İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl: 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 359 - 395 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33415/daad.651281 İndeks Tarihi: 20-12-2020

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
İnsanlık tarihi kadar eski bir olgu olarak dini gruplaşma, modern toplumlardafarklılaşan yapısı ile dini hayat üzerindeki etkisini sürdürmektedir. Sosyolojik birolgu kabul edilen dini cemaatleşmeye, Cumhuriyet Türkiye’sinde 1960’lı yıllardaitibaren bir taraftan çok partili siyasi ortam, şehirleşme ve sanayileşme diğer taraftan dini hayat ve eğitimin kısıtlanmasının ön açtığı söylenebilir. İlahiyat eğitimialan öğrencilerin dini gruplar hakkındaki görüşlerini ele alan bu çalışma, Uşaküniversitesi İslami İlimler Fakültesinde eğitim alan 74 öğrenci ile yarıyapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğrencileregöre dini gruplara temas noktaları, dini grupların işlevleri, denetlenmesi ve dinigruplara eleştiriler ve öğrencilerin ilahiyatçı kimliği ile dini grup aidiyeti arasındanasıl bir ilişki kurdukları nitel veri analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğrencilerindini gruplara temasında aile ile birlikte sosyoekonomik etkenler belirleyicidir.Öğrencilerin dini grup algılarında grup aidiyeti öne çıkmakla birlikte, yüksek dineğitiminin öğrencilere daha nesnel bir dini grup algısı kazandırdığı söylenebilir.
Anahtar Kelime:

A Study on The Vıews of The Faculty of Scıence Students About Islamıc Groups

Öz:
The effect of religious grouping as a phenomenon as old as the history of humanity on religious life continues with its changing structure in modern populations. It can be said that religious congregations regarded as a sociological phenomenon have been initiated by, on one hand, multi-party political atmosphere, urbanization and industrialization, on the other hand, by the restrictions in religious life and religious education in Turkish Republic as of the 1960’s. This study investigating the views of the students in the Faculty of Islamic Sciences about religious groups was carried out using semi-structured interview technique with 74 students studying in the Faculty of Islamic Sciences of Uşak University. In the study qualitative data analysis technique was used to analyze the contact points of religious groups, the functions, supervision and criticism of religious groups and how the students establish the relationship between the theologian identity and religious group belonging. Socio economic factors along with the family are the determinants of students’ contact with religious groups. Although group belonging is dominant in students’ religious group perceptions, it can be said that academic religious education gives students more objective religious group perception.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BULUT R (2020). İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 359 - 395. 10.33415/daad.651281
Chicago BULUT RAMAZAN İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2020): 359 - 395. 10.33415/daad.651281
MLA BULUT RAMAZAN İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2020, ss.359 - 395. 10.33415/daad.651281
AMA BULUT R İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2020; 359 - 395. 10.33415/daad.651281
Vancouver BULUT R İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2020; 359 - 395. 10.33415/daad.651281
IEEE BULUT R "İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.359 - 395, 2020. 10.33415/daad.651281
ISNAD BULUT, RAMAZAN. "İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2020), 359-395. https://doi.org/10.33415/daad.651281
APA BULUT R (2020). İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 20(1), 359 - 395. 10.33415/daad.651281
Chicago BULUT RAMAZAN İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 20, no.1 (2020): 359 - 395. 10.33415/daad.651281
MLA BULUT RAMAZAN İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, vol.20, no.1, 2020, ss.359 - 395. 10.33415/daad.651281
AMA BULUT R İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 2020; 20(1): 359 - 395. 10.33415/daad.651281
Vancouver BULUT R İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 2020; 20(1): 359 - 395. 10.33415/daad.651281
IEEE BULUT R "İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 20, ss.359 - 395, 2020. 10.33415/daad.651281
ISNAD BULUT, RAMAZAN. "İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİNİ GRUPLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 20/1 (2020), 359-395. https://doi.org/10.33415/daad.651281