Yıl: 2020 Cilt: 11 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 458 - 463 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31067/0.2020.295 İndeks Tarihi: 11-12-2020

Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi

Öz:
Amaç: Hemşirelerin iletişim becerileri ve öfke yönetimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, tanımlayıcı bir araştırmadır. Çalışma, Ankara/Türkiye’de bir eğitim ve araştırma hastanesinde Mart– Haziran 2017 tarihleri arasında 144 hemşire ile yapılmıştır. Çalışmanın verileri, sosyo-demografik veritoplama formu, İletişim Becerileri Envanteri (İBE) ve Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22.0 paket programında yapılmıştır.Bulgular: Hemşirelerin iletişim toplam puan ortalamaları 161,74±13,71 olarak belirlenmiştir. İBE’nin alt ölçekleri olanzihinsel alt boyut puan ortalamaları 55,81±5,99; duygusal alt boyut puan ortalamaları 52,72±5,34 ve davranışsal altboyut puan ortalamaları da 53,20±4,98 olarak bulunmuştur. SÖÖTÖ’nin alt ölçek puan ortalamaları ise; sürekli öfkepuan ortalamaları 17,18±4,11; içe yöneltilen öfke puan ortalamaları 14,54±2,92; dışa yöneltilen öfke puan ortalamaları 13,50±2,98 ve öfke kontrolü puan ortalamaları da 21,36±3,74 olarak belirlenmiştir.Tartışma ve Sonuç: Çalışmaya katılan hemşirelerin iletişim becerileri düzeyinin ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, hemşirelerin sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarının iletişim becerileri üzerinde olumsuz etkisi olduğusaptanmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, hemşirelere düzenli aralıklar ile öfke yönetimi eğitimi planlanmasının onlarıniletişim becerileri üzerinde olumlu etki oluşturacağını göstermektedir.
Anahtar Kelime:

DETERMINATION OF ANGER MANAGEMENT AND COMMUNICATION SKILLS OF NURSES

Öz:
Objective: It was conducted to determine communication skills scores and anger management points of nurses in this study. Materials and Methods: Conducted as descriptive, this research was performed in a Training and Research Hospital between March and June 2017. The sample of the research included 144 nurses working in the hospital and accepted to participate in the study between the specified date. The data were collected by means of socio-demographic data collection form, Communication Skills Inventory (CSI) and State Anger and Anger Expression Scale (SAAES). The analysis of data was carried out in SPSS 22.0 package program. Results: When the score averages that nurses get from the scales are considered, communication total score averages were found as 161.74±13.71; mental sub-dimension score averages which are the sub-scales of CSI, as 55.81±5.99; emotional sub-dimension score averages as 52.72±5.34 and behavioral sub-dimension score averages as 53.20±4.98. Sub-dimension score averages of SAAES were found as follows: state anger score averages were 17.18±4.11; intrinsic anger score averages were14.54±2.92; extrinsic anger score averages were 13.50±2.98 and anger control score averages were 21.36±3.74. Discussion and Conclusion: It was found out that the communication skill levels of the nurses participated in the research were above the average. State anger and anger expression of nurses have an influence on their communication skills and within this direction, it is considered that providing anger management training to nurses at regular intervals will be influential on their communication skills.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞAN A, Ozkan B (2020). Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. , 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
Chicago AYDOĞAN ARZU,Ozkan Birgul Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. (2020): 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
MLA AYDOĞAN ARZU,Ozkan Birgul Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. , 2020, ss.458 - 463. 10.31067/0.2020.295
AMA AYDOĞAN A,Ozkan B Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. . 2020; 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
Vancouver AYDOĞAN A,Ozkan B Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. . 2020; 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
IEEE AYDOĞAN A,Ozkan B "Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi." , ss.458 - 463, 2020. 10.31067/0.2020.295
ISNAD AYDOĞAN, ARZU - Ozkan, Birgul. "Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi". (2020), 458-463. https://doi.org/10.31067/0.2020.295
APA AYDOĞAN A, Ozkan B (2020). Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(3), 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
Chicago AYDOĞAN ARZU,Ozkan Birgul Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11, no.3 (2020): 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
MLA AYDOĞAN ARZU,Ozkan Birgul Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.11, no.3, 2020, ss.458 - 463. 10.31067/0.2020.295
AMA AYDOĞAN A,Ozkan B Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 11(3): 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
Vancouver AYDOĞAN A,Ozkan B Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 11(3): 458 - 463. 10.31067/0.2020.295
IEEE AYDOĞAN A,Ozkan B "Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi." Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11, ss.458 - 463, 2020. 10.31067/0.2020.295
ISNAD AYDOĞAN, ARZU - Ozkan, Birgul. "Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Öfke Yönetimlerinin Belirlenmesi". Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11/3 (2020), 458-463. https://doi.org/10.31067/0.2020.295