Yıl: 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 983 - 1009 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.591260 İndeks Tarihi: 15-12-2020

İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi

Öz:
Alternatif değerlendirmeler öğrenciyi merkeze alan yaklaşımlardır. Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını benimseyen okullar genellikle öğreneni merkeze alan öğrenme-öğretme yaklaşımlarını uygulayıp alternatif değerlendirme yaklaşımlarını ve araçlarını tercih etmektedirler. Bu yaklaşımlar ve araçlar öğrencinin gerçek yaşamla bilgisi arasında bir bağlantı kurması ve problemlerle karşılaştığı zaman çözüm yolları bulabilmesi için fırsatlar yaratır. Bu araştırmada İngilizce öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini ne sıklıkta kullandıkları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir ve bununla birlikte yeterlilikleri hakkında fikir sahibi olunmaya çalışılmıştır. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen 253 İngilizce öğretmeni araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak İngilizce öğretmenlerinin alternatif ve geleneksel değerlendirme yöntemlerini kullanma sıklıklarına ilişkin bir anket uygulanmıştır. Kullanılan veri toplama aracı daha önce yapılmış olan bir yüksek lisans tezinden alınıp uyarlanmıştır. Araştırma sonucu İngilizce öğretmenlerinin alternatif değerlendirmeler konusunda bilgi sahibi ve yeterli olduğuna ulaşılmış sadece bu yöntemleri tercih etme sıklıklarının farklılaştığı görülmüştür. Hatta bu öğretmenlerin alternatif değerlendirme yöntemiyle birlikte geleneksel yöntemlerin bazılarından da hiç vazgeçmediği sonucuna ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitimde ölçme ve değerlendirme dersi alma değişkeni haricinde diğer bütün değişkenlerde alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanım sıklığında anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Examining The Competencies of English Teachers Using Alternative Assessment Methods

Öz:
Alternative assessments are approaches that center the student. Schools that adopt contemporary learning-teaching approaches generally apply learning-teaching approaches centered on the learner and prefer alternative assessment approaches and tools. These approaches and tools create opportunities for the student to make a connection between real life and knowledge and to find solutions when faced with problems. In this study, the frequency of using alternative evaluation and assessment techniques of English teachers is examined in terms of various variables. The study is a general survey model. The population of the study consists of English teachers who are working in 2018-2019 academic year. The sample group of the study consists of 253 English teachers who are determined by simple random sampling method. In the study, a questionnaire was applied about the frequency of using alternative and traditional assessment methods of English teachers as data collection tools. The data collection tool was taken from a previous master thesis and adapted. As a result of the research, it was found that English teachers were knowledgeable and sufficient about alternative assessments and it had been observed that the frequency of teachers choosing these methods was different. In fact, it has been concluded that these teachers never give up some of the traditional methods together with the alternative assessment method. Significant differences were found in the frequency of using alternative assessment methods in all variables except in the in-service training variable.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çelebi M, KUŞUÇURAN B (2019). İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. , 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
Chicago Çelebi Mustafa,KUŞUÇURAN Beyza Nur İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. (2019): 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
MLA Çelebi Mustafa,KUŞUÇURAN Beyza Nur İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. , 2019, ss.983 - 1009. 10.26466/opus.591260
AMA Çelebi M,KUŞUÇURAN B İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. . 2019; 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
Vancouver Çelebi M,KUŞUÇURAN B İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. . 2019; 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
IEEE Çelebi M,KUŞUÇURAN B "İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi." , ss.983 - 1009, 2019. 10.26466/opus.591260
ISNAD Çelebi, Mustafa - KUŞUÇURAN, Beyza Nur. "İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi". (2019), 983-1009. https://doi.org/10.26466/opus.591260
APA Çelebi M, KUŞUÇURAN B (2019). İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
Chicago Çelebi Mustafa,KUŞUÇURAN Beyza Nur İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 13, no.19 (2019): 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
MLA Çelebi Mustafa,KUŞUÇURAN Beyza Nur İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.19, 2019, ss.983 - 1009. 10.26466/opus.591260
AMA Çelebi M,KUŞUÇURAN B İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(19): 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
Vancouver Çelebi M,KUŞUÇURAN B İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(19): 983 - 1009. 10.26466/opus.591260
IEEE Çelebi M,KUŞUÇURAN B "İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13, ss.983 - 1009, 2019. 10.26466/opus.591260
ISNAD Çelebi, Mustafa - KUŞUÇURAN, Beyza Nur. "İngilizce Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerini Kullanma Yeterliliklerinin İncelenmesi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 13/19 (2019), 983-1009. https://doi.org/10.26466/opus.591260