MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ
Yıl: 2019 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 387 - 399 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 20-12-2020
MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ
Öz: Bu çalışmada muhasebe meslek elemanı yetiştiren muhasebe ve finansal yönetim bölümündeki potansiyel muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilerinin, daha az sayıda muhasebe dersi alan işletme bölümü öğrencilerinin ve muhasebe dersini hiç almamış olan ilahiyat fakültesi öğrencilerinin muhasebe mesleğine ve muhasebe meslek mensuplarına bakış açılarının ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada, muhasebe eğitiminin mesleğe bakış açısında oluşturduğu farklılıklar üç farklı öğrenci grubu öğrenci grubu üzerinde ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anket yöntemi ile gerçekleştirilen veri toplama işleminde, Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesinde bulunan farklı üç bölümün 2. ve 4. sınıf, I. ve II. öğretimlerinde öğrenim gören toplam 420 öğrencinin çalışmanın hipotezlerini ölçmek amacıyla hazırlanan sorulara ait görüşleri toplanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler One Way Anova, Güvenilirlik analizi, Post Hoc testlerine tabi tutulmuştur. Bu sonuca göre üniversite öğrencilerinin almış oldukları eğitimlerin, muhasebe mesleği ve muhasebe meslek mensuplarına karşı bakış açıları üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime: COMPARATIVE ANALYSIS OF THE PERSPECTIVES OF THE STUDENTS WHO HAVE TAKEN AND HAVE NOT TAKEN ACCOUNTING EDUCATION TO ACCOUNTING PROFESSION AND ACCOUNTING PROFESSION MEMBERS: EXAMPLE OF THE SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITY
Öz: In this study, it aims to put forward the perspectives of the students who are potential candidate of accounting profession member in the accounting and financial management department which is trained accounting profession staff, and students of business administration who have taken a small number of accounting lesson and students of faculty of theology who have never taken an accounting lesson to accounting profession and accounting profession members. In this study, it is tried to reveal that differences in the perspective of the accounting education to accounting profession on the group of students divided into three sections. In the data collection process carried out through the survey, it is consulted that a total of 420 student’s opinions from the 2st and 4nd class, I. and II. education who are studying in three departments which is mentioned in Süleyman Demirel University. Data obtained in the research were subject to One Way Anova, Reliability Analysis, Post Hoc Test. As a result of the research, two hypotheses which were prepared fit for purpose were accepted. Accordingly, it was found out that education of university students had an impact on the perspectives of the accounting profession and accounting profession members.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akyüz, F. , Yeşil, T., Ay, F. (2018). Muhasebe Mesleği Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Uşak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, (Özel Sayı), 298-327.
- Albez, A., Bilici, N. (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 383-398.
- Bektöre, S., Sözbilir, H., Banar, K. (2003). Genel Muhasebe İlkeleri ve Uygulaması, Birlik Ofset, Eskişehir.
- Bozkurt İ., Öksüz S., Karakuş R. (2013). Muhasebe Eğitiminin Niteliği ve Bu Eğitimin Muhasebecilik Mesleği ile İlgili Algılarına Etkisi: Çankırı Meslek Yüksekokulu Örneği, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 61-76.
- Cemalcılar, Ö., Sürmeli ,F., Benligiray ,Y. (2003). Genel Muhasebe. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
- Çelenk, H., Atmaca, M., Horasan, E. (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitim Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Öneri Dergisi, 9(33), 159171.
- Duman, B. (2018). Meslek Lisesi Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Algısı, Mesleki Bilimler Dergisi, 7(2), 133-141.
- Erduru, İ., Deran, A. Celik, S. (2017). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının İncelenmesi: Ömer Halisdemir Üniversitesi Örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(2), 34-48.
- Ergin, H. (1997). Muhasebeye Giriş, Üniversite Kitapevi, Kütahya.
- Ertaş, F. C. (2007). Muhasebe Organizasyonu, Seçkin Yayınları: Ankara.
- Gökgöz, A. (2012). Muhasebenin Sosyal Yönü, Dora Yayınları, Bursa.
- İpek S., Öksüz M., Yücesan M. (2017). Muhasebe Mesleğinin Öğrenciler Tarafından Algılanması: Ayvacık Meslek Yüksekokulu Örneği, Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 88-95.
- Karabınar, S. (2005). Kültür-Muhasebe Etkileşimi Açısından Muhasebe İklimi–Muhasebeye Kültürel Bakışlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
- Özcan, İ., Ünal, F., Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi: Muhasebe ve Finansman Dergisi, (41), 170182.
- Tepeli, Y., Kayıhan B. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(3), 138-156.
- TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası (2006). Küreselleşme Etik Kodlar ve Örgütler, Şafak Organizasyon Matbaacılık Ltd. Şti ., Ankara.
- Toroslu, M. V. (2012). Muhasebe Teorisi, Adalet Yayınevi, Ankara.
- Usul, H. (2007). Davranışsal Muhasebe, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara.
- 13 Haziran 1989 tarih ve 3568 sayılı resmi gazetede yayımlanan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu.
APA | APALI A, ERTÜRK Ş, Acun Ö (2019). MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. , 387 - 399. |
Chicago | APALI Ali,ERTÜRK ŞULE,Acun Özge MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. (2019): 387 - 399. |
MLA | APALI Ali,ERTÜRK ŞULE,Acun Özge MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. , 2019, ss.387 - 399. |
AMA | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. . 2019; 387 - 399. |
Vancouver | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. . 2019; 387 - 399. |
IEEE | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö "MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ." , ss.387 - 399, 2019. |
ISNAD | APALI, Ali vd. "MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ". (2019), 387-399. |
APA | APALI A, ERTÜRK Ş, Acun Ö (2019). MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 387 - 399. |
Chicago | APALI Ali,ERTÜRK ŞULE,Acun Özge MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 15, no.3 (2019): 387 - 399. |
MLA | APALI Ali,ERTÜRK ŞULE,Acun Özge MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.15, no.3, 2019, ss.387 - 399. |
AMA | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 15(3): 387 - 399. |
Vancouver | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 15(3): 387 - 399. |
IEEE | APALI A,ERTÜRK Ş,Acun Ö "MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ." Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15, ss.387 - 399, 2019. |
ISNAD | APALI, Ali vd. "MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN MUHASEBE MESLEĞİ VE MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINA KARŞI BAKIŞ AÇILARININ KARŞILAŞTIRMALI İNCELENMESİ: SDÜ ÖRNEĞİ". Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 15/3 (2019), 387-399. |