Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler
Yıl: 2004 Cilt: 10 Sayı: 38 Sayfa Aralığı: 266 - 277 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler
Öz: Bu araştırmanın temel amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükleri incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2002-2003 öğretim yılında Ağrı, Diyarbakır, Konya, Muş ve Şanlıurfa illerinde göreve yeni başlayan toplam 247 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 34 sorudan oluşan bir anketin öğretmenlere uygulanmasıyla elde edilmiştir. Anket yoluyla toplanan verilerin betimsel analizinde SPSS İstatistik Programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu, öğretmenlik mesleğine uyum sağlamada ve bu mesleği başarılı bir şekilde icra etmede çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
- Burden, P. R. (1982). Implications of Teacher Career Development: New Roles for Teachers, Administrators, and Professors. Action in Teacher Education. 4(4), 21-25.
- Chenkley, K. (1999). Learning From The Masters: How Teachers Help Teachers Improve Instruction. Education Update, 41(1), 1-3.
- Darling-Hammond, L. (2003). Keeping Good Teachers: Why It Matters, What Leaders Can Do. Educational Leadership. 60(8), 6-13.
- Feiman-Nemser, S. (2003). What New Teachers Need To Learn. Educational Leadership. 60(8), 25-29.
- Haycock, K. (1998). No More Settling for Less. Thinking 6-16, 4(1), 3-12.
- Jonhson, S. M. and Birkeland, S. E. (2003). The Schools That Teachers Choose. Educational Leadership, 60(8), 20-24.
- Nieto, S. M. (2003). What Keeps Teachers Going? Educational Leadership, 60(8), 14-18.
- Sargent, B. (2003). Finding Good Teachers-And Keeping Them. Educational Leadership, 60(8), 44-47.
APA | KORKMAZ İ, ŞABAN A, Akbaşlı S (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. , 266 - 277. |
Chicago | KORKMAZ İsa,ŞABAN Ahmet,Akbaşlı Sait Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. (2004): 266 - 277. |
MLA | KORKMAZ İsa,ŞABAN Ahmet,Akbaşlı Sait Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. , 2004, ss.266 - 277. |
AMA | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. . 2004; 266 - 277. |
Vancouver | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. . 2004; 266 - 277. |
IEEE | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S "Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler." , ss.266 - 277, 2004. |
ISNAD | KORKMAZ, İsa vd. "Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler". (2004), 266-277. |
APA | KORKMAZ İ, ŞABAN A, Akbaşlı S (2004). Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 266 - 277. |
Chicago | KORKMAZ İsa,ŞABAN Ahmet,Akbaşlı Sait Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, no.38 (2004): 266 - 277. |
MLA | KORKMAZ İsa,ŞABAN Ahmet,Akbaşlı Sait Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.10, no.38, 2004, ss.266 - 277. |
AMA | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004; 10(38): 266 - 277. |
Vancouver | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004; 10(38): 266 - 277. |
IEEE | KORKMAZ İ,ŞABAN A,Akbaşlı S "Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10, ss.266 - 277, 2004. |
ISNAD | KORKMAZ, İsa vd. "Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Güçlükler". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/38 (2004), 266-277. |