Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 199 - 224 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-12-2020

YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI

Öz:
Google Ads, firmaların web sitelerini belirli hedeflemeler doğrultusunda (anahtar kelime, demografi,ilgi alanı) ve belirli bir günlük bütçe dâhilinde kullanıcılara sunabilecekleri bir çevrimiçipazarlama aracıdır. Reklâm verenler potansiyel müşterilerini web sitelerine çekebilmekiçin tıklama başına bir ücret öderler. Arama motorunda arama yapan kullanıcılar Ads reklâmlarıile sponsorlu arama sonuçlarına tıklayarak reklâm verenlerin web sitelerine yönlendirilir.Dijital pazarlama verilerinin doğru analiz edilememesi hem hedef kitleye ulaşılamamasınahem de gereksiz reklâm harcaması yapılmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle işletmelerin websitelerinden elde edilen dijital pazarlama verilerinin doğru şekilde optimize edilmesi ihtiyacıdoğmaktadır. Dijital pazarlama ajanslarının hızla artan müşteri talepleri ve müşteri sayısınaistinaden hesap optimizasyonlarında elle yapılan işlemlerin azaltılması, çalışan verimliliği vekatma değerinin artırılması büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, internet üzerinden ürün vehizmetlerini potansiyel müşterilerine tanıtmak ve satış yapmak isteyen kullanıcıların hesaplarındabiriken dijital pazarlama verilerinin analizi için otonom bir sistem geliştirilmiştir. Hesaplarınperformans takibi ve optimizasyonu amacıyla Günlük Bütçe ve Teklif ayarlamaları,Anahtar Kelime ve Negatif Anahtar Kelime çakışma kontrolleri ve Reklâm, Anahtar Kelimeve Uzantı URL’lerinin çalışmaması gibi durumların kontrolleri için JavaScript programlamadili kullanılarak hazırlanan yazılımlar yardımıyla otomasyon kuralları oluşturulmuştur.
Anahtar Kelime:

DEVELOPING AUTONOMOUS SMART SYSTEMS BASED ON DIGITAL MARKETING DATA VIA INNOVATIVE BUSINESS INTELLIGENCE APPLICATIONS: A GOOGLE ADS APPLICATION

Öz:
Google Ads is an online marketing platform that enables companies to present their websites to users within predetermined targets (keywords, demographics, area of interests) and daily budgets. Advertisers pay cost-per-click in order to draw potential customers to their websites. Users who make search at search engine click to sponsored search results via Ads advertisements and they are directed to advertiser’s websites. Lack of effective management of Ads accounts causes a failure in reaching the target audience and inefficient advertisement expenditures. Thus, accurate optimization of digital marketing data of companies’ websites is needed. Due to high rate of increase in customer demands to digital marketing agencies and number of customers, it is very important for digital marketing agencies to decrease amount of manual operations and; increase employee efficiency and added value in account optimization. Therefore, an autonomous system was developed for analysis of digital marketing data that accumulated with user accounts who want to advertise and sell their products and services to potential customers. With the aim of performance follow-up and optimization, controls of Daily Budget and Bidding adjustments, Keyword and Negative Keyword Conflicts, and Advertisement, Keyword and URL link breakdowns were made with the help of software coded in JavaScript programming language, which provides automation rules.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Chaffey, D. (2007). Total Email Marketing. Oxford: Butterworth.
  • Duan, Y. ve Burrell, P. (1995). A Hybrid System for Strategic Marketing Planning. Marketing Intelligence & Planning, 13 (11): 5-12.
  • Jarvinen, J. ve Karjaluoto, H. (2015). The Use of Web Analytics for Digital Marketing Performance Measurement. Industrial Marketing Management, 50: 117-127.
  • Jayaram, D., Manrai, A.K. ve Manrai, L.A. (2015). Effective Use of Marketing Technology in Eastern Europe: Web Analytics, Social Media, Customer Analytics, Digital Campaigns and Mobile Applications. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 20: 118-132.
  • Kannan, P.K. ve Li, H.A. (2017). Digital Marketing: A Framework, Review and Research Agenda. International Journal of Research in Marketing, 34: 22-45.
  • Kuo, B.C. (1999). Otomatik Kontrol Sistemleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Leeflang, P.S.H., Verhoef, P.C., Dahlström, P. ve Freundt, T. (2014). Challenges and Solutions for Marketing in a Digital Era. European Marketing Journal, 32: 1-12.
  • Li, S., Li, J.Z., He, H., Ward, P. ve Davies, B.J. (2011). WebDijital: A Web-Based Hybrid İntelligent Knowledge Automation System for Developing Digital Marketing Strategies. Expert Systems with Applications, 38, 10606-10613.
  • McDonald, M. H. B. (1996). Strategic Marketing Planning. London: Kogan Page Ltd.
  • Sheth, J. N. ve Sharma, A. (2005). International e-marketing: Opportunities and Issues. International Marketing Review, 22(6): 611–622.
  • Tiago, M.T.P.M.B. ve Verissimo, J.M.L. (2014). Digital Marketing and Social Media: Why Bother?. Business Horizons, 57: 703-708.
  • Watson, R. ve Zinkhan, G. (1997). Electronic Commerce Strategy: Addressing The Key Questions. Journal of Strategic Marketing, 5(4): 189–210.
  • Acar, Y. (2017). Google AdWords Müşteri Merkezim Hesabı Nasıl Açılır? https://www.adwordsturkey.com/google-adwords-musteri-merkezimhesabi- nasil-acilir/ (10.04.2019).
  • Adalysis, (2017). How to Diagnose & Work With Keyword Conflicts. adalysis. com/blog/diagnose-work-keyword-conflicts (10.04.2019).
  • AdresGezgini. https://adresgezgini.com/hakkimizda/projelerimiz (09.04.2019).
  • Developers1: https://developers.google.com/adwords/api/docs/guides/start (10.04.2019).
  • Developers2: https://developers.google.com/google-ads/scripts/ (10.04.2019).
  • Developers3:https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/ negative-keyword-conflicts (10.04.2019).
  • Developers4:https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/solutions/ link-checker (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım: https://support.google.com/google-ads/answer/1722022?hl=tr (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım2: https://support.google.com/google-ads/answer/1704371 (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım3: https://support.google.com/google-ads/answer/2453972?hl=en (10.04.2019)
  • Google Ads Yardım4: https://support.google.com/google-ads/answer/6312?hl=tr (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım5: https://support.google.com/google-ads/answer/6385220 (10.04.2019).
  • GoogleAdsYardım6:https://support.google.com/googleads/answer/2375423?hl= tr&ref_topic=3123046 (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım7: https://support.google.com/google-ads/answer/6165454?hl=tr (10.04.2019).
  • Google Ads Yardım8: https://support.google.com/webmasters/answer/181708?hl=tr (10.04.2019).
  • Hootsuite ve We Are Social, (2018). Digital in 2018. https://wearesocial.com/ blog/2018/01/global-digital-report-2018 (02.04.2018).
  • İnternet Reklam Evi: http://internetreklamevi.com/acilis-sayfasi-deneyiminianlama/ (27.09.2019).
  • Leone, C. (2017). How Much Should You Budget for Marketing in 2018?. https://www.webstrategiesinc.com/blog/how-much-budget-for-onlinemarketing- in-2014 (09.04.2019).
  • myclientcenter: https://www.google.com/intl/tr/adwords/myclientcenter/ (02.04.2018).
APA Kuleli Pak B, Mocan B, Baz Aktaş N, Yildiz S, Erdoğan İzol A (2020). YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. , 199 - 224.
Chicago Kuleli Pak Burcu,Mocan Bora,Baz Aktaş Neşe,Yildiz Sema,Erdoğan İzol Ayça YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. (2020): 199 - 224.
MLA Kuleli Pak Burcu,Mocan Bora,Baz Aktaş Neşe,Yildiz Sema,Erdoğan İzol Ayça YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. , 2020, ss.199 - 224.
AMA Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. . 2020; 199 - 224.
Vancouver Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. . 2020; 199 - 224.
IEEE Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A "YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI." , ss.199 - 224, 2020.
ISNAD Kuleli Pak, Burcu vd. "YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI". (2020), 199-224.
APA Kuleli Pak B, Mocan B, Baz Aktaş N, Yildiz S, Erdoğan İzol A (2020). YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13(2), 199 - 224.
Chicago Kuleli Pak Burcu,Mocan Bora,Baz Aktaş Neşe,Yildiz Sema,Erdoğan İzol Ayça YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 13, no.2 (2020): 199 - 224.
MLA Kuleli Pak Burcu,Mocan Bora,Baz Aktaş Neşe,Yildiz Sema,Erdoğan İzol Ayça YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.2, 2020, ss.199 - 224.
AMA Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi. 2020; 13(2): 199 - 224.
Vancouver Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi. 2020; 13(2): 199 - 224.
IEEE Kuleli Pak B,Mocan B,Baz Aktaş N,Yildiz S,Erdoğan İzol A "YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI." Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13, ss.199 - 224, 2020.
ISNAD Kuleli Pak, Burcu vd. "YENİLİKÇİ İŞ ZEKÂSI UYGULAMALARIYLA DİJİTAL PAZARLAMA VERİSİ KULLANILARAK, OTONOM AKILLI SİSTEMLER GELİŞTİRİLMESİ: GOOGLE ADS UYGULAMASI". Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 13/2 (2020), 199-224.