındalık, hızlı isimlendirme ve çalışma belleği becerileri ile bu beceriler arasındaki ilişkilerortalama okuma başarısına sahip akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmayabirinci sınıfa devam eden düşük okuma başarısı gösteren 35 çocuk ile ortalama okuma başarısıgösteren 35 çocuk katılmıştır. Çocukların sözcük okuma performansları Kelime Okuma Testi(KOBİT) kullanılarak değerlendirilirken, sesbilgisel farkındalık düzeyleri Erken OkuryazarlıkTesti (EROT), hızlı isimlendirme becerileri Hızlı İsimlendirme Testi ve çalışma belleğiperformansları Çalışma Belleği Ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. yapılan analizlerdegrupların ilgili becerilerdeki performanslarını karşılaştırmak amacıyla tek yönlü varyans analizi(ANOVA) ve Mann-Whitney U testi; beceriler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla iseSpearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Sonuçlar düşük okumabaşarısı gösteren çocukların ortalama okuma başarısı gösteren akranlarından önemli düzeydedaha düşük performans sergilediklerini ve beceriler arasından orta ve yüksek düzeyde ilişkilerolduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar alanyazın ve uygulamalar açısından tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Investigation of Reading, Phonological Awareness, Rapid Naming and Working Memory Skills in Children with Low Reading Success

Öz:
Reading skills form the basis of academic achievement. Therefore, it is important to identify the factors that cause children's difficulties in reading. Although there are many skills that are effective in the development of reading skills, phonological awareness, rapid naming, and working memory skills are reported to be more effective in reading achievement than others. Studies on the causes of reading problems are considered important for the planning of early intervention programs. In the present study, first grade children with low reading achievement were compared with their peers with average reading achievement, and it was examined that the relationship between reading, phonological awareness, rapid naming and working memory skills and these skills were examined. The study included 35 children with low reading achievement and 35 children with average reading achievement who attended first grade. Participating children were evaluated using Word Reading Test, Early Literacy Test, Rapid Naming Test, and Working Memory Scale. In the analysis of the data, one-way analysis of variance (ANOVA) and Mann-Whitney U test were used to compare the performance of the groups in related skills, Spearman Brown Sequence Correlation Coefficient was used to examine the relationships between the variables. Results showed that children with low reading achievement had significantly underperformed than their peers with average reading achievement and there are medium and high level relationships between the variables. The results were discussed in terms of future research and practice.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ackerman, P. T., and Dykman, R. A. (1993). Phonological processes, confrontational naming, and immediate memory in dyslexia. Journal of learning disabilities, 26(9), 597-609.
  • Albano, D., Garcia, R. B., and Cornoldi, C. (2016). Deficits in working memory visual-phonological binding in children with dyslexia. Psychology and Neuroscience, 9(4), 411-419.
  • Allor, J. H. (2002). The relationships of phonemic awareness and rapid naming to reading development. Learning Disability Quarterly, 25(1), 47-57.
  • Alloway, T. P., and Alloway R. (2010). Investigating the predictive roles of working memory and IQ in academic attainment. Journal of Experimental Child Psychology, 106, 20-29.
  • Alloway, T. P. (2010). Working memory and executive function profiles of individuals with borderline intellectual functioning. Journal of Intellectual Disability Research, 54(5), 448-456.
  • Anthony, J. L., and Francis, D. J. (2005). Development of phonological awareness. Current Directions in Psychological Science, 14(5), 255-259.
  • Ashbaker, M. H., and Swanson, H. L. (1996). Short-term and working memory operations and their contribution to reading in adolescents with and without learning disabilities. Learning Disabilities Research and Practice, 11(4), 206– 213.
  • Babayiğit, S., and Sainthorp, R. (2010). Component processes of early reading, spelling, and narrative writing skills in Turkish: A longitudinal study. Reading and Writing, 23, 539-568.
  • Babayiğit, S., and Sainthorp, R. (2011). Modeling the relationships between cognitive–linguistic skills and literacy skills: New insights from a transparent orthography. Journal of Educational Psychology, 103(1), 169-189.
  • Bakır, H. ve Babür, N. (1-3 Ekim, 2009). Türkçe Hızlı Otomatik İsimlendirme (HOTİ) Testleri’nin geliştirilmesi ve ön bulgular. Sözlü bildiri, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı. Selçuk, İzmir.
  • Bakır, H. ve Babür, N. (2018). Hızlı Otomatik İsimlendirme Testi’nin Türkçeye uyarlanması. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 35(2), 35-50.
  • Babür, N., Haznedar, B., Erçetin, G., Özerman, D. ve Çekerek, E. (2011). Türkçe’ de Kelime Okuma Bilgisi Testi’nin geliştirmesi. (KOBİT). Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 28(2), 1-21
  • Baddeley, A., and Hitch, G. J. (1976). Verbal reasoning and working memory. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 28, 603-621.
  • Baddeley, A. (2006). Working memory: An overview. S. Pickering (Ed.). Working memory and education. Academic Press.
  • Baddeley, A. (2003). Working memory: Looking back and looking forward. Nature Reviews Neuroscience, 4(10), 829-839.
  • Baddeley, A., Gathercole, S., and Papagno, C. (1998). The phonological loop as a language learning device. Psychological Review, 105(1), 158-173.
  • Baydık, B. (2002). Okuma güçlükleri olan ve olmayan öğrencilerin sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması. (Yayınlanmamış doktora tezi), Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baydık, B., Ergül, C. ve Kudret, Z. B. (2012). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığı sorunları ve öğretmenlerinin bu sorunlara yönelik öğretim uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789
  • Begeny, J. C., and Silber, J. M. (2006). An examination of group‐based treatment packages for increasing elementary‐aged students' reading fluency. Psychology in the Schools, 43(2), 183-195.
  • Berninger, V. W., Abbott, S., Greep, K., Reed, E., Sylvester, L., Hooven, C., and Abbott, R. D. (1995). Single, double and triple deficits in impaired readers at the end of first grade: Individual differences in learner characteristics and response to interventıon. Paper Presented at The Society for Research in Child Development, Indianapolis, IN.
  • Berryhill, M. E., and Olson, I. R. (2008). Is the posterior parietal lobe involved in working memory retrieval? Evidence from patients with bilateral parietal lobe damage. Neuropsychologia,46(7),1775-1786.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç-Çakmak, E., Erkan-Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (16. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carroll, J. M., Snowling, M. J., Stevenson, J., and Hulme, C. (2003). The development of phonological awareness in preschool children. Developmental Psychology, 39(5), 913-923
  • Castles, A., and Coltheart, M. (2004). Is there a causal link from phonological awareness to success in learning to read. Cognition, 91(1), 77-111.
  • Cornwall, A. (1992). The relationship of phonological awareness, rapid naming and verbal memory to severe reading and spelling disability. Journal of Learning Disabilities, 25(8), 532-538.
  • Dandache, S., Wouters, J., and Ghesquiere, P. (2014). Development of reading and phonological skills of children at family risk for dyslexia: A longitudinal analysis from kindergarten to sixth Grade. Dyslexia, 20(4), 305-329.
  • Daneman, N., and Hannon, B. (2007). What do working memory span tasks like reading span really measure? N. Osaka, R. H. Logie and M. D’esposito, (Ed.). The cognitive neuroscience of working memory (21-42). Oxford: Oxford University Press.
  • De Jong, P. (2006). Understanding normal and impaired reading development: A working memory perspective. S. Pickering (Ed.). Working memory and education. (s. 33- 60). Academic Press.
  • De Jong, P. F., and Van der Leij, A. (2002). Effects of phonological abilities and linguistic comprehension on the development of reading. Scientific studies of Reading, 6(1), 51-77.
  • Deacon, S. H., and Kirby, J. R. (2004). Morphological awareness: Just “more phonological?” The roles of morphological and phonological awareness in reading development. Applied Psycholinguistics, 25(2), 223-238.
  • Dehn, M. (2008). Working memory and Academic Learning: Assessment and intervention. New Jersey. John Wiley and Sons, Inc., Hoboken.
  • Denckla, M. B., and Cutting, L. E. (1999). History and significance of rapid automatized naming. Annals of Dyslexia, 49(29), 29-42.
  • De Weerdt, F., Desoete, A., and Roeyers, H. (2012). Working memory in children with reading disabilities and/or mathematical disabilities. Journal of Learning Disabilities, 46(5), 461–472.
  • Durgunoğlu, A.Y., and Öney, B. (1999). A cross-linguistic comparison of phonological awareness and word recognition. Reading and Writing, 11(4), 281- 299.
  • Dündar, H. ve Akyol, H. (2014). Okuma ve anlama problemlerinin tespiti ve giderilmesine ilişkin örnek olay çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(171), 1-17.
  • Erdoğan, Ö. (2009). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin fonolojik farkındalık becerileri ile okuma ve yazma becerileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Erdoğan, Ö. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin fonolojik farkındalık becerileri ile okuma becerileri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 37(166), 41-51.
  • Ergül, C. (2012). Okumada güçlük yaşayan öğrencilerin okuma performanslarının öğrenme güçlüğü riski açısından değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 2033-2057.
  • Ergül, C., Özgür Yılmaz, C. ve Demir, E. (2018). 5-10 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirilmiş Çalıma Belleği Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(2), 187-214.
  • Furnes, B., and Samuelsson, S. (2011). Phonological awareness and rapid automatized naming predicting early development in reading and spelling: Results from a cross-linguistic longitudinal study. Learning and Individual Differences, 21(1), 85-95.
  • Gathercole, S. E., and Baddaley, A. D. (1990). Phonological memory deficits in language disordered children: Is there a casual connectıon? Journal of Memory and Language, 29(3), 336-360.
  • Gathercole, S. E., Alloway, T. P., Willis, C., and Adams, A. (2006). Working memory in children with reading disabilities. Journal of experimental child Psychology, 93(3), 265-281.
  • Georgiou, G. K., Das, J. P., and Hayward, D. V. (2008). Comparing the contribution of two tests of working memory to reading in relation to phonological awareness and rapid naming Speed. Journal of Research in Reading, 31, 302–318.
  • Georgiou, G. K., Parrila, R., and Papadopoulos, T. C. (2008). Predictors of word decoding and reading fluency in English and Greek: A cross-linguistic comparison. Journal of Educational Psychology, 100, 566-580.
  • Georgiou, G. K., Tziraki, N., Manolitsis, G., and Fella, A. (2013). Is rapid automatized naming related to reading and mathematics for the same reason(s)? A follow-up study from kindergarten to grade 1. Journal of Experimental Child Psychology, 115(3), 481-496.
  • Goswami, U. (2000). Phonological representations, reading development and dyslexia: Towards a cross-linguistic theoretical framework. Dyslexia, 6(2), 133- 151.
  • Grande, M., Meffert, E., Huber, W., Amunts, K., and Heim, S. (2011). Word frequency effects in the left IFG in dyslexic and normally reading children during picture naming and reading. Neurolmage, 57(3), 1212-1220.
  • Güldenoğlu, B., Kargın, T. ve Ergül, C. (2016). Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma. İlköğretim Online, 15(1), 251-272.
  • Hulme, C., Hatcher, P. J., Nation, K., Brown, A., Adams, J., and Stuart, G. (2002). Phoneme awareness ıs a better predictor of early reading skill than onset-rime awareness. Journal of Experimental Child Psychology, 82(1), 2–28.
  • Hulme, C., Snowling, M., Caravolas, M., and Carroll, J. (2005). Phonological skills are (probably) one cause of success in learning to read: A comment on Castles and Coltheart. Scientific Studies of Reading, 9(4), 351-365.
  • Jeffries, S., and Everatt, J. (2004). Working memory: Its role in dyslexia and other specific learning difficulties. Dyslexia, 10(3), 196-214.
  • Jenkins, R., and Bowen, L. (1994). Facilitating development of preliterate children's phonological abilities. Topics in Language Disorders, 14(2), 26-39.
  • Jong, P. F. (1998). Working memory deficits of reading disabled children. Journal of Experimental Child Psychology, 70(2), 75–96
  • Juel, C. (1988). Learning to read and write: A longitudinal study of fifty-four children from first through fourth grade. Journal of Educational Psychology, 80(4), 437- 447.
  • Kargın, T., Ergül, C., Büyüköztürk, Ş. ve Güldenoğlu, B. (2015). Anasınıfı çocuklarına yönelik Erken Okuryazarlık Testi (EROT) geliştirme çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 16(3), 237- 268.
  • Kesikçi, H. ve Amado, S. (2005). Okuma güçlüğü olan çocukların fonolojik bellek ve WISC-R testi puanlarına ait bir inceleme. Türk Psikoloji Dergisi, 20(55), 99- 110.
  • Kırcaali-İftar, G. ve Tekin, E. (1997). Tek-denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Kibby, M. Y. (2009). There are multiple contributors to the verbal short-term memory deficit in children with developmental reading disabilities. Child Neuropsychology,15(5), 485-506.
  • Kilmen, S. (2015). Eğitim araştırmacıları için uygulamalı istatistik. Edge Akademi Ankara.
  • Kirby, J. R., Desrochers, A., Roth, L., and Lai, S. S. (2008). Longitudinal predictors of word reading development. Canadian Psychology/Psychologie Canadienne, 49(2), 103-110.
  • Kirby, J. R., Pfeiffer, S. L., and Parrila, R. K. (2003). Naming speed and phonological awareness as predictors of reading development. Journal of Educational Psychology, 95, 453-464.
  • Klein, R. M. (2002). Observations on the temporal correlates of reading failure. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 15, 207–232.
  • Koponen, T., Salmi, P., Eklund, K., and Aro, T. (2013). Counting and RAN: Predictors of arithmetic calculation and reading fluency. Journal of Educational Psychology, 105(1), 162-175.
  • Kroesbergen, E. H., Van Luit, J. E., and Aunio, P. (2012). Mathematical and cognitive predictors of the development of mathematics. British Journal of Educational Psychology, 82(1), 24-27.
  • Layes, S., Lalonde, R., Mecheri, S., and Rebai, M. (2015). Phonological and cognitive reading related skills as predictors of word reading and reading comprehension among Arabic dyslexic children. Psychology, 6(1), 20-38.
  • Maehler, C., and Schuchardt, K. (2016). The importance of working memory for school achievement in primary school children with intellectual or learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 58, 1-8.
  • Mann, V., and Wimmer, H. (2002). Phoneme awareness and pathways into literacy: A comparison of German and American children. Reading and Writing, 15(7-8), 653-682.
  • McAlenney, A. L., and Coyne, M. D. (2011). Identifying at-risk students for early reading intervention: Challenges and possible solutions. Reading and Writing Quarterly, 27(4), 306-323.
  • Michalick-Triginelli, M. F., and Cardoso-Martins, C. (2015). The role of phonological awareness and rapid automatized naming in the prediction of reading difficulties in Portuguese. Psychology, 28(4), 823-828.
  • Miles, M., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage.
  • Nepomuceno, P. F. and Avila, C. R. B. (2013). Performance of students with and without reading difficulties on decoding tasks. Journal Clinical Linguistics and Phonetics, 25(4), 330-336.
  • Norton, E. S., and Wolf, M. (2012). Rapid automatized naming (RAN) and reading fluency: Implications for understanding and treatment of reading disabilities. Annual Review of Psychology, 63,427-452.
  • Olofsson, A. (2000). Naming speed, phonological awareness and the initial stage of learning to read. Logopedics Phoniatrics Vocology, 25(1), 35-40.
  • Ozernov-Palchik, O., Norton, E. S., Sideridis, G., Beach, S. D., Wolf, M., Gabrieli, J. D., and Gaab, N. (2016). Longitudinal stability of pre-reading skill profiles of kindergarten children: Implications for early screening and theories of reading. Developmental Science. 20(5), 1-18
  • Palmer, S. (2000). Phonological recoding deficit in working memory of dyslexic teenagers. Journal of Research in Reading, 23(1), 28-40.
  • Parrila, R., Kirby, J. R., and McQuarrie, L. (2004). Articulation rate, naming speed, verbal short-term memory, and phonological awareness: Longitudinal predictors of early reading development? Scientific Studies of Reading, 8(1), 3-26.
  • Pham, A. V., and Hasson, R. M. (2014). Verbal and visuospatial working memory as predictors of children’s reading ability. Archives of Clinical Neuropsychology, 29, 467 – 477.
  • Phelps, G. (2009). Just knowing how to read isn't enough! Assessing knowledge for teaching reading. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21, 137-154.
  • Pickering, S. J., and Gathercole, S. E. (2004). Distinctive working memory profiles in children with special educational needs. Educational Psychology, 24(3), 393- 408.
  • Pikulski, J. J., and Chard, D. J. (2005). Fluency: Bridge between decoding and reading comprehension. The Reading Teacher, 58(6), 510-519.
  • Pinto, G., Bigozzi, L., Tarchi, C., Vezzani, C., and Accorti Gamannossi, B. (2016). Predicting reading, spelling, and mathematical skills: A longitudinal study from kindergarten through first grade. Psychological Reports, 118(2), 413-440.
  • Rakhlin, N., Cardoso-Martins, C., and Grigorenko, E. L. (2014), Phonemic awareness is a more important predictor of orthographic processing than rapid serial naming: Evidence from Russian. Journal Scientific Studies of Reading, 18(6), 395-414.
  • Saksida, A., Iannuzzi, S., Bogliotti, C., Chaix, Y., Demonet, J. F., Bricout, L., and George, F. (2016). Phonological skills, visual attention span, and visual stress in developmental dyslexia. Developmental Psychology, 52(10), 1503-1516.
  • Scarborough, H. S. (1998). Predicting the future achievement of second graders with reading disabilities: Contributions of phonemic awareness, verbal memory, rapid naming, and IQ. Annals of Dyslexia, 48(1), 115-136.
  • Schatschneider, C., Carlson, C. D., Francis, D. J., Foorman, B. R., and Fletcher, J. M. (2002). Relationship of rapid automatized naming and phonological awareness in early reading development: Implications for the double-deficit hypothesis. Journal of Learning Disabilities, 35(3), 245-256.
  • Schuchardt, K., Maehler, C., and Hasselhorn, M. (2008). Working memory deficits in children with specific learning disorders. Journal of Learning Disabilities, 41(6), 514-523.
  • Siegel, L. S. (1994). Working memory and reading: A life-span perspective. International Journal of Behavioral Development, 17(1), 109–124.
  • Siok, W. T., and Fletcher, P. (2001). The role of phonological awareness and visualorthographic skills in Chinese reading acquisition. Developmental Psychology, 37(6), 886-899.
  • Spencer, H. L., and Hanley, J. R. (2003). Effects of orthographic transparency on reading and phoneme awareness in children learning to read in Wales. British Journal of Psychology, 94(1), 1–28.
  • Stanovich, K. E. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21(4), 360- 407.
  • Stanovich, K. E. (2000). Progress in understanding reading: Scientific foundations and new frontiers. New York: Guilford.
  • Stanovich, K. E., and Siegel, L. S. (1994). Phenotypic performance profile of children with reading disabilities: A regression-based test of the phonological-core variable-difference model. Journal of Educational Psychology, 86(1), 24-53.
  • Swanson, H. L. (2011). Dynamic testing, working memory, and reading comprehension growth in children with reading disabilities. Journal of Learning Disabilities, 44(4), 358-371.
  • Swanson, H. L., Cochran, K. F., and Ewers, C. A. (1990). Can learning disabilities be determined from working memory performance? Journal of Learning Disabilities, 23(1), 59-67.
  • Tercan, E. A., Ergin, H. K. ve Amado, S. (2012). Okuma güçlüğü yaşayan çocuklarda çalışma belleğinin fonolojik depo açısından incelenmesi, Türk Psikoloji Dergisi, 27(69), 65-75.
  • Therrien, W. J. (2004). fluency and comprehension gains as a result of repeated reading: A meta-analysis. Remedial and Special Education, 25(4), 252-261.
  • Troia, G. (2004). Phonological processing and its influence on literacy learning. In C. Stone, E. Silliman, B. Ehren, and K. Appel (Eds.), Handbook of language and literacy: Development and disorders (pp. 271– 301). New York: Guilford.
  • Turan, F. ve Gül, G. (2008). Okumanın erken dönemdeki habercisi: Sesbilgisel farkındalık becerisinin kazanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(1), 265-284.
  • Van den Bos, K. P. (2008). Word-reading development, the double-deficit hypothesis, and the diagnosis of dyslexia, Educational and Child Psychology, 25, 51-69.
  • Vellutino, F. R., Fletcher, J. M., Snowling, M. J., and Scanlon, D. M. (2004). Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four decades?. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45(1), 2– 40.
  • Vukovic, R. K., Wilson, A. M., and Nash, K. K. (2004). Naming speed deficits in adults with reading disabilities: A test of the double-deficit hypothesis. Journal of Learning Disabilities, 37(5), 440–450.
  • Wimmer, H., Mayringer, H., and Landerl, K. (2000). The double-deficit hypothesis and difficulties in learning to read a regular orthography. Journal of Educational Psychology, 92(4), 668-680.
  • Wolf, M., and Bowers, P.G. (1999). The ‘double deficit hypothesis’ for the developmental dyslexias. Journal of Educational Psychology, 91, 1–24.
  • Wolf, M., Bowers, P. G., and Biddle, K. (2000). Naming-speed processes, timing, and reading: A conceptual review. Journal of Learning Disabilities, 33(4), 387-407.
  • Wolf, M., O'Rourke, A., Gidney, C., Lovett, M., Cirino, P., and Morris, R. (2002). The second deficit: An investigation of the independence of phonological and naming-speed deficits in developmental dyslexia. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 15, 43-72.
  • Wolff, P. H., Michel, G. F., and Ovrut, M. (1990). Rate variables and automatized naming in developmental dyslexia. Brain and Language, 39(4), 556-575.
  • Yeung, S. S. (2016). Relationship between rapid automatized naming and reading: A longitudinal study on bilingual children. Reading Psychology, 37(8), 1196-1211.
  • Ziegler, J. C., Bertrand, D., Toth, D., Csepe, V., Reis, A., Faisca, L., ... and Blomert, L. (2010). Orthographic depth and its impact on universal predictors of reading: A cross-language investigation. Psychological Science, 21(4), 551-559.
  • Ziegler, J. C., and Goswami, U. (2005). Reading acquisition, developmental dyslexia, and skilled reading across languages: A psycholinguistic grain size theory. Psychological Bulletin, 131(1), 3-29.
APA Demirtas C, ERGÜL C (2020). Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. , 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
Chicago Demirtas Caglayan Pinar,ERGÜL CEVRIYE Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. (2020): 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
MLA Demirtas Caglayan Pinar,ERGÜL CEVRIYE Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. , 2020, ss.209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
AMA Demirtas C,ERGÜL C Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. . 2020; 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
Vancouver Demirtas C,ERGÜL C Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. . 2020; 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
IEEE Demirtas C,ERGÜL C "Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi." , ss.209 - 240, 2020. 10.30964/auebfd.479111
ISNAD Demirtas, Caglayan Pinar - ERGÜL, CEVRIYE. "Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi". (2020), 209-240. https://doi.org/10.30964/auebfd.479111
APA Demirtas C, ERGÜL C (2020). Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
Chicago Demirtas Caglayan Pinar,ERGÜL CEVRIYE Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 53, no.1 (2020): 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
MLA Demirtas Caglayan Pinar,ERGÜL CEVRIYE Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.53, no.1, 2020, ss.209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
AMA Demirtas C,ERGÜL C Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020; 53(1): 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
Vancouver Demirtas C,ERGÜL C Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020; 53(1): 209 - 240. 10.30964/auebfd.479111
IEEE Demirtas C,ERGÜL C "Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53, ss.209 - 240, 2020. 10.30964/auebfd.479111
ISNAD Demirtas, Caglayan Pinar - ERGÜL, CEVRIYE. "Düşük Okuma Başarısı Gösteren Çocuklarda Okuma, Sesbilgisel Farkındalık, Hızlı İsimlendirme ve Çalışma Belleği Becerilerinin İncelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 53/1 (2020), 209-240. https://doi.org/10.30964/auebfd.479111