Yıl: 2020 Cilt: 18 Sayı: 36 Sayfa Aralığı: 309 - 338 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.35408/comuybd.582267 İndeks Tarihi: 12-12-2020

İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ

Öz:
Küreselleşme ve yerel işletme sayısındaki artışa bağlı olarak oluşan rekabetin yanı sırateknolojik gelişmeler birçok kurum ve kuruluşu kendini yenilemeye ve hizmet kalitesiniartırmaya zorlamıştır. Sağlık sektöründe hizmet veren kuruluşlar, uluslararasıakreditasyonlardan JCI akreditasyonu alarak ve JCI akreditasyonunu devam ettirerekhastalara hizmet kalitesi teminatı vermektedirler. JCI akreditasyonun hastalara vermişolduğu hizmet kalitesi teminatı, hastanelere ulusal ve uluslararası rekabet avantajısağlamaktadır. Bu nedenle sağlık kuruluşları gönüllük esasına dayalı olarak JCIakreditasyonu almakta ve devam ettirmektedirler. Bu çalışmanın amacı, İstanbul ilindeJCI akreditasyonu olan özel hastanelerin hizmet kalitelerinin ve hizmet kalitesininkatılımcıların sosyo-demografik değişkenleri ile hastanelerin belirli nitelikleri ileolan ilişkisinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmadanicel yöntemlerden anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmada; Kişisel Bilgi Formu,Servqual Ölçeği ve Hastane Bilgi Formu ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın evreniİstanbul’da bulunan JCI belgesine sahip 14 özel hastaneden hizmet alan hasta ve hastayakınlarıdır. Örneklem seçimi amaçlı örnekleme yöntemlerinden kriter örnekleme göreyapılmıştır. 860 katılımcının gönüllü katılım sağladığı araştırmada 762 katılımcıdanelde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, JCI akreditasyonu olan özelhastanelerin, hem toplam hizmet kalitesi hem de hizmet kalitesi alt boyutlarında hastave hasta yakınlarının beklentilerini karşılamadığı saptanmıştır. Diğer bir ifadeyle JCIakreditasyonu olan özel hastanelerin hizmet kalitesi, hasta ve hasta yakınlarına göredüşük hizmet kalitesine sahiptir. İstatistiksel analizler sonucunda toplam hizmet kalitesiile katılımcıların medeni durumu, hastanede bulunma sebebi, hastaneden alınanhizmet türü, hastanenin yatak kapasitesi arasında anlamlı farklılık belirlenemezken;hastanenin yaşı, doktor sayısı, katılımcıların eğitim seviyesi, yaşı ve cinsiyeti arasındaanlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca; katılımcıların eğitim düzeyi düştükçe veyaşları arttıkça hizmet kalitesini düşük hizmet kalitesi olarak değerlendirdikleri,hastanedeki doktor sayısındaki artışın ve fizik tedavi rehabilitasyon (FTR) kliniklerinindiğer kliniklere göre hizmet kalitesinin, yüksek hizmet kalitesi olarak değerlendirildiğibelirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

SERVICE QUALITY OF PRIVATE HOSPITALS WITH JCI ACCREDITATION IN ISTANBUL

Öz:
In addition to the competition that occurred due to the increase in the number of globalization and local businesses, technological developments have forced many institutions and organizations to renew themselves and improve the quality of service. Organizations providing services in the health sector provide service quality assurance to patients by obtaining JCI accreditation from international accreditations and continuing JCI accreditation.The quality of service coverage provided by JCI accreditation to patients provides hospitals with national and international competitive advantage. For this reason, health institutions receive and maintain JCI accreditation on a voluntary basis. The aim of this study is to examine the service quality of private hospitals with JCI accreditation in Istanbul. In addition, it was aimed to examine the relationship between the quality of service and the socio-demographic variables of the participants and certain qualities of the hospitals. In the research designed in relational screening model, the survey technique, one of the quantitative methods, was used. In the study; Data were collected by Personal Information Form, Servqual Scale and Hospital Information Form. The universe of the research is the patients and their relatives who received services from 14 private hospitals with JCI certificate in Istanbul. One of the sampling methods for sample selection was made according to the criterion sampling. In the study, in which 860 participants participated voluntarily, data obtained from 762 participants were analyzed. As a result of the research, it was found that private hospitals with JCI accreditation did not meet the expectations of patients and their relatives, both in terms of total service quality and service quality. In other words, the service quality of private hospitals with JCI accreditation has lower service quality compared to patients and their relatives. As a result of the statistical analysis, while there was no significant difference between the total service quality and the marital status of the participants, the reason for being in the hospital, the type of service received from the hospital, and the bed capacity of. Variables that have a significant significance between hospital service quality: hospital age, number of doctors, education level of participants, age and gender. Also; As the education level of the participants decreased and their ages increased, it was determined that the service quality was evaluated as low service quality. It has been determined that the number of doctors in the hospital and the service quality of the physical therapy rehabilitation (FTR) clinic are evaluated as high service quality compared to other clinics.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Allon, G. ve Federgruen, A. (2009) “Competition in Service Industries with Segmented Markets”, Management Science, 55(4), pp.619-634.
  • Aksoy, R. (2005) “Zonguldak’ta Ayakta Tedavi Tüketicilerinin Sağlık Hizmeti Kalite Değerlemesi”. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), pp. 91-104.
  • Akyurt, Nuran. (2007) “Hastanelerde Akreditasyon Standartları: İstanbul’daki Özel Hastanelerin Radyoloji Yöneticilerinin Standartları Ne Ölçüde Yerine Getirdiği Konusundaki Görüşlerine İlişkin Bir Araştırma”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Ataay, F. (2008) “Sağlık Reformu ve Yurttaşlık Hakları”. Amme İdaresi Dergisi, 41(3), pp. 169-184.
  • Avcıl, Seniha. (2019a) “Türkiye’deki JCI Akreditasyonuna Sahip Özel Hastanelerin Hizmet Performansı”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Avcıl, S. (2019b) “Devlet Hastanelerinin Hizmet Performansı”, International Conference on Eurasıan Economıes 2019, Turkish Republic of Northern Cyprus, pp. 302-311
  • Basım, H.N. ve Şeşen, H. (2010) “EFQM Mükemmellik Modeli Uygulamalarının Çalışanların Tükenmişlikleri Üzerine Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), pp. 201-213.
  • Birdir, K. ve Buzcu, Z. (2014) “ JCI Akreditasyon Belgesine Sahip Olan Sağlık Kuruluşlarının WEB Sitelerinin Medikal Turizm Açısından Değerlendirilmesi”. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), pp. 1-19.
  • Bowers, M.R., Swan, J.E., Koehler, WF. (1994) “What Attributes Determine Quality and Satisfaction with Health Care Delivery?”. Health Care Management Review, 19(4), pp. 49-55.
  • Büyüköztürk, Şener., Kılıç Çakmak, Ebru., Akgün, Özcan Erkan., Karadeniz, Şirin ve Demirel, Funda. (2006) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Carman, J.M., (1990) “Consumer Perceptions of Service Quality: An Assessment of the SERVQUAL Dimensions”. Journal of Retailing, 66(1), pp. 33–55.
  • Chunlaka, Poramaphorn. (2010) “International patients’ satisfaction towards nurses service quality at Samitivej Srinakarin Hospital” Masters’ Project cited by Srinakharinwirot University.
  • Coşkun, B., (2014) “M. Porter’ın 5 Kuvvet Modeine Göre Sağlık Hizmetleri Sektörünün Rekabet Analizi”. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 7, pp. 43-60.
  • Çıraklı, Ü., Gözlü, M. ve Gözlü, K., (2014) “Sağlık Kurumlarında Algılanan Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Yozgat’ta Yer Alan İki Hastanenin Yatan Hastaları Üzerinde Bir Çalışma”, Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 7(1), pp. 61-82.
  • Çokluk, Ömay., Şekercioğlu, Güçlü ve Büyüköztürk, Şener. (2012) Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: Spss ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demir, Bora. (2011) “Sağlık Hizmetlerinin Özel Sektör Tarafından Yürütülmesi”, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Devebakan, N. ve Aksaraylı, M. (2003) “Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Ölçümünde Servqual Skorlarının Kullanımı ve Özel Altınordu Hastanesi Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), pp. 38-54.
  • Evans, James R. ve Lindsay, William M. (2011) The Management and Control of Quality, OH: South Western Educational Publishing.
  • Gorgievski, M.J., Ascalon, M.E. ve Stephan, U. (2011) “Small Business Owners’ Success Criteria, A Values Approach to Personal Differences”, Journal of Small Business Management, 49(2), pp. 207-232.
  • Groene, O., Skau, J.K.H. ve Frølich, A. (2008a) “An İnternational Review of Projects on Hospital Performance Assessment”, International Journal for Quality in Health Care, 20(3), pp. 162-171.
  • Groene, O., Klazinga, N., Kazandjian, V., Lombrail, P. ve Bartels, P. (2008b) “The World Health Organization Performance Assessment Tool For Quality Improvement in Hospitals (Path): An Analysis of The Pilot Implementation in 37 Hospitals”, International Journal for Quality in Health Care, 20(3), pp. 155-161.
  • Güdük, Ö. ve Kılıç, C.H. (2017) “Sağlık Hizmetleri Akreditasyonu ve Türkiye’de Gelişimi”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), pp. 102-107.
  • Gürbüz, Sait ve Şahin, Faruk. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Halis, M. ve Şimşir, İ. (2017) “Kamu Hastanelerinde Kurumsal Performans Uygulamaları: Yönetici ve Diğer Personel Tutumlarının İncelenmesi”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), pp. 22-32.
  • Hernæs, Kjersti Helene. (2005) Measuring The Quality of Hospital Services: Hospital Specific Factors and Individual Evaluations. Health Economics Research Programme at the University of Oslo. The Research Council of Norway.
  • İkiz, A.K. ve Masoudi, A. (2008) “A QFD and SERVQUAL Approach to Hotel Service Design”, İşletme Fakültesi Dergisi, 9(1) pp.17-31.
  • İlhan, M.N., Tüzün, H., Aycan, S., Aksakal, F.N. ve Özkan, S. (2006) “Birinci Basamak Sağlık Kuruluşuna Başvuranların Sağlık Hizmeti Kullanma Özellikleri ve Bazı Sosyoekonomik Belirteçlerle Değişimi: Sağlık Reformu Öncesi Son Saptamalar”, Toplum Hekimliği Bülteni, 25(3), pp. 33-41.
  • JCI. (2014) “Hastaneler İçin Akreditasyon Standartları, Akademik Tıp Merkezi Hastaneleriyle İlgili Standartlar Dahil.”, <https://www.jcrinc.com /assets/1/14/ EBJCIH14T_Sample_Pages.pdf> (04.01.2020).
  • JCI. (2019) “Joint Comission International”., https://www.jointcommissioninternational. org/ (08.01.2020).
  • JCI. (2020) “Search for JCI-Accredited Organizations”, https://www. jointcommissioninternational.org/about-jci/accredited-organizations/#f:_Facet_ Country=[Turkey] (18.02.2020).
  • Kalajaa, R., Myshketa, R. ve Scalera, F. (2016) “Service Quality Assessment in Health Care Sector: The Case Of Durres Public Hospital”, Procedia - Social and Behavioral Science, 235, pp. 557-565.
  • Kaya, M., Doğan, B.B. ve Kaya, S.B. (2017) “Küreselleşmenin Oluşumuna Zemin Hazırlayan Faktörler Üzerine Bir Değerlendirme”. Social Sciences Studies Journal, 3(12), pp. 2041-2060.
  • Koçgil, O.D., Beyan, T. ve Baykal, N. (2009) “Sağlık Bakımı Performans Ölçümü İçin Bir Karşılaştırma Aracı Önerisi ve Türkiye Sağlık Bakım Sistemine Uygulanması”, Uluslararası Sağlıkta Performans Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı 3, pp. 177-194.
  • Koraşlı, D. ve Sarp, N. (2009) “Ağız Diş Sağlığı Merkezindeki Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi”. H. Kırılmaz, (Ed), II. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, 2, pp. 288-296.
  • Korkmaz, M., Yücel, A.S. ve Gümüşdağ, H. (2013) “Kamu ve Özel Sağlık Kurumlarında Sunulan Hizmet Kalite Algısının Uygulamalı İstanbul Örneği”, Ş. Aslan, D. Akarçay ve Z. Yaman, (Ed), 7. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi Bildiri Kitabı, pp. 928-944.
  • Koyuncu, İ. ve Kılıç, A.F. (2019) “The Use of Exploratory and Confirmatory Factor Analyses: A Document Analysis”, Education and Science, 44(198), pp. 361-388.
  • Lim P.C. ve Tang, N.K.H. (2000) “A Study of Patients’ Expectations and Satisfaction in Singapore Hospitals”. International Journal Health Care Quality Assurance, 13(7), pp. 290-299.
  • Marshall, Catherine ve Rossman, Gretchen B. (2014) Designing Qualitative Research, USA: Sage Publications.
  • Mohammad, Gülsün Taşkıran. (2007) “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi, Servqual Analiz İle Değerlendirilmesi ve Ankara Ulus Devlet Hastanesi’nde Uygulama”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk, Z. ve Karakaş, E.T. (2015) “Avrupa Birliği’ne Üye Ülkelerde Sağlık Sistemleri Yönetim ve Organizasyon Yapısı Almanya, Fransa, İrlanda ve İngiltere Örnekleri”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi. 1(2), pp. 39-60.
  • Palazzi, Marcello ve Starcher, G. (2006) Corporate Social Responsibility and Business Success. Paris: European Bahá’í Business Forum.
  • Parasuraman, A., Zeithalm, A.V. ve Berry, L.L. (1988) Servqual: A Multiple Item Scale For Measuring Customer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing 64(1), pp. 12-40.
  • Pfannstiel, M.A. ve Rasche, C. (2017) Service Business Model Innovation in Healthcare and Hospital Management, Switzerland: Springer International Publishing.
  • Qolipour, M., Torabipour, A., Farzad, F.K. ve Amal, S.M. (2018) “Assessing medical tourism services quality using servqual model: a patient’s perspective”. Iran J Public Health, 47(1), pp. 103-110.
  • Rahman, S., Erdem, R. ve Devebakan. N. (2007) “Hizmet Kalitesinin Servqual Ölçeği İle Değerlendirilmesi: Elazığ’daki Hastaneler Üzerinde Bir Çalışma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(3), pp. 37-55.
  • Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3359. pdf (15.02.2020).
  • Sağlık Bakanlığı Ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/11/20111102M1-3.htm (15.02.2020).
  • Sharma J.K. ve Narang, R. (2011) “Quality of Healthcare Services in Rural India: The User Perspective”. The Journal for Decision Makers, 36 (1), pp. 51-60.
  • Şalgam, Hafize Melek. (2017) “Akreditasyon Belgesine Sahip Özel Hastanelerdeki Hemşirelerin, Güçlendirme Algıları ve Yöneticilerinin Liderlik Davranışını Algılamaları” Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tabachnick B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, U.S.A:.Pearson,
  • Teshnizi, S.H., Teamur, A., Kahnouji, K., Mehrdad, S., Teshnizi, H. ve Ghani, J. (2018) “Assessing Quality of Health Services with the Servqual Model in Iran. A Systematic Review and Meta-Analysis”. Int J’Qual Health Care, 1(30), pp. 82-89.
  • Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik https://www. resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/07/20170713-3.htm (15.02.2020).
  • Uyumaz, G., Mor-Dirlik, E. ve Çokluk, Ö. (2016). “Açımlayıcı Faktör Analizinde Tekrar Edilebilirlik: Kavram ve Uygulama”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), pp. 659-675.
  • Varınlı, İ. ve Çakır, A. (2004) “Hizmet Kalitesi, Değer, Hasta Tatmini ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişki–Kayseri’de Poliklinik Hizmetlerine Yönelik Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, pp. 33–52.
  • Veillard, J., Champagne, F., Klazinga, N., S., Kazandjian V., Arah, O.A. ve Guisset, A.L. (2005) “A Performance Assessment Framework For Hospitals: The Who Regional Office For Europe Path Project”, International Journal for Quality in Health Care, 17(6), pp. 487-496.
  • Wallace, Jeffrey S. (2010) “Family-Owned Businesses: Determinants of Business Success and Profitability”. Utah State University, Unpublished Master Thesis.
  • Yalkın, Serkan. (2010) “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ve Kalitenin Servqual Yöntemi ile Ölçülmesine Yönelik Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2016) Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, H.H. ve Yıldırım, T. (2011) Avrupa Birliği Sağlık Politikaları ve Türkiye, Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • Yılmaz, V., Çelik, E. ve Depren, B. (2007). “Devlet ve Özel Sektör Bankalardaki Hizmet Kalitesinin Karşılaştırılması: Eskişehir Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(2), pp.234-248.
  • Yörükoğlu, K., Usubütün, A., Doğan, Ö., Önal, B. ve Aydın, Ö. (2009) “Quality Control of Pathology Laboratories in Turkey”, Türk Patoloji Dergisi, 25(1), pp. 29-37.
  • Zarei, E., Daneshkohan, A., Khabiri, R. ve Arab, M. (2015) “The Effect of Hospital Service Quality on Patient’s Trust”. Iran Red Crescent Med J , 17(1): e17505.
  • Zun, A.B., Ismail, I.M. ve Hamid, A.A. (2018) “Level of satisfaction on service quality dimensions based on servqual model among patients attending Malaysia Clinic in Kota Bharu, Malaysia”, Oman MedJ, 33(5), pp. 416-422.
APA Avcıl S, Ozkan T (2020). İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. , 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
Chicago Avcıl Seniha,Ozkan Turgut İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. (2020): 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
MLA Avcıl Seniha,Ozkan Turgut İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. , 2020, ss.309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
AMA Avcıl S,Ozkan T İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. . 2020; 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
Vancouver Avcıl S,Ozkan T İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. . 2020; 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
IEEE Avcıl S,Ozkan T "İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ." , ss.309 - 338, 2020. 10.35408/comuybd.582267
ISNAD Avcıl, Seniha - Ozkan, Turgut. "İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ". (2020), 309-338. https://doi.org/10.35408/comuybd.582267
APA Avcıl S, Ozkan T (2020). İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi, 18(36), 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
Chicago Avcıl Seniha,Ozkan Turgut İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi 18, no.36 (2020): 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
MLA Avcıl Seniha,Ozkan Turgut İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi, vol.18, no.36, 2020, ss.309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
AMA Avcıl S,Ozkan T İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi. 2020; 18(36): 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
Vancouver Avcıl S,Ozkan T İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ. Yönetim Bilimleri Dergisi. 2020; 18(36): 309 - 338. 10.35408/comuybd.582267
IEEE Avcıl S,Ozkan T "İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ." Yönetim Bilimleri Dergisi, 18, ss.309 - 338, 2020. 10.35408/comuybd.582267
ISNAD Avcıl, Seniha - Ozkan, Turgut. "İSTANBUL’DAKİ JCI AKREDİTASYONUNA SAHİP ÖZEL HASTANELERİN HİZMET KALİTESİ". Yönetim Bilimleri Dergisi 18/36 (2020), 309-338. https://doi.org/10.35408/comuybd.582267