İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi
Yıl: 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 348 - 370 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17556/erziefd.631488 İndeks Tarihi: 28-12-2020
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi
Öz: Çalışmada etkileşimli okumanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinde vematematik motivasyonlarındaki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla ön test son test kontrol grupluyarı deneysel desen kullanılan araştırmaya, iki tane 4. sınıftan rastgele seçilen bir sınıf deneygrubu (20), diğer sınıf da kontrol grubu (20) olarak dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarakBalantekin & Oksal, (2014) tarafından geliştirilen “İlkokul 3. ve 4. sınıflar için matematik dersimotivasyon ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Problem kurma testi” kullanılmıştır.Deney ve kontrol gruplarının motivasyon ve problem kurma başarıları veri toplama araçlarındanön test ve son test olarak toplanmış ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile analiz edilmiştir. Butestlerde her iki grupta anlamlı farklılık olması halinde bağımsız t-testi uygulanmıştır. Analizlersonucunda etkileşimli okumanın problem kurma becerilerinde ve motivasyon ölçeğinin içsel vedışsal motivasyonunda etkili olmasına rağmen, motivasyonsuzluk boyutunda etkisinin olmadığıgörülmüştür.
Anahtar Kelime: The Effect of Dialogic Reading on Primary School 4th Grade Students’ Mathematics Motivation and Problem Posing Skills
Öz: The effect of dialogic reading on problem posing skills and mathematics motivation of 4th-grade students were examined in this study. For this purpose, an experimental group (20) randomly selected from two 4th classes and the other class as a control group (20) are included in the research. A quasi-experimental design with pre-test and post-test was used n the study. As a data collection tool, the “mathematics motivation scale for primary school’s 3rd and 4th grades” developed by Balantekin and Oksal (2014) and “problem-posing achievement test” developed by researchers were used. Motivation and problem-posing achievements of the experimental and control groups were collected as pre-test and post-test from the data collection tools and were analyzed Wilcoxon signed rank. And, in cases where there are major differences between these two groups, independent t-test was used. As a result of the analysis, it was seen that although dialogic reading had an effect on problem posing skills and on the internal and external motivation of motivation scale, it had no effect on the non-motivational dimension.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 344-361.
- Akbaba, S. & Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 19-42.
- Akın, Y. & Cancan, M. (2007). Matematik öğretiminde problem çözümüne yönelik öğrenci görüşleri analizi. KKEFD/JOKKEF, 16, 374-390.
- Akoğlu, G., Ergül, C. & Duman, Y. (2014). Etkileşimli kitap okuma: Korunmaya muhtaç çocukların alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkileri. İlköğretim Online, 13(2), 622‐639.
- Aktan, S. & Tezci, E. (2013). Matematik motivasyon ölçeği (mmö) geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Social Science, Volume 6, Issue 4, 57-77.
- Altun, M. (2001). Matematik öğretimi. Bursa: Erkam Matbaası.
- Arıkan, E. E. & Ünal, H. (2013). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem kurma becerilerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 305-325.
- Atalay, Ö. & Güveli, Ö. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 192-220.
- Aydın Yenihayat, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ile öğretmen tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Bağrıyanık, E. & Ömerustaoğlu, A. (2018). İlkokul öğrencilerinin motivasyon düzeylerini etkileyen faktörler. Biruni Üniversitesi Sağlık ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 1-11.
- Balaban, J. (2006). Öğrenmede güdülenme. Y. Kuzgun ve D. Deryakulu, (Ed.), Eğitimde bireysel farklılıklar içinde (s. 169-199). Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Balantekin, Y. (2014). ARCS motivasyon modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin motivasyonlarına, tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa.
- Balantekin, Y. & Oksal, A. (2014). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri için matematik dersi motivasyon ölçeği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(2), 102-113.
- Balgalmış, E. & Işık-Ceyhan, E. (2019). Dörtgenlerin ilişkilendirme becerisinin gelişimine yönelik öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin erişi düzeylerine etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 130-156.
- Bozkurt, E. & Bircan, M. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 201-220.
- Brandenberger, C. C., Hagenauer, G. & Hascher, T. (2018). Promoting students’ self-determined motivation in maths: results of a 1-year classroom intervention. Eur J Psychol Educ, 33:295–317.
- Brannon, D. & Dauksas, L. (2012). Studying the effect dialogic reading has on family members’ verbal interactions during shared storybook reading. SRATE Journal, 21(2), 9–20.
- Cabı, E. (2009). Öz düzenlemeye dayalı karma öğrenimin öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
- Cankoy, O. & Darbaz, S. (2010). Problem kurma temelli problem çözme öğretiminin problemi anlama başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 38: 11-24.
- Chang, N. (2007). Responsibilities of a teacher in a harmonic cycle of problem solving and problem posing. Early Child hood Education Journal, 34(4), 265-271.
- Cohrssen, C., Niklas, F. N. & Tayler, C. (2016). ‘Is that what we do?’ Using a conversationanalytic approach to highlight the contribution of dialogic reading strategies to educator– child interactions during storybook reading in two early childhood settings. Journal of Early Childhood Literacy, Vol. 16(3) 361–382.
- Çarkcı, İ. (2016). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarına yönelik ortaya koydukları problemlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Çetinkaya, A. & Soybaş, D. (2017). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 11(1), 169-200.
- Dede, Y. & Dursun, Ş. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-233.
- Demir, M. & Budak, H. (2016). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ile matematik dersi başarılarının arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 30-41.
- Demirel, R. & Aslan, O. (2014). Kavram karikatürleriyle desteklenen fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal anlamalarına etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 368-392.
- Deringol, Y. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem kurma ve çözme becerileri ile akademik benlik durumları. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 172-187. doi: 10.29329/mjer.2019.210.10
- Dikkartın-Övez, F. T. & Çınar, B. A. (2018). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin cebir bilgileri ve cebirsel düşünme düzeylerinin problem kurma becerileri açısından incelenmesi. BAUN Fen Bil. Enst. Dergisi, XX(X), 1-20.
- Dölek, S. & Çalışkan, M. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma çalışmalarının incelenmesi. TAY Journal, 2(2), 130-147.
- Duran, C., Sidekli, S. & Yorulmaz, A. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 17-26.
- Ekiz, D. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (21b.). Ankara: Anı Yayıncılık. Elliott, A. J. & Dweck, C.S. (2005). Handbook of competence and motivation. New York: Guilford Press.
- Eren, E. (2004). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi (8. baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Ergül, C., Dolunay-Sarıca, A. & Akoğlu, G. (2016). Etkileşimli kitap okuma: Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(2), 193-204.
- Froiland, J. M., Davison, M. L. & Worrell, F. C. (2016). Aloha teachers: teacher autonomy support promotes Native Hawaiian and Pacific Islander students’ motivation, school belonging, course-taking and math achievement. Soc Psychol Educ, 19, 879–894.
- Gilbert, M. C., Musu-Gillette, L. E., Woolley, M. E., Karabenick, S. A., Strutchens, M. E. & Martin, W. G. (2014). Student perceptions of the classroom environment: Relations to motivation and achievement in mathematics. Learning Environ Res, 17, 287–304.
- Gladwin, R. F. & Stepp-Greany, J. (2008). Reading approach vs. traditional an interactive, instructor-supported reading instruction in Spanish. Foreign Language Annals, 41(4), 687- 701.
- Gonzales, N. A. (1998). A Blueprint for Problem Posing. School Science & Mathematics, 9(8), 448- 456.
- Graham Doyle B. & Bramwell, W. (2006). Promoting emergent literacy and social-emotional learning thruogh dialogic reading. The Reading Teacher, 59(6), 554-564.
- Gürdoğan, M. & Bağ, H. (2019). Harmanlanmış uygulamaların akademik başarı, motivasyon ve öğrenci görüşlerine etkisi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 36-61.
- Hangül, T. & Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (bdö) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve bdö hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, 154-176.
- Hojnoski, R. L., Columba, H. L. & Polignano, J. (2014). Embedding mathematical dialogue in parent– child shared book reading: A preliminary investigation. Early Education and Development, 25: 469–492.
- Hong, E. (1995). Mental models in word problem solving : A comparison between American and Korean sixth-grade students. Applied Cognitive Psychology, 9, 123-142.
- Huetinck, L. & Munshin, S. N. (2004). Teaching mathematics for the 21st century. Upper Saddle River: Merrill.
- İlgar, L. & Çağırgan Gülten, D. (2013). Matematik konularının günlük yaşamda kullanımının öğrencilere öğretilmesinin gerekliliği ve önemi. http://oys.bby.hacettepe.edu.tr/pluginfile.php/8442/mod_resource/content/1/2013_G uz_Donemi_Lutfu_ilgar_Dilek_Cagirgan_Gulten.pdf adresinden alınmıştır.
- James, A. O., Tunde, B. F., Ademuyiwa, A. C. & Bolanle, A. O. (2013). Effects of gender, mathematics anxiety and achievement motivation on college students’ achievement in mathematics. International Journal of Education and Literacy Studies, 1(1), 15-22.
- Kar, T. & Işık, C. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin kesirlerde toplama işleminde problem kurmayı kullanmaya ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(1), 27-46.
- Kılıç, Ç. (2011). İlköğretim matematik dersi (1-5sınıflar) öğretim programında yer alan problem kurma çalışmalarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 54-65.
- Kim C. & Hodges, C. B. (2012). Effects of an emotion control treatment on academic emotions, motivation and achievement in an online mathematics course. Instr Sci, 40, 173–192.
- Kim, S. & Lee, Y. (2016). Istorybook: An interactive media supporting dialogic reading for children’s reading comprehension. International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering, 11, 383-392.
- Kocakaya, S. (2011). An educational dilemma: Are educational experiments working? Educational Research and Reviews, 6(1), 110-123.
- Kocakaya, S. (2012). Deneysel çalışmalar ne kadar güvenilir? Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 225-231.
- Kwon, S., Seo, Y. & Lee, S. (2001). Designing Woo based environment for effective learning community building. Korean Association for Educational Information and Broadcasting, 7(4), 147–170.
- Laboo, L. (2005). Books and computer response activities that support literacy development. Reading teacher, 59, 288-292.
- Lavy, I. & Shriki, A. (2007). Problem posİng as a means for developing mathematical knowledge of prospective teachers. Paper presented at the meeting of 31st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Seoul.
- Lonigan,C. J., Anthony, J. L., Bloomfield, B. G., Dyer, S. M. & Samwel, C. S. (1999). Effects of two shared-reading interventions on emergent literacy skills of at-risk preschoolers. Journal of Early Intervention, 22(4), 306-322.
- Martin, A. J. (2006). The relationship between teachers’ perceptions of student motivation and engagement and teachers’ enjoyment of and confidence in teaching. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 34, 73–93.
- McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer (4th ed.). Boston: Person Education.
- Milli Eğitim Bakanlığı, (2017). Matematik dersi taslak öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
- Moenikia, M. & Zahed-Babelan, A. (2010). A study of simple and multiple relations between mathematics attitude, academic motivation and intelligence quotient with mathematics achievement. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1537–1542.
- Morgan, P. & Meier, C. R. (2008). Dialogic reading’s potential to improve children’s emergent literacy skills and behavior. Preventing School Failure, 52(4), 11-16.
- Özcan, Z. Ç. & Doğan, H. (2018). A longitudinal study of early math skills, reading comprehension and mathematical problem solving. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(1), 01-18, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2018.001
- Özgen, K., Aydın, M., Ertürk-Geçici, M. & Bayram, B. (2017). Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(2), 323-351.
- Palmer, D. (2005). A motivational view of constructivistinformed teaching.International Journal of Science Education, 27(15), 1853–1881.
- Polya, G. (1973). How to solve it: A new aspect of mathematical method. New Jersey: Princeton University Press.
- Priess-Groben, H. A. ve Hyde, J. S. (2017). Implicit theories, expectancies, and values predict mathematics motivation and behavior across high school and college. Journal Youth Adolescence, 46, 1318–1332. doi:10.1007/s10964-016-0579-y.
- Purpura, D. J., Napoli, A. R., Wehrspann, E. A. & Gold, Z. S. (2017). Causal connections between mathematical language and mathematical knowledge: A dialogic reading intervention. Journal of Research on Educational Effectiveness, 10:1, 116-137.
- Sarı, M. H. & Ekici, G. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile aritmetik performanslarını etkileyen duyuşsal değişkenlerin belirlenmesi. Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Dergisi, 8(15), 1562-1594.
- Silinskas, G. & Kikas, E. (2019). Parental involvement in math homework: links to children’s performance and motivation. Scandinavian Journal of Educational Research, 63:1, 17-37.
- Silver, E. A. (1994). On mathematical problem posing. For the Learning of Mathematics, 14(1), 19– 28.
- Smart, J. ve Linder, S. M. (2018). Development, validation, and implementation of the elementary mathematics motivation inventory (EMMI): examining motivational constructs in elementary mathematics. Fields Math Education Journal, 3(2), 2-14. doi: 10.1186/s40928- 017-0005-7.
- Su, Y. L. & Reeve, J. (2011). A meta-analysis of the effectiveness of intervention programs designed to support autonomy. Educational Psychology Review, 23, 159–188.
- Tahiroğlu, M. & Çakır, S. (2014). İlkokul 4. sınıflara yönelik matematik motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 15, Sayı 3, Sayfa 29-48.
- Tavşanlı, Ö. F., Kozaklı Ülger, T. & Kaldırım, A. (2018). The effect of graphic organizers on the problem posing skills of 3rd grade elementary school students. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(2), 377-406, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2018.016
- Tertemiz, N. & Sulak, S.E. (2013). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 713-729.
- Turhan, B. & Güven, M. (2014). Problem kurma yaklaşımıyla gerçekleştirilen matematik öğretiminin problem çözme başarısı, problem kurma becerisi ve matematiğe yönelik görüşlere etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(2), 217-234.
- URL-1, (2018). Zeka soruları. www.mentalup.com adresinden alınmıştır.
- Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
- Whitehurst, G. J. (1992). Dialogic reading: An effective way to read to preschoolers. Retrieved from http://www.readingrockets.org/article/dialogic-reading-effective-way-read-aloudyoung- children.
- Whitehurst, G. J., Arnold, D. S., Epstein, J. N., Angell, A. L., Smith, M. & Fischel, J. E. (1994). A picture book reading intervention in day care and home for children from low-income families. Developmental Psychology 30, 679-689.
- Whitehurst, G. J. & Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69, 848-872.
- Williams, M. & Burden, R. L. (1997). Psychology for language teachers: A social constructivist approach. Cambridge University Press.
- Yıldız, G. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları, biliş üstü becerileri, düşünme stilleri ve matematik öz kavramları arasındaki ilişkiler. (Yayımlanmamış doktora tezi), Yıldız Teknik U niversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eg itim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı, İstanbul.
- Yopp, R. H. & Yopp, H. K. (2006). Informational texts as read alouds in school and home. Journal of literacy research, 38, 37-51.
- Yurtbakan, E., Aydoğdu İskenderoğlu, T. & Sesli, E. (2016). Öğrencilerin matematik dersindeki başarılarını arttırma yolları konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 101-119.
APA | Yurtbakan E, AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. , 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
Chicago | Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. (2020): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
MLA | Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. , 2020, ss.348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
AMA | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. . 2020; 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
Vancouver | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. . 2020; 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
IEEE | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi." , ss.348 - 370, 2020. 10.17556/erziefd.631488 |
ISNAD | Yurtbakan, Ergün - AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba. "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi". (2020), 348-370. https://doi.org/10.17556/erziefd.631488 |
APA | Yurtbakan E, AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
Chicago | Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.2 (2020): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
MLA | Yurtbakan Ergün,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU Tuba İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.2, 2020, ss.348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
AMA | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(2): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
Vancouver | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(2): 348 - 370. 10.17556/erziefd.631488 |
IEEE | Yurtbakan E,AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.348 - 370, 2020. 10.17556/erziefd.631488 |
ISNAD | Yurtbakan, Ergün - AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, Tuba. "İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (2020), 348-370. https://doi.org/10.17556/erziefd.631488 |