Yıl: 2019 Cilt: 17 Sayı: 37 Sayfa Aralığı: 219 - 246 Metin Dili: Türkçe DOI: : 10.34234/ded.507761 İndeks Tarihi: 09-12-2020

Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)

Öz:
Bilimsel dergiler, üretilen bilginin bilimsel ağ ile paylaşıldığı akademik ortamlardır. Dergiler bilimsel iletişim dizgesinde bağ kurmaya ve alanyazın oluşturmayakatkıda bulunur. Bu nedenle bilimsel dergilerin bibliyometrik özellikler açısındanincelenmesi son derece önemlidir. Bu çalışmada değerler eğitimi alanında Türkiye’de ilk bilimsel dergi olan Değerler Eğitimi Dergisi’nin ve dergide yayımlananmakalelerin bibliyometrik profilini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Araştırma kapsamını DED’de 2009-2018 yılları arasında yayımlanan toplam 167 araştırma makalesioluşturmaktadır. Veriler bibliyometrik analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Elde edilensonuçlara göre dergide yayımlanan makale sayısının her yıl belirli bir ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Yayınların 21-30 sayfa aralığında yoğunlaştığıgörülmüştür. Dergideki makaleler çoğunlukla tek yazarlıdır. DED’e en çok katkıyapan kurumlar Sakarya Üniversitesi, Millî Eğitim Bakanlığı ve Marmara Üniversitesi’dir. Dergiye en çok katkı sağlayan araştırmacılar Dr. Öğr. Üyesi/Yrd. Doç.Dr. unvanlı akademisyenlerdir. Dergiye gönderilen yayınların 1-3 ay arasında kabulaldığı saptanmıştır. DED’deki makalelerin %23,9’u hiç atıf almamıştır. DED’de ençok atıf yapılan kaynak türü dergidir (makale).
Anahtar Kelime:

The Bibliometric Profile of the Journal of Values Education (2009-2018)

Öz:
Scientific journals are academic environments where the information produced is shared with the scientific network. The journals contribute to link the scientific communication system and to create the literature. For this reason, it is very important to examine scientific journals in terms of bibliometric characteristics. In this study the biometric profile of the The Journal of Values Education, which is the first scientific journal of its kind in the field of values education, will be analyzed. The research is designed as a qualitative case study. The research scope consists of 167 research articles published in The Journal of Values Education between 2009-2018. The data were analyzed by bibliometric analysis technique. According to the results obtained, it is found that the number of articles published in the journal is above a certain average each year and that the articles are mostly single-authored. The published manuscripts are between 21-30 pages and the institutions contributing the most to the Journal were Sakarya University, Ministry of National Education and Marmara University. Researchers who contributed most to the journal are holding Lecturer Dr./ Asst. Prof academic ranks. It was found that the publications sent to the journal were accepted in 1-3 months. 23.9% of the journal articles were never cited. The most cited source type in the journal is the article.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAGÖZ B, Şeref İ (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). , 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
Chicago KARAGÖZ BEYTULLAH,Şeref İzzet Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). (2019): 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
MLA KARAGÖZ BEYTULLAH,Şeref İzzet Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). , 2019, ss.219 - 246. : 10.34234/ded.507761
AMA KARAGÖZ B,Şeref İ Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). . 2019; 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
Vancouver KARAGÖZ B,Şeref İ Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). . 2019; 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
IEEE KARAGÖZ B,Şeref İ "Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)." , ss.219 - 246, 2019. : 10.34234/ded.507761
ISNAD KARAGÖZ, BEYTULLAH - Şeref, İzzet. "Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)". (2019), 219-246. https://doi.org/: 10.34234/ded.507761
APA KARAGÖZ B, Şeref İ (2019). Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
Chicago KARAGÖZ BEYTULLAH,Şeref İzzet Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi 17, no.37 (2019): 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
MLA KARAGÖZ BEYTULLAH,Şeref İzzet Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, vol.17, no.37, 2019, ss.219 - 246. : 10.34234/ded.507761
AMA KARAGÖZ B,Şeref İ Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(37): 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
Vancouver KARAGÖZ B,Şeref İ Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018). Değerler Eğitimi Dergisi. 2019; 17(37): 219 - 246. : 10.34234/ded.507761
IEEE KARAGÖZ B,Şeref İ "Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)." Değerler Eğitimi Dergisi, 17, ss.219 - 246, 2019. : 10.34234/ded.507761
ISNAD KARAGÖZ, BEYTULLAH - Şeref, İzzet. "Değerler Eğitimi Dergisi’nin Bibliyometrik Profili (2009-2018)". Değerler Eğitimi Dergisi 17/37 (2019), 219-246. https://doi.org/: 10.34234/ded.507761