Yıl: 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 11 - 17 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-12-2020

Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi

Öz:
Amaç: Bu çalışma, fizyoterapi ve rehabilitasyon ile sağlık yönetimi alanlarında öğrenim görmekte olanöğrencilerin özgecilik düzeylerini karşılaştırmak ve lisans eğitiminin özgecilik düzeyine etkileriniincelenmek amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Trakya Üniversitesi Fizyoterapi veRehabilitasyon (FTR) ve Sağlık Yönetimi (SY) Bölümlerinin tüm sınıflarında öğrenim gören 323 öğrencikatıldı. Öğrencilerin sosyo-demografik bilgileri kaydedildi. Bireylerin özgecilik düzeyleri “Özgecilik Ölçeği”kullanılarak değerlendirildi. Sonuçlar: Birinci sınıflarda “Gönüllü faaliyetlere katılma, yaşlı/hastalarayapılan yardım, fiziksel güce dayalı yardım” başlıklarında SY bölümü öğrencilerinin FTR öğrencilerinegöre daha yüksek özgecilik düzeylerine sahip oldukları saptanmıştır (p<.05). FTR bölümünün dördüncüsınıflarının özgecilik düzeylerinin yaşlı/hastalara yapılan yardım başlığında birinci sınıflara göre dahayüksek olduğu bulunmuştur (p<.05). SY bölümünün birinci sınıf öğrencilerinin özgecilik düzeyleri, eğitimsürecinde yardım ve yakınlık duygusundan kaynaklanan yardım başlıklarında dördüncü sınıfa göre dahayüksek olduğu bulunmuştur (p<.05). Tartışma: Çalışmamızda iki ayrı bölümde öğrenim görmekte olanöğrencilerin özgecilik düzeylerinin birbirinden farklı olduğu ve özgeciliğin verilen lisans eğitimi iledeğiştirilebileceği belirlenmiştir. Bu bağlamda, rehabilitasyon alanında hizmet veren meslek elemanlarınıneğitim müfredatlarının, bireylerin özgecilik düzeylerini arttıracak şekilde planlanmasının önemli olduğudüşünülmüştür.
Anahtar Kelime:

The Examination of the Altruism Level of Undergraduate Students in Two Different Health Professions

Öz:
Purpose: The study was done to compare the altruism level of physiotherapy and rehabilitation and health management’ undergraduates students and to investigate the effects of undergraduate education on the altruism level of students. Material and Methods: Three hundred twenty-three first, second, third or fourth year students at Trakya University Physiotherapy and Rehabilitation (PT) and Health Management (HM) Departments participated in the study. Socio-demographic characteristics were recorded. Altruism level of the individuals were evaluated with “Altruism Scale”. Results: It was found that first grades HM students had higher altruism level on “Participation to voluntary activities, helping to elderly/patient individuals, aids based on physical power” than PT students (p<.05). Fourth grades PT students had higher altruism level on “Helping to Elderly/Patient Individuals” when compared with first grades (p<.05). First grades HM students had higher altruism level on “help in educational process, help due to the sincerity” when compared with fourth grades (p<.05). Discussion: In this study, it was found that altruism level of students differed across the two departments and altruism level can be changed with the undergraduate training. In this context, it is thought that planning the education curriculums of rehabilitation professionals in a way to increase the altruism levels of the individuals is important.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Pekçetin S, GÜNAL A (2019). Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. , 11 - 17.
Chicago Pekçetin Serkan,GÜNAL Ayla Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. (2019): 11 - 17.
MLA Pekçetin Serkan,GÜNAL Ayla Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. , 2019, ss.11 - 17.
AMA Pekçetin S,GÜNAL A Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. . 2019; 11 - 17.
Vancouver Pekçetin S,GÜNAL A Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. . 2019; 11 - 17.
IEEE Pekçetin S,GÜNAL A "Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi." , ss.11 - 17, 2019.
ISNAD Pekçetin, Serkan - GÜNAL, Ayla. "Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi". (2019), 11-17.
APA Pekçetin S, GÜNAL A (2019). Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 7(1), 11 - 17.
Chicago Pekçetin Serkan,GÜNAL Ayla Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 7, no.1 (2019): 11 - 17.
MLA Pekçetin Serkan,GÜNAL Ayla Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, vol.7, no.1, 2019, ss.11 - 17.
AMA Pekçetin S,GÜNAL A Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2019; 7(1): 11 - 17.
Vancouver Pekçetin S,GÜNAL A Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2019; 7(1): 11 - 17.
IEEE Pekçetin S,GÜNAL A "Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi." Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 7, ss.11 - 17, 2019.
ISNAD Pekçetin, Serkan - GÜNAL, Ayla. "Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi". Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 7/1 (2019), 11-17.