PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl: 2020 Cilt: 12 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 75 - 85 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-12-2020

PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı Phillips makinesinin makro iktisat öğretimine olan katkılarını incelemektir.İncelemede analiz aracı olarak Edgar Dale’nin yaşantı konisi ile öğrenme piramidi kavramları kullanılmıştır.Buna göre makro iktisat derslerinin sözel ve grafiksel yolla anlatımı yaşantı konisi kapsamında öğreniminkarmaşık, soyut ve daha çok başkaların yardımıyla edinilen bilgi bütününden oluştuğunu göstermektedir. Buyolla öğrenme piramidi açısından %20 oranında akılda kalıcılık sağlanmaktadır. Makro iktisat öğretimindePhillips makinesinin kullanılmasıyla soyut iktisadi ilişkilerin görsel açıdan anlaşılması mümkün olmaktadır.Cihaz yardımıyla kontrollü deneylerin yapılabilmesi tüm duyu organlarını kapsayan, daha somut ve kendikendine öğrenme yoluyla gerçekleşen öğrenme sürecini ifade etmektedir. Dolayısıyla Phillips makinesinin makroiktisat öğretiminde kullanılması yaşantı konisinin tabanında bulunan doğrudan doğruya edinilen yaşantılar ilemodel ve numunelerle elde edinilen tecrübeler sınıflandırmasında yer almaktadır. Bu durum öğrenme piramidiaçısından katılımcı öğrenme sürecini göstermekte olup öğrenilen bilgilerin %75 oranında akılda kalıcılığısağlanmaktadır. Sonuç olarak Phillips makinesine benzer cihazların ve simülasyonların geliştirilmesi iktisatöğretiminin somutlaştırılması bakımından faydalı olacaktır.
Anahtar Kelime:

PHILLIPS MACHINE: A RESEARCH ON CONTRIBUTION TO MACROECONOMICS TEACHING

Öz:
The aim of this study is to examine the benefits of Phillips machine to macroeconomic education. Edgar Dale’s cone of experience and the pyramid of learning concepts were used as an analysis tool in the study. According to this, the verbal and graphical expression of the macroeconomics courses within the context of the experience cone shows that the learning consists of complex, abstract and more of the whole information acquired with the help of others. In this way, 20% retention is achieved in terms of learning pyramid. The use of the Phillips machine in the teaching of macroeconomics makes it possible to understand abstract economic relations in a visual way. The ability to conduct controlled experiments with the help of the device provides a more concrete and self-learning process involving all sensory organs. Therefore, the use of the Phillips machine in macroeconomic education is included in the classifications at the base of the cone of experience. These classifications include experiences obtained directly and experiences obtained through model-samples. This shows the participatory learning process in terms of the learning pyramid and 75% retention of the information is provided. As a result, the development of devices and simulations similar to the Phillips machine would be beneficial in terms of embodying the teaching of economics.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ALADA, A. D. (2007). “İktisat Düşüncesinin Yakın Dönem Evrimi ve Türkiye’de İktisat Okuryazarı Olmak”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 23(2), 1-8.
  • ALIM, M. (2007). “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme(ÖTMG) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine İlişkin Öneriler”, Doğu Coğrafya Dergisi, 17, 243-262.
  • AYDIN, Y. (2016). “Post Otistik İktisat: İktisat Eğitimi ve Neoklasik İktisat Eleştirisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 35-47.
  • AYSAN, A. F., HACIHASANOĞLU, Y., KARA, G. ve SUNER, A. (2016). Önde Gelen İktisat Doktora Programlarında Temel Makro İktisat Eğitimi, Boğaziçi Üniversitesi, ISS/EC-2006-15, Araştırma raporu.
  • BARR, N. (2000). “The History of the Phillips Machine”, (Ed.) LEESON, R., A.W.H. Phillips: Collected Works in Contemporary Perspective, Cambridge University Press, Cambridge, 89- 115.
  • BISSELL, C. C. (2007). “Historical Perspectives – The Moniac A Hydromechanical Analog Computer of the 1950s”, IEEE Control Systems Magazine, 27(1), 59-64.
  • BLYTH, C. A. (1975). “A.W. H. Phillips, M.B.E.: 1914-1975”, Economic Record, 51(3), 303-307.
  • BOLLARD, A. E. (2011). “Man, Money and Machines: The Contributions of A. W. Phillips”, Economica, 78, 1-9.
  • BUCHHOLZ, D. (1999). “Incentives: Are They Really Zero Sum? Accountability”, The Newsletter of the Business Incentives Clearinghouse, 1-5.
  • BUTTON, K. (2018). “A.J. Brown, Phillips Curve and Economic Networks in the 1950s”, Journal of History of Economic Thought, Cambridge University Press, 40(2), 243-264.
  • CODDINGTON, A. (1976). “Keynesian Economics: The Search for First Principles”, Journal of Economic Literature, 14(4), 1358-1273.
  • CORKHILL, A. (2012). “A Superb Explanatory Device: The MONIAC- An Early Hydraulic Analog Computer”, University of Melbourne Collections, Issue 10, 24-28.
  • ÇIMAT, A. ve DAŞKIRAN, F. (2014). “İktisat, Türkiye’deki Eğitimi ve İktisadi Yenilik”, Siirt Üniversitesi İİBF, İktisadi Yenilik Dergisi, 1(2), 1-17.
  • ÇİLENTİ, K. (1979). Eğitim Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • DAVIS, B. ve SUMMERS, M. (2014). “Applying Dale’s Cone of Experience to Increase Learning and Retention: A Study of Student Learning in a Foundational Leadership Course”, QScience Proceedings (Engineering Leaders Conference 2014), 1-7.
  • DEVINE, C. G. (2007). “Psychological Autism, Institutional Autism and Economics”, (Ed.) E. Fullbrook, Real World Economics: A Post Autistic Economics Reader, Anthem Press, New York, 35-44.
  • FREEMAN, A. (2009). “The Economists of Tomorrow”, MPRA Paper No. 15691, University of Manitoba.
  • HOLT, C. A. (1999). “Teaching Economics with Classroom Experiments”, Southern Economic Journal, 65(3), 603-610.
  • LALLEY, J.P. ve MILLER, R. H. (2007). “The Learning Pyramid: Does It Point Teachers in the Right Direction?”, Education, 128, 64-79.
  • LEET, D. ve SCOTT, H. (2003). “Economics Goes to Hollywood: Using Classic Films and Documentaries to Create an Undergraduate Economics Course”, The Journal of Economic Education, 34(4), 326-332.
  • MASTERS, K. (2013). “Edgar Dale’s Pyramid of Learning in Medical Education: A Literature Review”, Medical Teacher, 35(11), 1584-1593.
  • MOGHADAM, R. ve CARTER, C. (1989). “The Restoration of the Phillips Machine: Pumping up the Economy”, Economic Affairs, October/November, 21-27.
  • NEWLYN, W. (2000). “The Origins of the Machine in a Personal Context”, (Ed.) LEESON, R., A.W.H. Phillips: Collected Works in Contemporary Perspective, Cambridge University Press, Cambridge, 31-39.
  • NG, T. ve WRIGHT, M. (2007). “Introducing the MONIAC: An Early and Innovative Economic Model”, Reserve Bank of New Zealand: Bulletin, 70(4), 46-52.
  • ÖZCAN, S. E. ve ÖZÇELİK, Ö., (2017). “Lisans Seviyesinde İktisat Eğitiminde Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Kırklareli Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(5), 192-202.
  • ÖZTAŞ, S. (2008). “Tarih Öğretimi ve Filmler”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 543-556.
  • RUBEN, E. (2012). İktisat Öğretimi Üzerine Bir Yazın Taraması, Discussion Paper, No. 2012/50, Turkish Economic Association, Ankara.
  • SILVERSTONE, B. (2012). “MONIAC: Phillips Monetary National Income Analogue Computing Machine (Edited by Vela Velupillai)”, Journal of Economic Surveys, 26(5), 968-970.
  • SWADE, D. (2000). “The Phillips Machine and the History of Computing”, (Ed.) LEESON, R., A.W.H. Phillips: Collected Works in Contemporary Perspective, Cambridge University Press, Cambridge, 120-129.
  • VINES, D. (2000). “The Phillips Machine As a Progressive Model”, (Ed.) LEESON, R., A.W.H. Phillips: Collected Works in Contemporary Perspective, Cambridge University Press, Cambridge, 39-68.
  • YALIN, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara.
APA TAYYAR A (2020). PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 75 - 85.
Chicago TAYYAR AHMET EMRAH PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2020): 75 - 85.
MLA TAYYAR AHMET EMRAH PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2020, ss.75 - 85.
AMA TAYYAR A PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2020; 75 - 85.
Vancouver TAYYAR A PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2020; 75 - 85.
IEEE TAYYAR A "PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.75 - 85, 2020.
ISNAD TAYYAR, AHMET EMRAH. "PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2020), 75-85.
APA TAYYAR A (2020). PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12(22), 75 - 85.
Chicago TAYYAR AHMET EMRAH PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi 12, no.22 (2020): 75 - 85.
MLA TAYYAR AHMET EMRAH PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, vol.12, no.22, 2020, ss.75 - 85.
AMA TAYYAR A PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi. 2020; 12(22): 75 - 85.
Vancouver TAYYAR A PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi. 2020; 12(22): 75 - 85.
IEEE TAYYAR A "PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12, ss.75 - 85, 2020.
ISNAD TAYYAR, AHMET EMRAH. "PHILLIPS MAKİNESİ: MAKRO İKTİSAT ÖĞRETİMİNE KATKILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi 12/22 (2020), 75-85.