Yıl: 2019 Cilt: 48 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 433 - 454 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-11-2020

İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığının ilkokulların 3. ve 4. sınıflarında Türkiye genelinde yaygınlaştırdığı İlkokullarda Yetiştirme Programına(İYEP) ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanınkatılımcı grubunu Bolu il merkezindeki 10 ilkokulda görev yapan ve aynı zamanda İYEP’te görev alan 27 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Olgubilim desenindeyürütülen araştırmada, veriler ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen sınıf öğretmenlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 2018-2019 eğitimve öğretim yılı içerisinde toplanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesindebetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, sınıf öğretmenlerininİYEP’in öğrencilerin motivasyonunu ve ders performansını önemli ölçüde artırdığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin İYEP’in olumluyönleri olarak; programın öğrencilerin eksikliklerini gidererek kendilerini geliştirmeleriiçin olanak sağlamasını, programın öğrencilerle özel olarak ilgilenme imkânı sunmasını, programın öğrencilerin öz güvenlerinde artış sağlamasını ve program kapsamındakisınıfların mevcutlarının uygun olmasını sıkça ifade ettikleri tespit edilmiştir. Sınıföğretmenlerinin İYEP’in eksik yönleri olarak ise; programın uygulanması için belirlenen sürenin yetersiz olmasını, programın yorucu olması ve öğrencilerde yorgunluğaneden olmasını, programa özgü olarak hazırlanan materyallerin kısıtlı olmasını, programdan yararlanacak olan öğrencilerin tespitinde problemlerin yaşanmasını ve programın küçük yaş gruplarındaki sınıflarda uygulanmamasını sıkça ifade ettikleri tespitedilmiştir.
Anahtar Kelime:

TEACHERS’ OPINIONS ON REMEDIAL EDUCATION PROGRAM IN PRIMARY SCHOOLS (REPPS)

Öz:
The purpose of this study is to present the opinions of the primary school teachers about the Remedial Education Program in Primary Schools (REPPS) which Ministry of National Education started all over Turkey for the 3rd and 4th-grade students. The participants of the study consist of 27 primary school teachers working in 10 primary schools in Bolu city center and who take part in REPPS. In the research conducted in the phenomenology pattern, the data were collected in the 2018-2019 academic year by using semi-structured interview form from classroom teachers selected by criterion sampling method and descriptive analysis technique was used to analyze the data. As a result of the research, it was determined that according to teachers REPPS improves students’ motivation and course performance significantly. Also it was declared by the teachers that the positive aspects of REPPS are that the program provides opportunity for students to overcome their shortcomings and to improve themselves, that the program provides special attention to students, that the program increases students’ self-confidence and that the number present in classes in the program are good while the shortcomings of REPPS are the inadequacy of the time required for the implementation of the program, the exhaustive nature of the program, the limited number of materials specific to the program, problems in identifying the students who will benefit from the program, and the lack of implementation of the program in young age groups.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Dilekçi Ü (2019). İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. , 433 - 454.
Chicago Dilekçi Ümit İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. (2019): 433 - 454.
MLA Dilekçi Ümit İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. , 2019, ss.433 - 454.
AMA Dilekçi Ü İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. . 2019; 433 - 454.
Vancouver Dilekçi Ü İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. . 2019; 433 - 454.
IEEE Dilekçi Ü "İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ." , ss.433 - 454, 2019.
ISNAD Dilekçi, Ümit. "İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ". (2019), 433-454.
APA Dilekçi Ü (2019). İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim, 48(1), 433 - 454.
Chicago Dilekçi Ümit İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim 48, no.1 (2019): 433 - 454.
MLA Dilekçi Ümit İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim, vol.48, no.1, 2019, ss.433 - 454.
AMA Dilekçi Ü İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim. 2019; 48(1): 433 - 454.
Vancouver Dilekçi Ü İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim. 2019; 48(1): 433 - 454.
IEEE Dilekçi Ü "İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ." Milli Eğitim, 48, ss.433 - 454, 2019.
ISNAD Dilekçi, Ümit. "İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMINA (İYEP) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ". Milli Eğitim 48/1 (2019), 433-454.