OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl: 2020 Cilt: 49 Sayı: 225 Sayfa Aralığı: 201 - 226 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 06-11-2020

OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Öz:
Çocukların okuma alışkanlığı edinmesi konusunda hem ailelerin hem de eğitim kurumlarının çabası önemlidir. Onlara, okumayıteşvik edecek ortamlar sağlanmalıdır. Okumanın öneminin kavranabilmesi için öğrenciler, eğitim süreci içine okul içinde edindikleri kazanımlar, aile ve çevre tarafından desteklenmelidir. Okuma alışkanlığınınkazanılmasında bu olumlu tutumların katkısı büyüktür. Bir gelişmişlikkriteri olarak kabul edilen okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanımı,gerek bireysel gerekse toplumsal açıdan gelişimin de bir göstergesidir.Günümüzde toplumların okuma alışkanlığı ile refah seviyesi arasındada doğrudan bir bağ kurulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ulusal veuluslararası düzeyde okuma alışkanlığı ve okul kütüphaneleri üzerineyapılan araştırmaları karşılaştırarak Türkiye’deki “okuma alışkanlığı veokul kütüphanelerinin kullanılma” düzeyi hakkında bilgi vermektir.
Anahtar Kelime:

AN EVALUATION ON READING HABIT AND THE EFFECT OF SCHOOL LIBRARIES ON INDIVIDUAL DEVELOPMENT

Öz:
The efforts of both families and educational institutions are important for children to acquire reading habits. They should be provided with environments that encourage reading. In order to comprehend the importance of reading, students should be supported by their acquisitions within the school, their families and the environment. These positive attitudes contribute to the acquisition of reading habits. Reading habits and library usage, which is accepted as a development criterion, is an indicator of development both in individual and social terms. Today, there is a direct connection between reading habits and welfare level of societies. The purpose of this study is to give information about the level of “reading habits and use of school libraries” in Turkey by comparing the studies on reading habits and school libraries carried out national and international level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA aydoğdu h (2020). OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 201 - 226.
Chicago aydoğdu hamza OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. (2020): 201 - 226.
MLA aydoğdu hamza OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 2020, ss.201 - 226.
AMA aydoğdu h OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2020; 201 - 226.
Vancouver aydoğdu h OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2020; 201 - 226.
IEEE aydoğdu h "OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." , ss.201 - 226, 2020.
ISNAD aydoğdu, hamza. "OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". (2020), 201-226.
APA aydoğdu h (2020). OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim, 49(225), 201 - 226.
Chicago aydoğdu hamza OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim 49, no.225 (2020): 201 - 226.
MLA aydoğdu hamza OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim, vol.49, no.225, 2020, ss.201 - 226.
AMA aydoğdu h OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim. 2020; 49(225): 201 - 226.
Vancouver aydoğdu h OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim. 2020; 49(225): 201 - 226.
IEEE aydoğdu h "OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." Milli Eğitim, 49, ss.201 - 226, 2020.
ISNAD aydoğdu, hamza. "OKUMA ALIŞKANLIĞI VE OKUL KÜTÜPHANELERİNİN BİREYSEL GELİŞİME ETKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Milli Eğitim 49/225 (2020), 201-226.