Yıl: 2020 Cilt: 35 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 20 - 39 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16986/HUJE. 2018037123 İndeks Tarihi: 17-12-2020

Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ScienceStart!™ destekli bilim eğitim programının çocukların bilimsel süreç becerilerine ve bilimsel inanca ve yönelime etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, 60-72 aylık çocukların öğrenim gördüğü bir bağımsız anaokulu bünyesinde iki şubeden toplam 48 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Nicel araştırma deseninde hazırlanmış olan bu çalışmada, deneysel modellerden “öntest-sontest kontrol gruplu model” seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, demografik bilgileri içeren genel bilgi formu, “Bilimsel İnanca Güvenme ve Yönelme Ölçeği” ve “Fen Süreçleri Gözlem Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubu çocuklarının bilimsel inanca güveni ve yönelimi arttırdığı ve bilimsel süreç becerini pozitif yönde desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu çocuklarının cinsiyet bağımsız değişkeni ile Fen Süreçleri Gözlem Formu ve Bilimsel İnanca Güvenme ve Yönelme Ölçeği sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Effect of Sciencestart!™ Assisted Science Education Program on 60-72 Months Old Childrens’ Scientific Process Skills and Scientific Belief and Tendency

Öz:
The purpose of this study is to examine the effect of Sciencestart!™ assisted science education program on childrens’ scientific process skills, scientific belief and tendency. For this purpose, the study participants consist of 48 children (60-72 months old) who are attending an independent preschools’ two class in Konya. In this study, “pretest-posttest control group model” in the quantitative research designs is selected. “Scale of Trusting and Orientation towards the Scientific Belief” and "Science Process Observation Form” have been used as data collection tools. Acording to the findings of the research, trust and tendency in scientific belief and scientific process skills of the experimental groups’ children has shown a significant increase. There were no significant differences between girls and boys in the experimental and control groups in Trust and Tendency in Scientific Belief Scale and Science Process Observation Forms’ posttest mean scores.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akins, K., Durham, J. Smit, J. A. ve VanDenend, J. (2008). Project based learning vs. traditional instruction in the fourth grade science curriculum. [Available online at: http://www.oaisd.org/downloads/instructional_ services__action_research/project_based_learning_vs_traditional_instruction_in_4th_gr_sci_20090612_073522_250.pdf] (Retrieved on December 10, 2012).
  • Akman, B., Üstün, E. ve Güler, T. (2003). 6 yaş çocuklarının bilim süreçlerini kullanma yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 11-14.
  • Akman, B., Veziroglu, M., Alabay, E., Aksoy, P. ve Gelbal, S. (2010, Mayıs). A study on the effects of teachers' attitudes on children's beliefs about science. Paper presented at the Annual Meeting of Canada International Conference on Education, Toronto, Canada.
  • Aktaş-Arnas, Y. (2002). Okulöncesi dönemde fen eğitimi. Yaşadıkça Eğitim, 76, 4-6.
  • Alabay, E. (2007). Okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa eğitiminde kullandıkları öğretim metotları. Proceedings of the Ulusal Teknik Eğitim Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, 1001-1004.
  • Alabay, E. (2009). Analysis of science and nature corners in preschool institutions (Example of konya province). Proceedings of the World Conference on Educational Sciences, Social and Behavioral Sciences 1, 857-861.
  • Alisinanoğlu, F., Inan, H. Z., Özbey, S. ve Uşak, M. (2012). Early childhood teacher candidates’ qualifications in science teaching. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(1), 373-390.
  • Areepattamannil, S. (2012). Effects of inquiry-based science instruction on science achievement and interest in science: evidence from Qatar. The Journal of Educational Research, 105(2), 134-146.
  • Aydoğdu, B. ve Ergin, Ö. (2008). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı deney tekniklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 15-36.
  • Ayvacı, H. Ş., Devecioğlu, Y. ve Yiğit, N. (2002, Eylül). Okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerindeki yeterliliklerinin belirlenmesi. Paper presented at the Annual Meeting of V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye.
  • Barbarin, O. ve Wasik, B. (2009). Handbook of child development and early education: research to practice. New York: Guilford Press.
  • Bowman, B., Donovan, S. ve Burns, S. M. (2000). Eager to learn: educating our preschoolers. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Brickman, P., Gormally, C., Armstrong, N. ve Hallar, B. (2009). Effects of inquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2), 1-22.
  • Brunton, P. ve Thornton, L. (2010). Science in the early years: building firm foundations from birth to five. London: SAGE Publications Ltd.
  • Büyüktaşkapu, S. (2010). 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir bilim öğretim programı önerisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Campbell, C. ve Jobling, W. (2012). Science in early childhood. London: Cambridge University Pres.
  • Cevretti, G. N., Pearson, P. D., Bravo, M. A. ve Barber, J. (2006). Reading and writing in the service of ınquiry-based science. In R. Doglas, M. Klentschy, ve K. Worth (Eds.), Linking Science and Literacy in the K-8 Classroom, (221-244). Arlington, VA: The National Science Theachers Association.
  • Cheatum, B. A. ve Hammond, A. A. (1999). Physical activities for iımproving children’s learning and behavior: a guide to sensory motor development. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Couchenour, D. ve Chrisman, K. (2010). Families, schools & communities: together for young children (4th Edition). Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
  • Çetin, O. ve Günay, Y. (2007). The effect of constructivist theory on students’ achievement and their way of constructing knowledge in science education. Eğitim ve Bilim, 32 (146), 24-38.
  • Diaconu, M., Heuberger, E., Mateus-Berr, R. ve Vosicky, L. M. (2011). Senses and the city: an ınterdisciplinary approach to urban sensescapes. Wien: Transaction Publishers.
  • Doğan, Ö. F. (2010). Okulöncesi eğitimde fen ve doğa etkinlikleri saatinde öğretmenlerin, deney yöntemine yer verme durumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Duban, N. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre işlenmesi: bir eylem araştırması. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Duschl, R. A., Schweingruber, H. A. ve Shouse, A. W. (2006). Talking science to school: learning and teaching science in grades k- 8. Washington, D.C.: The National Academies Press.
  • Edelson, D. C., Gordin, D. N. ve Pea, R. D. (1999). Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 8 (3-4), 391-450.
  • Erden, F. T. ve Sönmez, S. (2011). Study of Turkish preschool teachers’ attitudes toward science teaching. International Journal of Science Education, 33(8), 1149-1168.
  • French, L. (2004). Science as the center of a coherent, ıntegrated early childhood curriculum. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 138-149.
  • French, L. ve Conezio, K. (2004). ScienceStart! curriculum: capitalizing on how preschoolers learn. Warner Educator, 2-5.
  • French, L., Conezio, K. ve Boynton, M. (2000). Using science as the hub of an early childhood curriculum: the sciencestart!™ curriculum. [Available online at: http://ceep.crc.uiuc.edu/pubs/katzsym/french.html] (Retrieved on July 10, 2012).
  • Friedel, C., Irani, T., Rudd, R., Gallo, M., Eckhardt, E. ve Ricketts, J. (2008). Overtly teaching critical thinking and inquiry-based learning: a comparisonn of two undergraduate biotechnology classes. Journal of Agricultural Education, 49(1), 72-84.
  • Gençtürk, H. A. (2004). Sorgulama yöntemiyle fen bilgisi dersi öğretiminin ilköğretim okullarında uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Gibbons, A. (1992). Growing scientists for the 21st century. Science, 258, 1195.
  • Günay Bilaloğlu, R. (2006). 6 yaş çocuklarına bağışıklık sisteminin analoji tekniği ile öğretimin başarı ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Halpern, D. F. (2000). Sex differences in cognitive abilities (3rd ed.). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Halpern, D. F., Aronson, J., Reimer, N., Simpkins, S., Star, J. R. ve Wentzel, K. (2007). Encouraging girl in math and science (NCER 2007-2003). Washington, DC: National Center for Education Research, Institute of Education Sciences, U.S. Dpertment of Education.
  • Hendrix, R., Eick, C. ve Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry-based elementary program: the effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 823-846.
  • Hoffer, T. B., Rasinski, K. A. ve Moore, W. (1995). Social background differences in high school mathematics and science coursetaking and achievement. Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • Hong, S. Y. ve Diamond, K. E. (2012). Two approaches to teaching young children science concepts, vocabulary, and scientific problem-solving skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 295-305.
  • Howe, A. C. ve Jones, L. (1998). Engaging children in science. New Jersey: Prentice Hall,Inc.
  • Hyde, J. S. (2005). The gender similarities hypothesis. American Psychologist, 60(6), 581-592.
  • Kandır, A. ve Ulus, L. K. (2007). Öğretmenlerin beş-altı yaş çocuklarının kavram gelişimlerinde fen-doğa ve matematik etkinliklerini kullanmalarına ilişkin görüşleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 32 (339), 40–46.
  • Karaer, H. ve Kösterelioğlu, M. (2005). Amasya ve sinop illerinde çalışan okul öncesi öğretmenlerin fen kavramlarının öğretilmesinde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2). 448-453.
  • Karamustafaoğlu, S. ve Kandaz, U. (2006). Okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinde kullanılan öğretim yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 65-81.
  • Keegan, M. (2003). How did the bad students do so well? International Journal of Instructional Media, 29, 269-273.
  • Keller, T. J. (2001). From theory to practice creating an inquiry-based science classroom. PhD Thesis, University of Pasific Lutheran.
  • Kıldan, O. ve Bektaş, M. (2009). Erken çocukluk döneminde fen ve doğa ile ilgili konuların öğretilmesinde okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 113-127.
  • Klein, E. R., Hammrich, P. L., Bloom, S. ve Ragins, A. (2000). Language development and science inquiry: the head start on science and communication program. Early Childhood Research and Practice, 2(2), 1-22.
  • Kuhlthau, C. C., Maniotes, L. K. ve Caspari, A. K. (2007). Guided inquiry. Westport, CT: Greenwood Publishing Group Inc.
  • Machado, J. M. (2012). Early childhood experiences in language arts: early literacy (10th Edition). Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Madigan, T. (1997). Science proficiency and course taking in high school: the relationship of course-taking patterns to increases in science proficiency between 8th and 12th grades. Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • Magnussen, L., Ishida, D. ve Itano, J. (2000). The impact of the use of inquiry-based learning as a teaching methodology on the development fo critical thinking. The Journal of Nursing Education, 39(8), 360-364.
  • Mantzicopoulos, P., Patrick, H. ve Samarapungavan, A. (2008). Young children’s motivational beliefs about learning science. Early Childhood Research Quarterly, 23(3), 378-394.
  • Mantzicopoulos, P., Samarapungavan, A. ve Patrick, H. (2009). "We learn how to predict and be a scientist": early science experiences and kindergarten children's social meanings about science. Cognition and Instruction, 27(4), 312-369.
  • Martin, D. J. (1997). Elementary science methods a constructivist approach. Newyork: Delmar Publisher.
  • Martin, D. J. (2011). Elemantary science methods: a constructivist approach (6th Edition). Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Marx, R. W., Blumenfeld, P. C., Krajcik, J. S., Fishman, B., Soloway, E., Geier, R ve Tal, R. T. (2004). Inquiry-Based science in the middle grades: assessment of learning in urban systemic reform. Journal of Research in Science Teaching, 41 (10), 1063-1080.
  • Mccarthy, B. C. (2005). Effects of thematic-based, hands-on science teaching versus a textbook approach for students with disabilities. Journal of Research in Science Teaching, 42(3), 245–263.
  • Mecit, Ö. (2006). The effect of 7e learning cycle model on the ımprovement of fifth grade students’ critical thinking skills. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • New, R. S. ve Cochran, M. (2007). Early childhood educaion. USA: Greenwood Publishing Group Inc.
  • NRC (National Research Council) (1996). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press.
  • NRC (National Research Council). (2000). Inquiry and the national science education standards. Washington , DC : National Academy Press
  • NRC (National Research Council). (2001). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press.
  • Özbey, S. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, M., Akdağ, G. ve Ekmekçi, S. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine ilişkin pedagojik alan bilgileri ile öz yeterlilik inanç düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir.
  • Öztürk, E. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin fen ve sanat etkinliklerinin bütünleştirilmesi konusundaki bakış açıları ve deneyimlerindeki değişikliklerin incelenmesi: durum çalışması. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pepele Ünal, M. (2006). Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumların çocukların fen süreçlerini kullanmalarına etkisinin incelenmesi (ankara-malatya illeri örnekleri). Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Peterson, S. M. ve French, L. (2008). Supporting young children’s explanations through inquiry science in preschool. Early Childhood Research Quarterly, 23(3), 395-408.
  • Salandanan, G. G. (2002). Teaching children science. Quezon City: Kahta Publishing Co.
  • Samarapungavan, A., Patrick, H. ve Mantzicopoulos, P. (2011). What kindergarten students learn in ınquiry-based science classrooms. Cognition and Instruction, 29(4), 416-470.
  • Saunders, G. L., Cavallo, A. L. ve Abraham, M. R. (2001). Relationships among epistemological beliefs, gender, approaches to learning, and ımplementation of ınstruction in chemistry laboratory. Paper Presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science, Boston, MA.
  • Spelke, E. S. (2005). Sex diffirences in intrinsic aptitude for mathematics and science? a critical review. American Psychologist, 60(9), 950-958.
  • Stout, B. (2001). Tools for scientific inquiry in a fifth-grade classroom. Primary Voices K-6, 10(1), 23-27.
  • Sullivan, F. R. (2008). Robotics and science literacy: thinking skills, science process skills, and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373–394.
  • Şimşek, P. ve Kabapınar, F. (2010). The effects of inquiry-based learning on elementary students’ conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes. Procedia Social and Behavioral Sciences, (2), 1190-1194.
  • Taylor, J. ve Bilbrey, J. (2012). Effectiveness of inquiry-based and teacher-directed instruction in an Alabama elementary school. Journal of Instructional Pedagogies, 8, 1-16.
  • Timur, B. (2005). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin (inquiry teaching) öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Timur, B. ve Kıncal, R. Y. (2010). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin (ınquiry teaching) öğrenci başarısına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 41-65.
  • Uysal, D. (2007). Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen ve doğa etkinliklerinin işlevselliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ünal, M. ve Akman, B. (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 251-257.
  • Valente, M. O., Fonseca, J. ve Conboy, J. (2011). Inquiry science teaching in portugal and some other countries as measured by pisa 2006. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, 255-262.
  • Venn, E. C. ve Jahn, M. D. (2003). Teaching and learning in preschool: using individually appropriate practices in early childhood literacy instruction. Newark, DE: International Reading Association.
  • Walker, M. (2007). Teaching inquiry-based science. East Sussex: Gardners Books.
  • Wolf, S. J. ve Fraser, B. J. (2008). Learning environment, attitudes and achievement among middle-school science students using inquiry-based laboratory activities. Research in Science Education, 38(3), 321-341.
  • Wu, H. K. ve Hsieh, C. E. (2006). Developing sixth grader’s inquiry skills to construct explanations in inquiry-based learning environments. International Journal of Science Education, 28(11), 1289-1313.
  • Wu, H. K. ve Krajcik, J. S. (2006). Inscriptional practices in two ınquiry-based classrooms: a case study of seventh graders’ use of data tables and graphs. Journal of Research in Science Teaching, 43(1), 63-95.
  • Yao, C., Dierking, L. D., Anderson, P. A., Schatz, D. ve Wolf, S. (2006). Handbook for small science centers. Plymouth: AltaMira Press.
APA Alabay E, Yıldırım Doğru S, Akman B (2020). Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. , 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
Chicago Alabay Erhan,Yıldırım Doğru Safiye Sunay,Akman Berrin Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. (2020): 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
MLA Alabay Erhan,Yıldırım Doğru Safiye Sunay,Akman Berrin Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. , 2020, ss.20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
AMA Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. . 2020; 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
Vancouver Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. . 2020; 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
IEEE Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B "Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi." , ss.20 - 39, 2020. 10.16986/HUJE. 2018037123
ISNAD Alabay, Erhan vd. "Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi". (2020), 20-39. https://doi.org/10.16986/HUJE. 2018037123
APA Alabay E, Yıldırım Doğru S, Akman B (2020). Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
Chicago Alabay Erhan,Yıldırım Doğru Safiye Sunay,Akman Berrin Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35, no.1 (2020): 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
MLA Alabay Erhan,Yıldırım Doğru Safiye Sunay,Akman Berrin Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.35, no.1, 2020, ss.20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
AMA Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 35(1): 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
Vancouver Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 35(1): 20 - 39. 10.16986/HUJE. 2018037123
IEEE Alabay E,Yıldırım Doğru S,Akman B "Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, ss.20 - 39, 2020. 10.16986/HUJE. 2018037123
ISNAD Alabay, Erhan vd. "Sciencestart!™ Destekli Bilim Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Bilimsel İnanca ve Yönelime Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/1 (2020), 20-39. https://doi.org/10.16986/HUJE. 2018037123