Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 16 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.3213 İndeks Tarihi: 28-12-2020

İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması

Öz:
Bu araştırma ilkokul 1-4. sınıflarda “Serbest Etkinlikler” uygulaması çerçevesinde okullarda neler yapıldığınıortaya koymak ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından bu uygulamaya geçilme gerekçeleri ile okullarda yapılanuygulamalar arasındaki uyumunu incelemek amacıyla, Ankara ilinde farklı ilçelerde yer alan iki okuldagerçekleştirilmiştir. Araştırma örnek durum araştırması olup veriler, gözlem ve görüşmeler yoluyla “ÖğretmenGörüşme Formu” “Odak Grup Görüşme Formu” ve “Ders Gözlem Formu” vasıtasıyla toplanmıştır. Verilerinanalizinde ‘betimsel analiz yöntemi’ kullanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, en sık uygulanan etkinlik kitapokuma iken en az yapılan etkinlikler şiir dinleme ve okuma, boyama etkinliği ile sınıf içi serbest faaliyetler olduğugörülmüştür. Serbest etkinlikler uygulaması çerçevesinde yapılan etkinliklerin farklı sınıf düzeylerinde değişmediğigörülmüştür. Serbest etkinlikler uygulamasına geçilme gerekçeleri ile uygulamaların arasındaki benzerliklerdenziyade, farklılıkların fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Farklı sınıflarda görev yapan öğretmenlerin ve görüşmeyapılan öğrencilerin serbest etkinlikler uygulamasına ilişkin olumlu görüşte oldukları da belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

A Case Study on the Implementation of Free Time Activities in Primary Schools

Öz:
This research has been conducted in two schools located in different districts of Ankara in order to demonstrate what is done in the context of the "Free Activities" in primary schools in grades 1-4 and to examine the compatibility between the reasons for adoption of this application by the Ministry of National Education and the practices implemented. The research is a case study and the data was collected through observation, interviews, "Teacher Interview Form", "Focus Group Interview Form" and "Course Observation Form". In the analysis of the data, the descriptive analysis method was used. According to the obtained data it was seen that the most frequently used activities were reading books whereas those with the lowest frequency were poetry listening and reading, painting activities and classroom activities. It was found that the activities carried out under the framework of the “Free Activities” did not change at different grade levels. It was concluded that the differences between the reasons for adopting “free activities” and its practices were far from similarities. Besides, it also found out that was the teachers who worked in different classes and the students interviewed were of positive opinions about the application of free activities.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜNDÜZ D (2020). İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. , 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
Chicago GÜNDÜZ Derya YILMAZ İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. (2020): 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
MLA GÜNDÜZ Derya YILMAZ İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. , 2020, ss.1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
AMA GÜNDÜZ D İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. . 2020; 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
Vancouver GÜNDÜZ D İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. . 2020; 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
IEEE GÜNDÜZ D "İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması." , ss.1 - 16, 2020. 10.24106/kefdergi.3213
ISNAD GÜNDÜZ, Derya YILMAZ. "İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması". (2020), 1-16. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3213
APA GÜNDÜZ D (2020). İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
Chicago GÜNDÜZ Derya YILMAZ İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi 28, no.1 (2020): 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
MLA GÜNDÜZ Derya YILMAZ İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.28, no.1, 2020, ss.1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
AMA GÜNDÜZ D İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
Vancouver GÜNDÜZ D İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 1 - 16. 10.24106/kefdergi.3213
IEEE GÜNDÜZ D "İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması." Kastamonu Eğitim Dergisi, 28, ss.1 - 16, 2020. 10.24106/kefdergi.3213
ISNAD GÜNDÜZ, Derya YILMAZ. "İlkokul Serbest Etkinlikler Uygulamasına İlişkin Bir Durum Çalışması". Kastamonu Eğitim Dergisi 28/1 (2020), 1-16. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3213