Yıl: 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 348 - 370 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17556/erziefd.631488 İndeks Tarihi: 28-12-2020

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi

Öz:
Çalışmada etkileşimli okumanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinde vematematik motivasyonlarındaki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla ön test son test kontrol grupluyarı deneysel desen kullanılan araştırmaya, iki tane 4. sınıftan rastgele seçilen bir sınıf deneygrubu (20), diğer sınıf da kontrol grubu (20) olarak dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarakBalantekin & Oksal, (2014) tarafından geliştirilen “İlkokul 3. ve 4. sınıflar için matematik dersimotivasyon ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Problem kurma testi” kullanılmıştır.Deney ve kontrol gruplarının motivasyon ve problem kurma başarıları veri toplama araçlarındanön test ve son test olarak toplanmış ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Butestlerde her iki grupta anlamlı farklılık olması halinde bağımsız t-testi uygulanmıştır. Analizlersonucunda etkileşimli okumanın problem kurma becerilerinde ve motivasyon ölçeğinin içsel vedışsal motivasyonunda etkili olmasına rağmen, motivasyonsuzluk boyutunda etkisinin olmadığıgörülmüştür.
Anahtar Kelime:

The Effect of Dialogic Reading on Primary School 4th Grade Students’ Mathematics Motivation and Problem Posing Skills

Öz:
The effect of dialogic reading on problem posing skills and mathematics motivation of 4th-grade students were examined in this study. For this purpose, an experimental group (20) randomly selected from two 4th classes and the other class as a control group (20) are included in the research. A quasi-experimental design with pre-test and post-test was used n the study. As a data collection tool, the “mathematics motivation scale for primary school’s 3rd and 4th grades” developed by Balantekin and Oksal (2014) and “problem-posing achievement test” developed by researchers were used. Motivation and problem-posing achievements of the experimental and control groups were collected as pre-test and post-test from the data collection tools and were analyzed Wilcoxon signed rank. And, in cases where there are major differences between these two groups, independent t-test was used. As a result of the analysis, it was seen that although dialogic reading had an effect on problem posing skills and on the internal and external motivation of motivation scale, it had no effect on the non-motivational dimension.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yurtbakan E, AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. , 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
Chicago Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. (2020): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
MLA Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. , 2020, ss.348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
AMA Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. . 2020; 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
Vancouver Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. . 2020; 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
IEEE Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi." , ss.348 - 370, 2020. 10.17556/erziefd.631488
ISNAD Yurtbakan, Ergün - AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba. "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi". (2020), 348-370. https://doi.org/10.17556/erziefd.631488
APA Yurtbakan E, AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
Chicago Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.2 (2020): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
MLA Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.2, 2020, ss.348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
AMA Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(2): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
Vancouver Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(2): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488
IEEE Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.348 - 370, 2020. 10.17556/erziefd.631488
ISNAD Yurtbakan, Ergün - AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba. "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (2020), 348-370. https://doi.org/10.17556/erziefd.631488