Yıl: 2004 Cilt: 0 Sayı: 16 Sayfa Aralığı: 27 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları

Öz:
Sözel problemlerin öğrencilerde dil oluşumunda, akıl yürütmede ve matematiksel gelişimde önemli bir yeri vardır. Bu çalışmanın amacı; ilköğretim öğrencilerinin toplamsal (additive) standart sözel problemlerde doğru işlemi seçmedeki başarılarını araştırmaktır. Bu amaçla Bolu ve Batman illerinin alt-orta sosyo ekonomik düzeydeki bölgelerinden birer tane okulda 2, 3, 4 ve 5. sınıflardan toplam 184 öğrenciye 20 sözel problemlik bir sınav uygulanmıştır. Elde edilen veriler kodlandıktan sonra istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin aritmetik işlemlerle ilişkilendirilen anahtar sözcükleri içermeyen ya da anahtar sözcüklerle uyumsuz bir işlem içeren problemlerdeki başarıları diğer problemlerdeki başarılarına göre oldukça düşük bulunmuştur. Bulguların ilköğretimde matematik eğitimi açısından sonuçları tartışılmıştır
Anahtar Kelime: temel ve orta eğitim matematik eğitimi temel eğitim ilk öğretim öğrencileri ilk öğretim problem çözme problem çözme becerileri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Elementary School Students' Successes in Choosing an Operation for Additive Word Problems

Öz:
Word problems are important for children’s language construction, reasoning and mathematical development. The purpose of this research was to investigate the elementary school students’ successes in choosing the correct arithmetic operation for word problems that had standard additive structures. A total of 184 students from 2nd, 3rd, 4th, and 5th grades of 2 elementary schools located in mid-low socioeconomic areas in Bolu and Batman provinces were asked to solve 20 word problems. Coded data were analyzed using statistical techniques. Results showed that students were less successful in choosing the correct operation for the word problems that did not have additive keywords and word problems that had irrelevant keywords than for the other problems. Implications for mathematics education at the elementary level were discussed.
Anahtar Kelime: primary education problem solving problem solving skills elementary secondary education mathematics education elementary education elementary school students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Carpenter, T. P. (1985). How children solve simple word problems. Education and Urban Society, 17(4), 417-425.
  • Carpenter, T. P. & Moser, J. M. (1984). The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education, 15(3), 179-202.
  • Carpenter, T. P., Moser, J. M. & Bebout, H. C. (1988). Representation of addition and subtraction word problems. Journal for Research in Mathematics Education, 19(4), 345-357.
  • Carpenter, T. P., Ansell, E., Franke, M. L., Fennema, E., Weisbeck, L. (1993). Models of problem solving: A study of kindergarten children's problem-solving processes. Journal for Research in Mathematics Education, 24, 428-441.
  • Fuson, K. (1992a). Research on learning and teaching addition and subtraction of whole numbers. In G. Leinhardt, R. Puntam & R. A. Flattrup (Eds.), Analysis of Arithmetic for Mathematics Teaching, pp.53-187. Lawrence Erlboum Associates, Publishers: New Jersey.
  • Greer, B. (1997). Modelling reality in mathematics classrooms: The case of word problems. Learning and Instruction, 7(4), 293-307.
  • MEB (1998). İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi: Ankara.
  • Olkun, S. & Toluk, Z. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi: 1-5 sınıflar. Artım yayınları: Ankara
  • Olkun, S. & Toluk, Z. (2002). Textbooks, word problems and student success on addition and subtraction. International Journal for Mathematics Teaching and Learning. [Online]: http://www.ex.ac.uk/cimt/ijmtl/ijmenu.htm
  • Peterson, P. L., Fennema, E. & Carpenter, T. (1989). Using knowledge of how students think about mathematics. Educational Leadership, 46(4), 42-46.
  • Reusser, K. & Stebler, R. (1997). Every word problem has a solution: The social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction,7(4), 309-327.
  • TIMSS. (1999). “International Mathematics Report, Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade.” Retrieved on 12-March-2001, at URL: http://timss.bc.edu/timss1999i/pdf/T99i_Math_TOC.pdf.
  • Verschaffel, L., De Corte, E. & Vierstraete, H. (1999). Upper elementary school pupils’ difficulties in modelling and solving nonstandard additive word problems involving ordinal numbers. Journal for Research in Mathematics Education, 30(3), 265-285.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, OLKUN S (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. , 27 - 38.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,OLKUN Sinan İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. (2004): 27 - 38.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,OLKUN Sinan İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. , 2004, ss.27 - 38.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. . 2004; 27 - 38.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. . 2004; 27 - 38.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S "İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları." , ss.27 - 38, 2004.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - OLKUN, Sinan. "İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları". (2004), 27-38.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, OLKUN S (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. Eurasian Journal of Educational Research, 0(16), 27 - 38.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,OLKUN Sinan İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. Eurasian Journal of Educational Research 0, no.16 (2004): 27 - 38.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,OLKUN Sinan İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. Eurasian Journal of Educational Research, vol.0, no.16, 2004, ss.27 - 38.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. Eurasian Journal of Educational Research. 2004; 0(16): 27 - 38.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları. Eurasian Journal of Educational Research. 2004; 0(16): 27 - 38.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,OLKUN S "İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları." Eurasian Journal of Educational Research, 0, ss.27 - 38, 2004.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - OLKUN, Sinan. "İlköğretim Öğrencilerinin Toplama-Çıkarma İçeren Standart Sözel Problemlerde İşlem Seçme Başarıları". Eurasian Journal of Educational Research 16 (2004), 27-38.