Yıl: 2019 Cilt: 17 Sayı: 37 Sayfa Aralığı: 147 - 174 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.34234/ded.469188 İndeks Tarihi: 09-12-2020

Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan yöneticive öğretmenlerin değer tercihlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.Araştırmada model olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Schwartz Değerler Ölçeği (SDÖ) ve kişisel bilgiler formu kullanılmıştır.Schwartz Değerler Ölçeği (SDÖ), Schwartz tarafından 1992 yılında geliştirilmiş,Kuşdil ve Kağıtçıbaşı (2000) tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılmıştır. Araştırmanın evrenini tüm BİLSEM eğitimcileri, örneklemini ise basit seçkisiz örneklemeyöntemi ile seçilen 433 öğretmen ve 105 yönetici (N=538) oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS paket programı 23. versiyonu ile yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ölçekte yer alan alt boyutların ortalama puanlarının çeşitli değişkenleregöre farklılaşması araştırılmıştır. BİLSEM kadın ve erkek eğitimcilerin ortalamapuanları arasında ”cinsiyet” değişkenine göre geleneksellik alt boyutunda; “görev”değişkenine göre güç, öz yönelim, evrensellik ve geleneksellik alt boyutlarında;“mesleki kıdem yılı” değişkenine göre hazcılık alt boyutunda; “mezuniyet derecesi” değişkenine göre hazcılık ve geleneksellik alt boyutlarında farklılık ortayaçıkmıştır. Yaş değişkenine göre eğitimcilerin değer tercihlerinde bütün alt boyutlarda farklılık görülmemiştir Araştırmanın bulguları tartışma ve sonuç bölümündeyorumlanmıştır.
Anahtar Kelime:

Evaluation of Value Preferences of Managers and Teachers Working in Science and Art Centers in Terms of Different Variables

Öz:
The aim of this study is to examine the value preferences of managers and teachers working in science and art centers in terms of different variables. Relational screening model was used as a model. Schwartz Values Scale and Personal Information Form were used as data collection tools. The Schwartz Values Scale (SVS) was developed by Schwartz in 1992 and adapted to Turkish by Kuşdil and Kağıtçıbaşı (2000). The sample of the study consisted of all BILSEM educators, and the sample was composed of 433 teachers and 105 managers (N = 538) selected by simple random sampling method. Data analysis was done by SPSS software version 23. In the study, the differentiation of the mean scores of the sub-dimensions in the scale according to various variables was investigated. There was a difference between the mean scores of women and men educators according to sex variable in tradition sub-dimension. According to task variable, differences in power, self-direction, universalism and tradition sub-dimensions were observed. There was a difference in hedonism sub-dimension according to the variable of seniority year. According to the degree of graduation, there was a difference in hedonism and tradition sub-dimensions. According to the age variable, there was no difference in the value preferences of the educators in all sub-dimensions. The findings of the study were discussed in the discussion and conclusion section
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Ceylan Ö, Yıldız G (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 147 - 174. 10.34234/ded.469188
Chicago Ceylan Özge,Yıldız Güven Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (2019): 147 - 174. 10.34234/ded.469188
MLA Ceylan Özge,Yıldız Güven Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. , 2019, ss.147 - 174. 10.34234/ded.469188
AMA Ceylan Ö,Yıldız G Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2019; 147 - 174. 10.34234/ded.469188
Vancouver Ceylan Ö,Yıldız G Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. . 2019; 147 - 174. 10.34234/ded.469188
IEEE Ceylan Ö,Yıldız G "Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi." , ss.147 - 174, 2019. 10.34234/ded.469188
ISNAD Ceylan, Özge - Yıldız, Güven. "Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi". (2019), 147-174. https://doi.org/10.34234/ded.469188
APA Ceylan Ö, Yıldız G (2019). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 147 - 174. 10.34234/ded.469188
Chicago Ceylan Özge,Yıldız Güven Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi 17, no.37 (2019): 147 - 174. 10.34234/ded.469188
MLA Ceylan Özge,Yıldız Güven Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, vol.17, no.37, 2019, ss.147 - 174. 10.34234/ded.469188
AMA Ceylan Ö,Yıldız G Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(37): 147 - 174. 10.34234/ded.469188
Vancouver Ceylan Ö,Yıldız G Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(37): 147 - 174. 10.34234/ded.469188
IEEE Ceylan Ö,Yıldız G "Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi." Değerler Eğitimi Dergisi, 17, ss.147 - 174, 2019. 10.34234/ded.469188
ISNAD Ceylan, Özge - Yıldız, Güven. "Bilim ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi". Değerler Eğitimi Dergisi 17/37 (2019), 147-174. https://doi.org/10.34234/ded.469188