TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ
Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI Sayfa Aralığı: 89 - 103 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-11-2020
TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ
Öz: Bu araştırmanın amacı Erzincan’da faaliyet gösteren turizm işletme yöneticilerininErzincan turizmi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla5 seyahat acentası ve 5 otel işletmesi yöneticisi ile görüşme gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Görüşme metinleri içerik analiz yöntemi ile kategorileştirilerek, analizedilmiştir. Katılımcılara turizm bağlamında iletilen sorular; turizmin Erzincanekonomisindeki yeri, öncelikli turizm alanları, turizm arzının yeterliliği, Erzincanilindeki alternatif turizm potansiyeli ve geliştirilmesi gereken turistik ürünler kapsamındadır.Araştırma sonuçlarına göre Erzincan’da turizm bilinci eksikliği, konaklamaarz olanaklarının yetersizliği, seyahat acentalarının paket tur oluşturamaması,ilde yeterli sayıda turist rehberinin bulunmaması, turistik ürünlerin (Tulum peyniri, Erzincan leblebisi, Ergan Dağı, Kemaliye evleri) markalaşamaması gibisorun alanları bulunmaktadır. Ayrıca katılımcılar bu sorun alanlarına rağmen Erzincan’dadoğa sporları turizmi (rafting, yamaç paraşütü vb.) , kış turizmi (ErganDağı), gastronomi turizmi (Cimin üzümü, Erzincan leblebisi, Tulum peyniri), elsanatları (bakırcılık), inanç turizmi (Terzibaba, Sultan Melik Türbesi) konularındagüçlü turizm potansiyelinin bulunduğunu belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime: EVALUATIONS OF TOURISM IN ERZINCAN BY TOURISM BUSINESS MANAGERS
Öz: The aim of this research is to determine the opinions of the tourism business managers about Erzincan tourism. For this purpose, interviews were conducted with 5 travel agencies and 5 hotel business managers. In the research, the structured interview form was used as a data collection tool. Interview texts were categorized and analysed with the content analysis method. Questions that are asked to the participants in the context of tourism include the place of tourism in Erzincan economy, priority tourism areas, adequacy of tourism supply, alternative tourism potential in Erzincan province and touristic products that need to be developed. According to the results of the research, there are problem areas such as lack of tourism awareness in Erzincan, inadequate supply of accommodation facilities, inability of travel agencies to create package tours, lack of sufficient tourist guides in the province, branding of tourist products (Tulum cheese, Erzincan’s roasted chickpea, Ergan Mountain, Kemaliye houses). In spite of these problem areas, participants also participated in extreme sports tourism (rafting, paragliding, etc.), winter tourism (Ergan Mountain), gastronomy tourism (Cimin grape, Erzincan’s roasted chickpea, Tulum cheese), handicrafts (copper processing), religious tourism (Terzibaba, Sultan Melik Tombs) are reported to have a strong tourism potential.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alagöz, G., Güneş, E. ve Uslu, A. (2015). Otel İşletmeleri ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Sürdürülebilir Turizme Bakış Açısı: Bir Alan Araştırması. GÜSBEED, 2015, 6(14), 83-98
- Akkuş, G. ve Akkuş, Ç. (2018). Kış Turizmi Destinasyonu Paydaşlarının Çevre Yönetimine İlişkin Algılarının Nitel Bir Yöntemle Çözümlenmesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 117-135.
- Bozça, R., Çiftçi Kıraç, F. ve Kıraç, R. (2017). Sağlık Turizmi SWOT Analizi: Erzincan. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(3), 157-163.
- Demir, Ö. (2002). Erzincan’da Sosyal Kültürel ve Dini Hayat. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
- Demirbilek, E., Şengül, S. ve Akoğlu, A. (2018). Otel Yöneticilerinin Gastronomi Turizmi Algılarının Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(Special issue3), 250-262.
- Düner, M. (2016). Erzincan kentinin Rekreasyon Alanları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
- Erzincan Ekonomisi 2023 Vizyonu (2011). Erzincan Ekonomisi 2023 Vizyonu, İktisadi Araştırmalar Vakfı, İstanbul.
- Erzincan İlinde Doğa Turizmi Master Planı 2013-2023 (2013). http://bolge13. ormansu.gov.tr/ 13bolge/Files/mevzuat/Erzincan.pdf, Erişim tarihi: 15.08.2019.
- Erzincan İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2019.
- https://www.ergankayak.com/tr/aktiviteler/kis-aktiviteleri.html, Erişim tarihi: 03.09.2019
- https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9851/turizm-istatistikleri.html, Erişim tarihi: 03.09.2019
- İnbaşı, M. (2009). Erzincan Kazası (1642 Tarihli Avarız Defterine Göre). Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 41, 189-214.
- Kızılırmak, İ., Kaya, F., Yıldız, S. ve Kurtulay, Z. (2016). Yerel Paydaşların Bakış Açısıyla Erzincan İli Ekoturizm Alanlarının Değerlendirilmesi, I. Ulusal Alternatif Turizm Kongresi, 07-09 Nisan 2016, Erzincan.
- Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Teknikleri. 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
- Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi 2012-2023 İnovasyona Dayalı Turizm Stratejisi Eylem Planı (2011). Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi 2012-2023 İnovasyona Dayalı Turizm Stratejisi Eylem Planı, Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı, Seyrajans, Ankara.
- Mursalov, M. (2009). Bir Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Olarak Kıs Turizmi ve Kıs Turizmi Açısından Azerbaycan’ın Guba – Haçmaz Turizm Bölgesinin Arz Potansiyeli. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
- Sabbağ, Ç. (2011). Adıyaman Turizminin Güçlü, Zayıf Yönleri İle Fırsat Ve Tehditlerine İlişkin Turizm İşletme Yöneticilerinin Değerlendirmeleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 206-222.
- Olcay, A. ve Turhan, U. (2017). Türkiye’de Glamping Hizmeti Veren İşletmelerin Sahip ve Yöneticilerinin “Yeni Turizm Trendi Glamping” ile İlgili Görüşleri (Muğla ve Antalya Örneği). Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(4), 980-996.
- TUİK (2019). Türkiye İstatistik Kurumu, https://biruni.tuik.gov.tr/ilgosterge/? locale=tr, Erişim tarihi: 01.09.2019
- Zengin, B. ve Eryılmaz, B. (2013). Bodrum Destinasyonunda Engelli Turizm Pazarının Değerlendirilmesi. International Journal of Economic and Administrative Studies, 6(11), 51-73.
APA | Çalık İ, GÜNES E, ALAGOZ G (2019). TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. , 89 - 103. |
Chicago | Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. (2019): 89 - 103. |
MLA | Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. , 2019, ss.89 - 103. |
AMA | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. . 2019; 89 - 103. |
Vancouver | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. . 2019; 89 - 103. |
IEEE | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ." , ss.89 - 103, 2019. |
ISNAD | Çalık, İsmail vd. "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ". (2019), 89-103. |
APA | Çalık İ, GÜNES E, ALAGOZ G (2019). TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI), 89 - 103. |
Chicago | Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI (2019): 89 - 103. |
MLA | Çalık İsmail,GÜNES ERKAN,ALAGOZ GÜRKAN TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI, 2019, ss.89 - 103. |
AMA | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI): 89 - 103. |
Vancouver | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI): 89 - 103. |
IEEE | Çalık İ,GÜNES E,ALAGOZ G "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ." Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.89 - 103, 2019. |
ISNAD | Çalık, İsmail vd. "TURİZM İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ERZİNCAN TURİZMİNİ DEĞERLENDİRMELERİ". Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ ÖZEL SAYISI (2019), 89-103. |