ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI
Yıl: 2020 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 8 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-12-2020
ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI
Öz: Amaç: Uzmanlık eğitiminde, eğitim etkinlikleri için ayrılacak zaman, en verimli şekilde kullanılmalıdır. Bu amaç için ters yüz sınıf modeli iyi bir öğrenme öğretme stratejisi olacaktır. Bu araştırmada ters yüz sınıf modelin de KBB Uzmanlık öğrencileri için "Alerjik Rinit" kursu düzenlenmiştir. Ters yüz modelinin KBB uzmanlık eğitiminde uygulaması değerlendirilmiştir. Yöntem: KBB Uzmanlık çekirdek programdaki alerjik rinit konusundaki öğrenme başlıkları içerecek şekilde ters yüz sınıf modeline uygun beş oturumluk bir kurs planlandı. Sınıf öncesi öğrenme kaynağı olarak "Türkiye Alerjik Rinit Tanı ve Tedavi Klavuzu" kitabı seçildi. Kursun etkinliğini göstermek için kurs öncesi ön test ve kurs bitiminde son test olarak uygulanması planlandı. Kursa ait geri bildirimler SETh kısa interaktif kurs ölçeği ile alındı. Bulgular: Kursa 6 KBB uzmanlık öğrencisi, 3 eğitici ve alerji poliklinik hemşiresi katıldı. Oturumlar küçük grup çalışmasışeklinde gerçekleştirildi. Her oturumda çeşitli interaktif öğretme yöntemleri kullanıldı. Uygun konular vaka örnekleri üzerinde öğrenildi. Uzmanlık öğrencileri kitapta cevabını bulamadıkları konularda literatür taraması yaparak, çeşitli makaleler okudular ve tartıştılar. Eğiticiler ve alerji hemşiresi kendi deneyimlerini uzmanlık öğrencileriyle paylaştılar. Uzmanlık öğrencilerinin son testte (90,33 ±6,08), ön teste (24,50±6,15) göre daha yüksek puan aldıkları istatistiksel olarak gösterildi (p=0,0001 p<0.05). SETh interaktif kısa kurs ölçeği değerlendirme sonuçlarından ve yazılı geri bildirimlerden uzmanlık öğrencilerinin alerjik rinit kursundan memnun kaldıkları gösterildi. Sonuç: Öğrenme stratejisi olarak ters yüz sınıf modeli kullanılarak KBB Uzmanlık çekirdek programındaki alerjik rinitle ilgili öğrenme hedeflerine 5 öğrenme oturumunda başarıyla ulaşılmıştır. Bilişsel öğrenme alanında daha kısa sürede, başarılı bir öğrenme gerçekleştirmek için öğretme stratejisi olarak ters yüz sınıf modeli KBB Uzmanlık eğitimi çekirdek programında başarıyla kullanılabilir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1.TUK KBBBBC Uzmanlık eğitimi çekirdek müfredat https://tuk.saglik.gov.tr/TR,50114/kulak-burun-bogaz-hastaliklari.html (Erişim tarihi: 10/02/2019)
- 2.Uzmanlık eğitimi karnesi rehberi Avaible from: URL: http://www.kbb.org.tr/TKBBBBCDData/Document/3092016153854-rehber2016.pdf (Erişim tarihi: 01/12/2019)
- 3.Zayim N, Şenol Y, Kara CO. Uzmanlık eğitim programıdeğerlendirme odak gurup görüşme raporu. www.kbb.org.tr/TKBBBBCDData/ Uploads/files/Standardizasyon.docx
- 4.Kara CO, Daloğlu M. Kulak Burun Boğaz Uzmanlık Eğitim Programları Standartizasyonu; Öğrenciler ve Eğiticiler Konuşuyor Tıp Eğitimi Dünyası 2018;17, 72-75.
- 5.Kara CO. Ters yüz sınıf [Flipped classroom]. Tıp Eğitimi Dünyası, 2016;15, 12-26.
- 6.Kara CO, Gürpınar E. Ters Yüz Sınıf Uygulamasında Klinik Öğrenme İkliminin Değerlendirilmesi Tıp Eğitimi Dünyası2018; 17, 24-40.
- 7.Bergmann J, Sams A. In Flip your classroom; Reach every student, in every class, every day. ISTE Washington USA, 2012.
- 8.Ünsal H. Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 2018; 4, 39-50.
- 9.Hayırsever F, Orhan A. Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi Mersin Ü Eğitim Fak D 2018;14, 572-596.
- 10.Türkiye alerjik rinit tanı ve tedavi klavuzu Editörler Ecevit C, Haberal Can İ, Özcan M. İstanbul: TKBBBBC Derneği yayını, 2019.
- 11.Aktürk Z, Dağdeviren N, Şahin M, Özer C. South East Thames (SETh) didaktik ve interaktif kurs değerlendirme ölçeklerinin Türkçe'ye uyarlanması. T Klin Tıp Bilimleri. 2002;22,152-155.
- 12.Ergin Ş, Özdemir S, Sarıoğlu Büke A, Kara CO, Kaçar N. Mini clinical evaluation exercise in undergraduate dermatovenereology education: an experience of University of Pamukkale, Medical Faculty TURKDERM-Arc Turkish Dermatol Venerol 2013; 47, 54-58.
- 13.Kara CO, Mengi E, Tümkaya F, Topuz B, Ardıç FN. Direct Observation of Procedural Skills in Otorhinolaryngology Training. Turk Arch Otorhinolaryngol 2018; 56: 7-14.
- 14.Kara CO. Ters yüz sınıf. Toraks Cerrahisi Bülteni 2015; 9, 224-8.
- 15.Sezer B, Abay E. Looking at the Impact of the Flipped Classroom Model in Medical Education. Scand J Educ Research 2019; 63;853-868,.
- 16.Blair RA, Caton JB, Hamnvik OR. A flipped classroom in graduate medical education. Clin Teach. 2019 Sep 11. doi: 10.1111/tct.13091. [Epub ahead of print]
- 17.Allenbaugh J, Spagnoletti C, Berlacher K. Effects of a Flipped Classroom Curriculum on Inpatient Cardiology Resident Education. J Grad Med Educ. 2019;11:196-201.
- 18.Martinelli SM, Chen F, DiLorenzo AN, Mayer DC, Fairbanks S, Moran K, Ku C, Mitchell JD, Bowe EA, Royal KD, Hendrickse A, VanDyke K, Trawicki MC, Rankin D, Guldan GJ, Hand W, Gallagher C, Jacob Z, Zvara DA, McEvoy MD, Schell RM. Results of a Flipped Classroom Teaching Approach in Anesthesiology Residents. J Grad Med Educ. 2017;9:485-490.
- 19.Lucardie AT, Berkenbosch L, van den Berg J, Busari JO. Flipping the classroom to teach Millennial residents medical leadership: a proof of concept. Adv Med Educ Pract. 2017; 13;8:57-61.
APA | KARA C, Mengi E, Topuz B (2020). ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. , 1 - 8. |
Chicago | KARA CÜNEYT ORHAN,Mengi Erdem,Topuz Bülent ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. (2020): 1 - 8. |
MLA | KARA CÜNEYT ORHAN,Mengi Erdem,Topuz Bülent ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. , 2020, ss.1 - 8. |
AMA | KARA C,Mengi E,Topuz B ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. . 2020; 1 - 8. |
Vancouver | KARA C,Mengi E,Topuz B ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. . 2020; 1 - 8. |
IEEE | KARA C,Mengi E,Topuz B "ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI." , ss.1 - 8, 2020. |
ISNAD | KARA, CÜNEYT ORHAN vd. "ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI". (2020), 1-8. |
APA | KARA C, Mengi E, Topuz B (2020). ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. KBB-Forum, 19(1), 1 - 8. |
Chicago | KARA CÜNEYT ORHAN,Mengi Erdem,Topuz Bülent ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. KBB-Forum 19, no.1 (2020): 1 - 8. |
MLA | KARA CÜNEYT ORHAN,Mengi Erdem,Topuz Bülent ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. KBB-Forum, vol.19, no.1, 2020, ss.1 - 8. |
AMA | KARA C,Mengi E,Topuz B ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. KBB-Forum. 2020; 19(1): 1 - 8. |
Vancouver | KARA C,Mengi E,Topuz B ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI. KBB-Forum. 2020; 19(1): 1 - 8. |
IEEE | KARA C,Mengi E,Topuz B "ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI." KBB-Forum, 19, ss.1 - 8, 2020. |
ISNAD | KARA, CÜNEYT ORHAN vd. "ALERJİK RİNİT KURSU: KBB UZMANLIK EĞİTİMİNDE TERS YÜZ SINIF UYGULAMASI". KBB-Forum 19/1 (2020), 1-8. |