Yıl: 2019 Cilt: 17 Sayı: 38 Sayfa Aralığı: 171 - 206 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.34234/ ded.517186 İndeks Tarihi: 09-12-2020

Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin mesleki değerlere sahip olma düzeylerini ve bu değerlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada karmayöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan farklı branşlardan541 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla ‘’MeslekiDeğerler Ölçeği’’ ve “yarı-yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, ANOVA vebetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerinfarklılıklara saygı duyma mesleki değerine çok yüksek düzeyde sahip oldukları; kişisel ve toplumsal sorumluluk, şiddete karşı olma ve işbirliğine açık olmamesleki değerlerine ise yüksek düzeyde sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde de benzer sonuçlara ulaşılmıştır. Kadın öğretmenlerin şiddete karşı olma ve iş birliğine açık olma değerlerine erkeklere oranla daha yüksek düzeyde sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Eğitim fakültesimezunlarının diğer fakülte mezunlarına göre, ilkokul ve lise kademesinde görevyapan öğretmenlerin ortaokul kademesinde görev yapan öğretmenlere göre, 16yıl ve üzeri mesleki deneyime sahip olanların 1-5 ve 6-10 yıl mesleki deneyimesahip olanlara göre daha fazla kişisel ve toplumsal sorumluluk sahibi olduklarını ve iş birliğine daha açık olduklarını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Determining Teachers Opinions about Professional Values

Öz:
The aim of this study is to determine the level of teachers’ professional values and their opinions. In this study, exploratory sequential design was used. The study group consists of 541 teachers who work from different branches in diff erent provinces of Turkey. “Professional Values Scale” and “semi-structured interview form” were used for data collection. Descriptive statistics, t test, ANOVA and descriptive analysis were used for data analysis. As a result of the research, it was concluded that teachers have a very high level of professional value of “respect for differences”; they have high level of professional values that are “personal and social responsibility”, “being against violence” and “being open to cooperation”. Similar results were reached in interviews with teachers. It was concluded that female teachers have higher levels of being against violence and being open to cooperation than men. It was concluded that faculty of education graduates, the teachers working in primary, high school level and those with professional experience of 16 years and beyond have higher level of personal and social responsibility and are more open to cooperation than those who have 1-5 and 6-10 years professional experience, graduates of other faculties, and who work in secondary school level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kozikoğlu İ, Bekler Ö (2019). Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. , 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
Chicago Kozikoğlu İshak,Bekler Ömer Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. (2019): 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
MLA Kozikoğlu İshak,Bekler Ömer Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. , 2019, ss.171 - 206. 10.34234/ ded.517186
AMA Kozikoğlu İ,Bekler Ö Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2019; 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
Vancouver Kozikoğlu İ,Bekler Ö Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2019; 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
IEEE Kozikoğlu İ,Bekler Ö "Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi." , ss.171 - 206, 2019. 10.34234/ ded.517186
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Bekler, Ömer. "Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi". (2019), 171-206. https://doi.org/10.34234/ ded.517186
APA Kozikoğlu İ, Bekler Ö (2019). Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
Chicago Kozikoğlu İshak,Bekler Ömer Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi 17, no.38 (2019): 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
MLA Kozikoğlu İshak,Bekler Ömer Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, vol.17, no.38, 2019, ss.171 - 206. 10.34234/ ded.517186
AMA Kozikoğlu İ,Bekler Ö Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(38): 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
Vancouver Kozikoğlu İ,Bekler Ö Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(38): 171 - 206. 10.34234/ ded.517186
IEEE Kozikoğlu İ,Bekler Ö "Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi." Değerler Eğitimi Dergisi, 17, ss.171 - 206, 2019. 10.34234/ ded.517186
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Bekler, Ömer. "Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi". Değerler Eğitimi Dergisi 17/38 (2019), 171-206. https://doi.org/10.34234/ ded.517186