Yıl: 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 783 - 798 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24012/dumf.558171 İndeks Tarihi: 05-11-2020

Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi

Öz:
Aydınlatma, görsel konforu etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Eğitim binalarında doğru aydınlatmasisteminin seçilmesi öğrenci ve eğitmenin performansını olumlu bir şekilde etkilerken; yanlış aydınlatma gözkuruması, göz yaşarması, bulanık görme, göz yorgunluğu ve baş ağrısına sebep olmaktadır. Bu çalışmada EgeÜniversitesi, İnşaat Mühendisliği bölüm binası ve bina eklentisi olan bölüm laboratuvarındaki aydınlatmakoşulları kullanıcı sağlığı açısından incelenmiştir. Çalışma kapsamında iç ortam aydınlık düzeyi, aydınlatmatürleri ve önemi kullanıcı sağlığı açısından ele alınmıştır. 2015-2016 öğretim yılı bahar dönemi ve 2016-2017öğretim yılı güz dönemi içerisinde Lüxmetre cihazı kullanılarak derslikler, konferans salonu, çalışma salonu,bilgisayar odası, teknik çizim dersliği, merdiven, koridor ve laboratuvarlar olmak üzere toplamda 14 farklı içmekânda aydınlık düzeyi ölçümü yapılmıştır. Doğal aydınlatma, yapay aydınlatma ve doğal ile yapayaydınlatma aydınlık düzeyleri ölçülmüş ve ölçüm sonuçları TS EN 12464-1 Standardı ile karşılaştırılmıştır.Ayrıca farklı katlarda ve yönlerde yer alan derslikler için günün değişik saatlerindeki, yılın farklı aylarındakiaydınlık değerleri irdelenmiş ve eksikliklerin düzeltilebilmesi için öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bayram İ, Akboğa Kale Ö, Baradan S (2020). Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. , 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
Chicago Bayram İrem,Akboğa Kale Özge,Baradan Selim Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. (2020): 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
MLA Bayram İrem,Akboğa Kale Özge,Baradan Selim Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. , 2020, ss.783 - 798. 10.24012/dumf.558171
AMA Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
Vancouver Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
IEEE Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S "Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi." , ss.783 - 798, 2020. 10.24012/dumf.558171
ISNAD Bayram, İrem vd. "Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi". (2020), 783-798. https://doi.org/10.24012/dumf.558171
APA Bayram İ, Akboğa Kale Ö, Baradan S (2020). Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, 11(2), 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
Chicago Bayram İrem,Akboğa Kale Özge,Baradan Selim Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi 11, no.2 (2020): 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
MLA Bayram İrem,Akboğa Kale Özge,Baradan Selim Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, vol.11, no.2, 2020, ss.783 - 798. 10.24012/dumf.558171
AMA Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi. 2020; 11(2): 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
Vancouver Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi. 2020; 11(2): 783 - 798. 10.24012/dumf.558171
IEEE Bayram İ,Akboğa Kale Ö,Baradan S "Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi." Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, 11, ss.783 - 798, 2020. 10.24012/dumf.558171
ISNAD Bayram, İrem vd. "Eğitim Binalarının Aydınlatma Performansı Açısından Değerlendirilmesi". Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi 11/2 (2020), 783-798. https://doi.org/10.24012/dumf.558171