Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI Sayfa Aralığı: 89 - 103 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-11-2020

TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı Erzincan’da faaliyet gösteren turizm işletme yöneticilerininErzincan turizmi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla5 seyahat acentası ve 5 otel işletmesi yöneticisi ile görüşme gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Görüşme metinleri içerik analiz yöntemi ile kategorileştirilerek, analizedilmiştir. Katılımcılara turizm bağlamında iletilen sorular; turizmin Erzincanekonomisindeki yeri, öncelikli turizm alanları, turizm arzının yeterliliği, Erzincanilindeki alternatif turizm potansiyeli ve geliştirilmesi gereken turistik ürünler kapsamındadır.Araştırma sonuçlarına göre Erzincan’da turizm bilinci eksikliği, konaklamaarz olanaklarının yetersizliği, seyahat acentalarının paket tur oluşturamaması,ilde yeterli sayıda turist rehberinin bulunmaması, turistik ürünlerin (Tulum peyniri, Erzincan leblebisi, Ergan Dağı, Kemaliye evleri) markalaşamaması gibisorun alanları bulunmaktadır. Ayrıca katılımcılar bu sorun alanlarına rağmen Erzincan’dadoğa sporları turizmi (rafting, yamaç paraşütü vb.) , kış turizmi (ErganDağı), gastronomi turizmi (Cimin üzümü, Erzincan leblebisi, Tulum peyniri), elsanatları (bakırcılık), inanç turizmi (Terzibaba, Sultan Melik Türbesi) konularındagüçlü turizm potansiyelinin bulunduğunu belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

EVALUATIONS OF TOURISM IN ERZINCAN BY TOURISM BUSINESS MANAGERS

Öz:
The aim of this research is to determine the opinions of the tourism business managers about Erzincan tourism. For this purpose, interviews were conducted with 5 travel agencies and 5 hotel business managers. In the research, the structured interview form was used as a data collection tool. Interview texts were categorized and analysed with the content analysis method. Questions that are asked to the participants in the context of tourism include the place of tourism in Erzincan economy, priority tourism areas, adequacy of tourism supply, alternative tourism potential in Erzincan province and touristic products that need to be developed. According to the results of the research, there are problem areas such as lack of tourism awareness in Erzincan, inadequate supply of accommodation facilities, inability of travel agencies to create package tours, lack of sufficient tourist guides in the province, branding of tourist products (Tulum cheese, Erzincan’s roasted chickpea, Ergan Mountain, Kemaliye houses). In spite of these problem areas, participants also participated in extreme sports tourism (rafting, paragliding, etc.), winter tourism (Ergan Mountain), gastronomy tourism (Cimin grape, Erzincan’s roasted chickpea, Tulum cheese), handicrafts (copper processing), religious tourism (Terzibaba, Sultan Melik Tombs) are reported to have a strong tourism potential.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çalık İ, GÜNES E, ALAGOZ G (2019). TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. , 89 - 103.
Chicago Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. (2019): 89 - 103.
MLA Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. , 2019, ss.89 - 103.
AMA Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. . 2019; 89 - 103.
Vancouver Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. . 2019; 89 - 103.
IEEE Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ." , ss.89 - 103, 2019.
ISNAD Çalık, İsmail vd. "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ". (2019), 89-103.
APA Çalık İ, GÜNES E, ALAGOZ G (2019). TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI), 89 - 103.
Chicago Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI (2019): 89 - 103.
MLA Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI, 2019, ss.89 - 103.
AMA Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI): 89 - 103.
Vancouver Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI): 89 - 103.
IEEE Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ." Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.89 - 103, 2019.
ISNAD Çalık, İsmail vd. "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ". Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI (2019), 89-103.