EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ

Yıl: 2020 Cilt: 49 Sayı: 225 Sayfa Aralığı: 129 - 152 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 06-11-2020

EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı; Elazığ ilinde bulunan eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul yöneticisi ve öğretmenlerin proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunları, proje döngüsüyönetimi süreçlerine göre sınıflandırarak bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmektir. Araştırma, nitel araştırma teknikleri arasında yeralan durum analizi desenine göre gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracıolarak araştırmacı tarafından oluşturulan yarı-yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Elazığ ili genelindefarklı kademelerde görev yapmakta olan 50 okul yöneticisi ve öğretmenden oluşmaktadır. Veri analizi sürecinde, çalışma grubunda bulunan eğitimcilerin görüşme formunda bulunan sorulara vermiş olduklarıcevaplar betimsel analize tabi tutularak sorun alanları, frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırmadan şu sonuçlar elde edilmiştir: (1) Projehazırlama ve uygulama süreçleri tecrübe kazandırmakta, meslektaşlarve öğrenciler arasında iş birliğini desteklemektedir.(2) Projelerin hazırlanması aşamasında sıklıkla karşılaşılan problemler özgün konu bulamama, konunun uygulanabilirliğinden emin olamama durumudur. (3)Projelerin uygulanması aşamasında genellikle proje teknikleri hakkındayeterli bilgiye sahip olmamaktan kaynaklanan sorunlar oluşmaktadır.(4) Katılımcıların büyük çoğunluğu, proje hazırlama ve uygulama süreçlerinde karşılaştıkları sorunları çözmek için eğitimcilerin konu hakkında detaylı eğitim almaları gerektiğini belirtmiştir.
Anahtar Kelime:

EXAMINING THE PROBLEMS OF TEACHERS IN THE PROJECT PREPARING AND IMPLEMENTATION PROCESSES ACCORDING TO PROJECT CYCLE MANAGEMENT STAGES

Öz:
The aim of the research is to classify the problems of school managers and teachers working in the educational organizations in Elazığ during the project preparation and implementation processes according to the project cycle management stages and to find solutions for these problems. The study was carried out according to the situation analysis technique that is one of the qualitative research methods. As data collection tool, semi-structured interview form created by the researcher was used. The sample group of the study was consisted of 50 school managers and teachers who worked in different grades of educational organizations in Elazığ. During the data analysis process, the answers of the sample group for the questions in the interview form were subjected to content analysis; frequencies and percentages were calculated. The results of the study indicate that: (1) The processes of project preparation and implementation gain experience, support cooperation among colleagues and students. (2) The most frequently encountered problems during the stage of preparing project ideas are defining original subjects and doubting on whether the subjects are functional or not. (3) In the project implementation stage, there may be some problems deriving from not having adequate information about project techniques. (4) A great number of the participants declared that educators need to get detailed training on projects in order to solve the problems encountered during project preparation and evaluation processes.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ay, Ş., (2013). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 28- 63.
  • Aytaç, T., (2000). “Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar”, Milli Eğitim Dergisi, S.147, S.66-69.
  • Baker, B.,Fisher, D. (1988). “Factors affecting project success”, Project Management Handbook, New York: Van Nostrand Reinhold, S. 902- 919.
  • Creswell, J.W., (2007). “Oualitative inquiry and research design:choosing among five approaches”, Thous and Oaks, Ca: Sage Publications (2nd Edition).
  • Baldıran, Ş., (2014). “Avrupa birliği destekli hibe projeleri yönetiminde karşılaşılan sorunların yararlanıcı kurumlar açısından değerlendirilmesi: amasya üniversitesi meslek yüksekokulu örneği”, I. Uluslararası İş ve Meslek Danışmanlığı Kongresi, 28-29 Kasım, S.129-137. 2013, Ankara.
  • Dağ, F., Durdu, L., (2011). “Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri”, 5 Th International Computer&Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011, Fırat University, Elazığ.
  • Davis, K.H. (1995). “Logical framework analysis: a methodology to turn vision into reality”, AIPM National Conference, Adelaide, S. 393-397.
  • Ece, E. , Kovancı, A., (2004). “Proje yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi” , Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, C.1, S.4, S.75-85.
  • Emrealp, S., (2013). “Belediyelerde proje yönetimi”, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı Yayını, İstanbul: Kent Basımevi.
  • Eslek, S., (2015). “Fen bilgisi öğretmen ve öğrencilerinin proje hazırlama konusundaki bilgi ve becerilerinin araştırılması: Bu benim eserim proje çalışması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Gündüz, S., (2004). “Matematik projeleri ve sınıf etkinlikleri”, İstanbul: Toroslu Kitaplığı.
  • Gürlek T. B., (2014). “Yenilikçi proje yönetimi değerlendirmesi”, Ankara: Hayat Yayınları.
  • Hesapçıoğlu, M., (2010). “Etkili okul araştırmaları, eğitimde nitelik geliştirme” , Eğitimde Arayışlar I. Sempozyumu Bildirisi, İstanbul: Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, Eğitim Araştırma- Geliştirme Merkezi.
  • Iso 10006: 1997(E), “Quality management-guidelines to quality in project management”. https://www.iso.org/standard/2364.html (Erişim Tarihi: 27.01.2018)
  • Katz, L&Chard, S., (1989). “Engaging children’s minds”, The Project Approach, Norwood, Nj: Ablex.
  • Karasar, N. (2012). “Bilimsel araştırma yöntemi”, Nobel Yayınevi, 23. Basım
  • Kerzner, H. (1992). “Project management: a systems approach to planning, scheduling and controlling” New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Munns, A.K, Bjeirmi, B.F. (1996). “The role of project management ın achieving project success”, International Journal of Project Management, V. 14 (2), S. 81-87.
  • Özdemir, S., (2013). “Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama”, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özel, M., (2013). “Proje tabanlı öğrenme yönteminin ilköğretim 2. kademe fen ve teknoloji derslerindeki uygulanmasının incelenmesi”, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Edirne
  • Project Management Institute, (1996). “A guide to the project management body of knowledge”, UpperDarby, PA: Project Management Institute.
  • Saçlı, Ö. A., (2004). “Proje çalışmalarının eğitimdeki önemi” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Tanrıöğen, A., (2012). “Bilimsel araştırma yöntemleri”, Ankara: Anı Yayıncılık, 3. Baskı
  • Yıldırım, A., (2009). “İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminde proje yönetiminin kullanımına ilişkin sosyal bilgiler/sınıf öğretmenlerinin tutumları” Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2011). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri” (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, A., (2013). “Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri”, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R., (1994). “The case study research, design and methods”, Newburry Park, SagePublications (2nd Edition).
APA ARABACI I, Akıllı C (2020). EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. , 129 - 152.
Chicago ARABACI I.Bakir,Akıllı Ceyda EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. (2020): 129 - 152.
MLA ARABACI I.Bakir,Akıllı Ceyda EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. , 2020, ss.129 - 152.
AMA ARABACI I,Akıllı C EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. . 2020; 129 - 152.
Vancouver ARABACI I,Akıllı C EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. . 2020; 129 - 152.
IEEE ARABACI I,Akıllı C "EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ." , ss.129 - 152, 2020.
ISNAD ARABACI, I.Bakir - Akıllı, Ceyda. "EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ". (2020), 129-152.
APA ARABACI I, Akıllı C (2020). EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim, 49(225), 129 - 152.
Chicago ARABACI I.Bakir,Akıllı Ceyda EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim 49, no.225 (2020): 129 - 152.
MLA ARABACI I.Bakir,Akıllı Ceyda EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim, vol.49, no.225, 2020, ss.129 - 152.
AMA ARABACI I,Akıllı C EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2020; 49(225): 129 - 152.
Vancouver ARABACI I,Akıllı C EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2020; 49(225): 129 - 152.
IEEE ARABACI I,Akıllı C "EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ." Milli Eğitim, 49, ss.129 - 152, 2020.
ISNAD ARABACI, I.Bakir - Akıllı, Ceyda. "EĞİTİMCİLERİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ AŞAMALARINA GÖRE İNCELENMESİ". Milli Eğitim 49/225 (2020), 129-152.